ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استفاده از بازاریابی محتوایی برای خلق مشتریان راغب، از زبان ۴ کسب و کار

بسیاری از کسب و کار ها به این نتیجه رسیده اند که بازاریابی محتوایی راه فوق العاده ای برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتریان راغب است. رسیدن به این درک برای برخی از شرکت ها ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

بسیاری از کسب و کار ها به این نتیجه رسیده اند که بازاریابی محتوایی راه فوق العاده ای برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتریان راغب است. رسیدن به این درک برای برخی از شرکت ها خیلی سریع بوده و برای برخی دیگر از آنها نیز مدت بیشتری طول کشیده است.

۴ نمونه از شرکت های مختلفی که از بازاریابی محتوایی بهره گرفته اند، موفقیت ها و چالش های خود در این مسیر را در چند گفتگو به استراک گذاشته اند که در ادامه ی این مطلب می توانید آنها را از نظر بگذرانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- تجربه ی کندیس کلاین با Dealstruck

کندیس کلاین، مدیر ارشد استراتژی شرکت Dealstruck درباره ی کمپین های بازاریابی این شرکت می گوید: «از بین موفقیت های زیاد و شکست های بیشتری که تا به حال تجربه کرده ایم، بازاریابی محتوایی کماکان از بسیاری جهات عملکرد بسیار خوبی دارد».

کلاین اعتقاد دارد بازاریابی محتوایی در حال حاضر در نقطه ی تلاقی چند حوزه تحقق پیدا می کند، از جمله SEO، روابط عمومی، و بازاریابی شبکه های اجتماعی. این گفته ی او کاملاً صحت دارد. در حقیقت شیوه های قدیمی روابط عمومی، با تبدیل شدن بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) به شیوه ی متداول تر جذب مشتری توسط کسب و کارها، این روزها در حال تغییر هستند.

کلاین به برخی از تلاش های موفق و ناموفق این شرکت درحوزه ی بازاریابی محتوایی نیز اشاره می کند.

او می گوید: «ما پیرامون وام های کسب و کاری، یک مجموعه کتاب الکترونیکی چند قسمتی و ادامه دار به صورت آنلاین منتشر کردیم که به ترافیک ارگانیک و مستقیم، و همچنین فرصت های رسانه ای زیادی منجر شده است». گزارش های جامع نیز می توانند کارکرد مشابهی داشته باشند؛ بنابراین توانایی های خود برای رهبری اذهان را به نمایش بگذارید و از آن به عنوان ابزاری برای خلق مشتریان راغب بهره بگیرید.

کلاین ادامه می دهد: «ما اینفوگرافیک های دنباله داری تولید می کنیم (برخی موفق و برخی ناموفق) که چشم انداز حوزه ی فعالیتمان را به تفصیل نشان می دهند. تعطیلات و دیگر رویداد های مهم عمومی را نیز با هدف افزایش مشارکت مخاطب در آنها برجسته می کنیم. ما در راستای پشتیبانی از اهداف بلند مدت SEO خود، از وبسایت های شخص ثالث ورودی دریافت می کنیم که همه ی این ورودی ها از مقالات بسیار معتبری نشأت می گیرند که توسط رهبران شایسته ی شرکتمان نوشته می شوند.

۲- تجربه ی کریستین اسکالتورپ در Healthy.co.id

Content-Marketersjpeg-w600

وبلاگ نویسی همیشه در رشد Healthy.co.id نقشی کلیدی داشته است. کریستین اسکالتورپ، یکی از مؤسسین آن می گوید: «حدوداً نیمی از ترافیک ارگانیک وبسایت ما به خاطر بلاگ آن است».

تیم او با اخذ آدرس ایمیل خوانندگان بلاگ روی پست ها، آنها را به عضو سایت تبدیل می کند. او در این باره می گوید: «ما لینک صفحات دسته بندی ها و محصولاتمان را نیز لابلای این مقالات قرار می دهیم».

اسکالتورپ در مورد درس هایی که از این کار فرا گرفته می گوید: «ما سعی می کنیم مقالات مفیدی بنویسیم که موضوعشان حول و حوش محصولات عرضه شده روی سایت هستند. بنابراین هر پستی را می توان به محصولی مرتبط کرد که این، نرخ تبدیل (خواننده به خریدار) بسیار بالایی برای ما به همراه دارد».

او درباره ی اشتباهی که مرتکب شده اند نیز می گوید: «باید خیلی پیش از این خوانندگان وبلاگمان را «دعوت به اقدام» (خرید) می کردیم. وقتی این کار را شروع کردیم فقط مطلب می نوشتیم، بدون آنکه واقعاً به این فکر کنیم که چطور می توان آنها را به مشتری تبدیل کرد. اگر قرار بود از اول شروع کنم، از همان آغاز «دعوت به اقدام» را بخشی از فعالیت خود قرار می دادم».

۳- تجربه ی کریس لوکاس در Formstack

reasons-to-choose-content-marketing-w600

یکی از موضوعاتی که Formstack می خواست به آن بپردازد و نظرات تخصصی درباره ی آن ارائه دهد این بود: «۷ مهارتی که بازاریابان تازه کار برای موفقیت به آنها نیاز دارند». درست است که یک مقاله ی مناسب می تواند روی پای خود بایستد. اما شکی نیست که یک اینفوگرافیک با ویژگی های بصری جذاب که در رسانه ها و روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، توجه بیشتری به سمت موضوع جلب خواهد کرد.

کریس لوکاس، معاون بازاریابی این شرکت می گوید: «این کمپین اینفوگرافیکی، ظرف ۳ ماه ۳۲ پوشش رسانه ای مختلف برای ما به ارمغان آورد. این حجم پوشش رسانه ای سهم حضور آنلاین ما را به شدت افزایش داد و در طول مدت کمپین، ترافیک ارگانیکمان را بالا برد».

لوکاس درباره ی درسی که از این ماجرا گرفته می گوید: «محتویات پست های وبلاگی خود را به اینفوگرافیک بدل کنید».

۴- تجربه ی شخصی دوین کرول در وبلاگ خود

content-marketing-w600

دوین کرول، مشاور مالی، سال ها در تلاش بود نام خود را به نامی شناخته شده بدل کند. او خودش را قطره ای در اقیانوس کسانی شبیه به خود توصیف می کند و می گوید: «من می دانستم که در زمینه ی تأمین اجتماعی مهارت دارم، اما صرفاً به زبان آوردن این موضوع کافی نبود».

کرول موفق نشد اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، تا اینکه شروع کرد به قرار دادن اطلاعات در اختیار همگان به صورت رایگان.

او شروع کرد به ارائه ی توصیه های کاربردی و مفید روی وبلاگ خود با نام Social Security Intelligence. خودش در این باره می گوید: «به خاطر همین اطلاعاتی که به رایگان در اختیار مخاطبانم قرار دادم، کم کم شناخته شدم. چیزی نگذشت که برای تهیه ی پادکست و مصاحبه های رادیویی با من تماس گرفته و فرصت های خوبی برایم فراهم شد که قبلاً در دسترسم نبود».

کرول به عنوان توصیه می گوید: «حتی بهترین داشته های خود را نیز در اختیار عموم قرار دهید. محتوای خوب را نزد خود نگه ندارید».

او ادامه می دهد: «من اینگونه به قضیه نگاه می کنم که نیم درصد از کسانی که بلاگ من را مطالعه می کنند در نهایت به محصول یا خدمات من نیاز پیدا خواهند کرد و به مشتری من بدل خواهند شد. بنابراین اگر وبلاگ من ماهانه ۱۰۰۰ نفر خواننده داشته باشد باید ۵ مشتری بالقوه از میان آنها داشته باشم. این اصلاً خوب نیست. شاید اگر تلفن را بردارم و به صورت تصادفی خدماتم را برای شماره های رندوم تبلیغ کنم نتیجه ی بهتری بگیرم. باید به طریقی در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرم».

اما راه حل این موضوع چیست؟ کرول می گوید: «راه حل محتوای رایگان بیشتر است. همین درصد با ۱۰۰۰۰ خواننده می شود ۵۰ مشتری بالقوه. ۵۰۰۰۰ خواننده ی ماهانه نیز ۲۵۰ مشتری بالقوه به همراه خواهد داشت. نکته ی جالبی که درباره ی این نوع نگاه وجود دارد این است که همان میزان زحمتی که من را در برابر ۵ مشتری بالقوه قرار می دهد، می تواند این کار را برای ۲۵۰ مشتری بالقوه انجام دهد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پیشروان مشهد
    پیشروان مشهد | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    یعنی میخاید بگید سئو یعنی بازی با کلمات؟

  • دانش هم آرا
    دانش هم آرا | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    خیلی جالب بود

مطالب پیشنهادی