ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی فیس بوک
تکنولوژی

فیس بوک نیز مانند اپل دامنه اختصاصی car. خود را ثبت کرده است

تب تولید خودرو از جانب شرکت های تکنولوژیک مدتیست که بالا گرفته. کمپانی گوگل زمان زیادی را صرف توسعه خودروی بدون راننده خود کرده و مدت هاست که اخبار و شایعات متعددی در خصوص خودرویی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

تب تولید خودرو از جانب شرکت های تکنولوژیک مدتیست که بالا گرفته. کمپانی گوگل زمان زیادی را صرف توسعه خودروی بدون راننده خود کرده و مدت هاست که اخبار و شایعات متعددی در خصوص خودرویی با برند اپل به گوش می رسد. شاید فعالیت های این دو غول دنیای تکنولوژی سایر بزرگان و رقبا را نیز به صرافت ورود به عرصه تولید خودرو انداخته باشد.

اوایل همین هفته بود که شنیدیم شرکت اپل دامنه Apple.car را برای خود به ثبت رسانده است. شاید بشود این اقدام را نشانه ای مهم از نزدیک بودن تولید محصول چهارچرخه اهالی کوپرتینو در نظر گرفت. اما فعلاً خبری در این خصوص به بیرون درز نکرده است.

در همین اثنا خبر می رسد یکی دیگر غول های دنیای اینترنت نیز دست به اقدام مشابهی زده است. امروز آشکار شده که بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا در تاریخ 9 دسامبر 2015 اقدام به ثبت دامنه های  Facebook.car، Facebook.cars و Facebook.Auto کرده است. جالب این که دامنه اختصاصی اپل نیز درست در همین روز به ثبت رسیده.

گذشته از همه بحث های حاشیه ای، آیا این اقدام به معنی آن است که فیس بوک نیز به دنبال تولید خودروی اختصاصی خود است؟ پاسخ این است؛ لزوماً نه.

یک احتمال می تواند این باشد که دو کمپانی کار روی این پروژه را به صورت مشترک به انجام برسانند. (گرچه این احتمال قوی نیست) اما به نظر می رسد چنین اقدامی بیشتر برای حفظ انحصار برند و جلوگیری از هزینه های بیشتر در آینده باشد. چرا که دنیا پر است از افرادی که کارشان حدس زدن و ثبت دامنه هایی است که احتمال دارد در آینده به کار کمپانی ها و برندهای بزرگ بیاید. در آن صورت این شرکت ها دیگر ناچار نیستند که برای حفظ انحصار برند خود آن دامنه را با هزینه ای هنگفت از فرد ثبت کننده خریداری نمایند.

همین همزمانی ثبت دامنه ها توسط اپل و فیس بوک می تواند نوید دهنده این ایده باشد. شرکت گوگل نیز دو روز بعد از این تاریخ، یعنی در 7 دسامبر، دامنه های اختصاصی مرتبط با خودروی خود را به ثبت رسانده است. از بابت سایر برندها هم باید گفت که هنوز هیچ کدام از نام های بزرگ دیگر چنین دامنه هایی را به ثبت نرسانده اند، اما ثبت احتمالی هر کدام از آنها هرگز به معنی دلیل قطعی برای تولید خودرو توسط آنها نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir
    amir | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    قبل اینکه مانی digiato.car رو ثبت کنه من برم ثبتش کنم!!:ٔي

مطالب پیشنهادی