ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بخش چین شرکت اوبر بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش دارد

به گزارش وال استریت ژورنال، بخش چین شرکت اوبر پس از یک دور جذب سرمایه ی دیگر، حالا بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش دارد. کسب و کار های بومی مثل خطوط هوایی خصوصی گروه HNA، ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

به گزارش وال استریت ژورنال، بخش چین شرکت اوبر پس از یک دور جذب سرمایه ی دیگر، حالا بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش دارد. کسب و کار های بومی مثل خطوط هوایی خصوصی گروه HNA، گروه خودروسازی گوانگژو، و شرکت معتبر بیمه ی China Life در حال حاضر از جمله سرمایه گذاران اوبر چین هستند.

این به اوبر کمک می کند با سرسخت ترین رقیب خود در چین یعنی Didi Kuaidi رقابت کند. دیدی کوئیدی هنوز اکثریت قابل توجه بازار را در اختیار خود دارد. در حقیقت این شرکت اخیراً اعلام کرده است که تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیارد سرویس جابجایی در اختیار کاربران خود قرار داده است؛ تعدادی که با کل سرویس های اوبر در سرتاسر جهان از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۰۹ برابری می کند. البته گویا آمار ارائه شده از سوی دیدی کوئیدی تمام خدمات جابجایی این شرکت را شامل می شود؛ نه فقط واحد فراخوان تاکسی.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت ادعا می کند ارزش اوبر چین پیش از جذب این سرمایه نیز به ۷ میلیارد دلار می رسیده است. تصمیم اولیه ی اوبر برای بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در چین سال گذشته اعلام شد، یعنی زمانی که اوبر در قله ی یک میلیون سرویس روزانه قرار داشت. اوبر با موتور جستجوی چینی Baidu نیز در دسامبر ۲۰۱۴ قرارداد مشارکت امضا کرد. در آن زمان مدیرعامل اوبر یعنی تراویس کالانیک اظهار داشت توسعه ی اوبر در چین «اولویت اول تیم بین الملل اوبر» محسوب می شود.

این اظهارات کالانیک حالا اهمیتی دوچندان دارد، چرا که دیدی کوئیدی در ماه سپتامبر سال گذشته با یکی دیگر از رقبای عمده ی اوبر یعنی Lyft متحد شد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دیدی کوئیدی حالا ۱۶ میلیارد دلار ارزش گذاری می شود و از حمایت شرکت تجارت الکترونیک چینی علی بابا و غول اینترنت Tencent نیز برخوردار است.

دیدی کوئیدی ثابت کرده است با وجود حجم عظیم منابعی که اوبر به چین سرازیر کرده است، رقیب بسیار سرسختی برای این شرکت محسوب می شود. به گفته ی جان زیمر، یکی از مؤسسین لیفت، مشتریان دیدی کوئیدی و لیفت از این پس قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشن های هر دو شرکت، به خدمات هر یک از آنها که بخواهند دسترسی داشته باشند. به گفته ی او این برای کاربران هر دوی این شرکت ها راهی آسان و بی مانند است که می توانند برای رفتن به هر نقطه از کشور از آن استفاده کنند.

اوبر دشمن مشترک هر دو شرکت دیدی کوئیدی و لیفت محسوب می شود. واقعیت این است که علیرغم تلاش و سرمایه گذاری های اوبر در چین، این دو با شکل دهی این ائتلاف می توانند اوبر را در بازار رقابتی این کشور به حاشیه برانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی