ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

مرسدس بنز سردمدار تکنولوژی در صنعت اتومبیل است و بیش از هر شرکت دیگری برای توسعه و تکمیل فناوری و تحقیق و توسعه در این راستا هزینه می کند. این شرکت معمولا همراه با معرفی ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

مرسدس بنز سردمدار تکنولوژی در صنعت اتومبیل است و بیش از هر شرکت دیگری برای توسعه و تکمیل فناوری و تحقیق و توسعه در این راستا هزینه می کند.

این شرکت معمولا همراه با معرفی هر نسل از محصولات اصلی خود به خصوص از سری های S و E کلاس، به معرفی و تولید نسل جدیدی از فناوری های ایمنی و رفاهی دست می زند و حالا نیز همراه با معرفی E CLASS جدید، این قضیه تکرار شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در E CLASS جدید، چراغ های ترمز و هشدار دهنده ها متناسب با میزان فشار پای راننده بر پدال ترمز، روشن می شوند.

به طور مثال پشت چراغ قرمز در چهار راه ها میزان نور چراغ های ترمز به طور خودکار کاهش می یابد تا از خیره شدن راننده پشتی به چراغ ها جلوگیری کند.

MERC-2

هم‌چنین نوارهای پهن LED به کار رفته در چراغ های عقب، به بهتر دیده شدن خودرو از فاصله دور کمک می کند.

همچنین مرسدس اقدام به ادغام چراغ های MULTIBEAM LED با MATRIXLIGHT کرده که باعث افزایش میزان نور چراغ می شود.

این ادغام امکان می دهد تا نور چراغ های اصلی خودرو کمتر چشم راننده مقابل را آزار دهد.

نحوه توزیع نور چراغ ها کاملا آزادانه پیکربندی شده اند و این برای اولین بار است که عملکرد چراغ های نور بالا و نور پایین کاملا بصورت دیجیتالی بوده و هیچ گونه دخالت مکانیکی در مجموعه نورپردازی و روشنایی خودرو وجود ندارد.

این مورد نیز باعث می شود که پیشرفت های تازه ایی در حوزه نورپردازی چراغ های خودرو صورت گیرد و امنیت رانندگی در شب بیشتر و بیشتر شود.

چراغ های شهری گستره وسیع تری را مقابل چشم راننده روشن می کند، هنگامی که با سرعت کم در جاده های باریک در حال حرکت هستید.

MERC-1

همچنین منطقه هایی که دید سختی دارند و محدوده های خطر هستند را نیز روشن می کند، در نهایت دید وسیع تری را پوشش می دهد.

چراغ های جدید توسعه یافته شده برای هوای بارانی این امکان را می دهد تا از میزان انعکاس نور کم شود.

هنگامی که حسگر های سنجش باران تشخیص باران بدهند و یا برف پاک کن ها به طور ممتد فعال باشند به کمک کاهنده های دقیق و منحصر به فرد به کار رفته شده در رشته های LED، از تابش مستقیم و غیر مستقیم نور به چشم راننده مقابل جلوگیری می شود.

با توجه به سیستم های مکان یابی کنترل کننده چراغ های جلو در مورد موقعیت فعلی خودرو اطلاعاتی دریافت می کنند که عملکردی مشابه به آنچه در CLS به کار رفته شده دارد.

ارتباط بین خودروهای مرسدس بنز، باعث می شود تا رانندگان از شرایط مسیر پیش رو آگاه شوند.
ارتباط بین خودروهای مرسدس بنز، باعث می شود تا رانندگان از شرایط مسیر پیش رو آگاه شوند.

این بدین معناست که تقاطع ها نیز توسط این مرسدس شناسایی می شوند و توزیع پذیری نور چراغ ها با گوشه های مسیر نیز سازگار است.

با توجه به کم و زیاد شدن نور در مناطق تاریک به کمک سیستم High Beam Assist Plus این امکان به وجود می آید که دید وسیع تر و طولانی نری نسبت به شرایط عادی داشته باشید.

MERC-7
سیستم هدایت خودرو در فضای پارکینگ با ریموت که توسط ب ام و سری هفت برای نخستین بار در یک خودرو تولید انبوه به کار گرفته شد.

جالب آنکه در هنگام حرکت این مرسدس با نوردهی فوق العاده پشت سر خودروهای دیگر، راننده های دیگر نیز اذیت نمی شوند، همچنین نور بازتابنده توسط چراغ های اصلی نیز در مرحله ایی قرار می گیرند تا همه راننده ها احساس راحتی داشته باشند.

سیستم Active Breaking Assit به وسیله اطلاعاتی که توسط رادار ها و دوربین ها به کار رفته شده در خودرو ارائه می شود تشخیص می دهد که خودرو جلویی ایستاده یا با سرعت کمتری نسبت به خود در حال حرکت است.

MERC-10

اگر عابری در حال عبور از خیابان باشد و رادار ها احساس خطر کنند، بوسیله نور ایجاد صدا به راننده هشدار داده و در صورت عکس العمل ضعیف و یا بی توجهی راننده به هشدار اقدام به ترمز گیری اضطراری می کند.

عملکرد سیستم تشخیص عابر از محدود سرعت ۷۰ کیلومتر فعال و قادر به جلوگیری از برخورد به عابر است.

سیستم Active Breaking Assist نیز از سرعت ۷ کیلومتر تا ۲۵۰ کیلومتر قادر به پشتیبانی است.

MERC-8
خودرو می تواند شرایط برخورد از عقب را ارزیابی کند و در صورت قرار گرفتن در شرایط مخاطره آمیز، شرایط خود و سرنشین را برای کاهش آسیب دیدگی اصلاح کند.

همچنین سیستم Evasive Steering Assist یکی دیگر از قابلیت های Drive Assist Package مرسدس است به طوریکه بصورت مکمل برای سیستم ترمز اضطراری است که می تواند از راننده پشتیبانی کند.

این سیستم به گونه ایی کار می کند که اگر راننده از روی غریزه، پس از دیدن عابر اقدام به واکنش سریع کرده و بخواهد تغییر مسیر بدهد بلافاصله این سیستم شروع به انجام وظیفه می کند و با دوربین ها و رادار ها، ترافیک را تشخیص داده و بر اساس شرایط گشتاور را تنظیم و نمی گذارد خودرو از مسیر منحرف شود.

MERC-9

سیستم Active Lane Keeping Assist باعث می شود اگر از سرعت ۶۰ تا ۲۷۰ کیلومتر تغییر مسیری غیر عمدی داشته باشید فرمان شروع به لرزیدن کند همچنین می تواند مداخله کرده و خودرو را به مسیر اصلی باز گرداند.

این سیستم می تواند خودرو های در حال سبقت، خودرو های در حال حرکت به موازات خود و خودرو های پارک شده را تشخیص دهد. همچنین نسبت به خودرو هایی که در خلاف جهت مب آیند نیز واکنش نشان می دهد.

MERC-5

سیستم Pre Safe Plus با توجه به حسگر هایی که در سپر عقب خودرو برای برسی تراقیک پشت به کار رفته است، در صورتی که احساس کند که خودرو در موقعیت خطرناکی قرار گرفته، بلافاصله با حداکثر میزان نور به راننده پشتی هشدار داده و در صورت بی توجهی راننده، چهارچرخ خودرو شروع به ترمز گیری می کنند.

این کار باعث می شود تا از شتاب حاصل از برخورد خودرو پشتی کاسته شده و احتمال برخورد با خودرو جلویی کمتر شود، از طرفی این کار باعث می شود تا ضربه بیشتری به سرنشینان وارد شود که برای جلوگیری از آن نیز صندلی های جلویی مقداری جمع می شوند.

MERC-11

اگر تصادف قریب‌الوقوعی در حال اتفاق افتادن باشد نیز در این حالت سیستم Pre Safe Impulse side از میزان صدمات می کاهد به طوریکه با حرکت دادن راننده و یا سرنشین جلویی با کیسه های هوایی که در قسمت تکیه گاه قرار دارند باعث هول دادن انها به مرکز خودرو می شود که و این شرایط بهتری نسبت به بودن در کنار پنجره است.

سیستم Active Lane Change جزیی از سیستم Drive Pilot و قسمتی از Driving System Assist در کلاس E جدید است.

اگر راننده چراغ های راهنما سمتی را بیشتر از دو ثانیه روشن بگذارد Active Lane خودرو را به لاین سمت موردنظر هدایت می کند.

MERC-6
کیسه هوا تعبیه شده درون کمربند سرنشینان عقب، شدت ضربه ناشی از تصادف را به شکل چشمگیری کاهش می دهد.

البته این تغییر لاین فقط میان لاین های کناری در جاده های چند بانده صورت می گیرد، همچنین نباید هیچ خودرویی در فاصله ایمن شناسایی شود.

امروزه از تلفن های هوشمند استفاده هایی گوناگون انجام می شود از حالا نیز شما می توانید درب مرسدس خود را با تلفن خود باز کنید.

هرچند این کار نیازمند پشتیبانی موبایل هوشمند شما از چیپ NFC بوده و باید سیمکارتی خاص بر روی ان باشد تا خودرو با تلفن شما هماهنگ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امیررضا
    امیررضا | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    آقا انقدر به پراید نگین خر
    بدبخت خره ناراحت میشه ک باپراید مقایسه میشه

  • ali
    ali | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    سلام
    الان این امکانات روی مرسدس اس کلاس هستش ؟ مدل 2014 یا 2015 ؟

    یا فقط برای مرسدس eکلاس هستش ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی