ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی محافظت از Factory Reset در موبایل های ال جی قابل دور زدن است

وقتی فردی تلفن هوشمند شما را به سرقت می برد اولین کاری که انجام می دهد پاک کردن داده هایتان از روی آن است؛ بهترین راه حل برای اینکار نیز بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

وقتی فردی تلفن هوشمند شما را به سرقت می برد اولین کاری که انجام می دهد پاک کردن داده هایتان از روی آن است؛ بهترین راه حل برای اینکار نیز بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه ای - در اصطلاح رایج تر فکتوری ریست - محسوب می شود تا تمامی مولفه های امنیتی که در آن تعریف شده از بین بروند.

اگر چند در طی سال های اخیر شرکت هایی مانند اپل و گوگل راه حل هایی مانند «Activation Lock» و «Factory Reset Protection» را معرفی کرده اند تا بتوان با آنها از فرآیندی که در بالا ذکر شد جلوگیری به عمل آورد.

این راهکارها اگر به درستی به اجرا درآمده باشند مسلماً بسیار مفید و کاربردی خواهند بود، ولی به نظر می آید شرکت ال جی در اجرای موثرشان سهل انگاری کرده.

در این راستا می توانید ویدئویی که در انتهای مطلب قرار گرفته و توسط فردی به نام «RootJunky» تهیه شده را ببینید که در آن نشان داده می شود چطور می توان مولفه های امنیتی یک موبایل ساخت شرکت مورد بحث را دور زد و در نهایت آن را به صورت کامل ریست کرد و سپس به عنوان یک دستگاه نو به فرد دیگری واگذارش نمود.

روشی که در ویدئو مورد استفاده قرار گرفته اگرچه توسط سایت اندروید پلیس به صورت کامل توضیح داده شده ولی بیش از حد فنی و پیچیده است، اما آنطور که از شواهد بر می آید با طی کردن چند مرحله می توان ویژگی «Factory Reset Protection» یا «محافظت در برابر بازگشت به تنظیمات کارخانه ای» را در موبایل های ال جی دور زد و دست آخر ریست شان کرد.

ضمناً در ویدئو گفته نشده از این شیوه می توان روی کلیه تلفن های هوشمند غول تکنولوژی کره ای استفاده برد یا خیر، اما از آنجایی که بهره بردای از آن روی G4 و V10 (آخرین دستگاه های مهم معرفی شده توسط ال جی) ممکن است پس می توان نتیجه گرفت که ال جی می بایست هر چه سریعتر از طریق انتشار یک به روز رسانی مشکل را رفع نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آیدین
    آیدین | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    اقا این گوشی من بوردش سوخت با این که کلی هواسم بهش بود. دیگه از چشم افتاد

  • محمد
    محمد | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    دیگه هر قفل و پس و ... که رو گوشی باشه، با ی فلش زدن که هیچ نکته ی خاصی هم نداره، به یک گوشی جدید تبدیل میشه.
    به همین راحتی. حالا هی رو گوشی قفل بزارین.

مطالب پیشنهادی