ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نبرد با آکیلس آغاز می شود؛ گوگل حالا یک مدیر برای واحد واقعیت مجازی خود دارد

چندی است که دو شرکت مایکروسافت و فیسبوک توجه ویژه ای را به واقعیت مجازی نشان می دهند و همین مساله باعث شده که گوگل تصور کند، عقب تر از رقبای خود است. اما ظاهرا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

چندی است که دو شرکت مایکروسافت و فیسبوک توجه ویژه ای را به واقعیت مجازی نشان می دهند و همین مساله باعث شده که گوگل تصور کند، عقب تر از رقبای خود است. اما ظاهرا این شرکت عزم خود را جزم کرده تا این اوضاع را تغییر دهد و قصد دارد در سال جدید خود را به این دو شرکت برساند.

این غول جستجوگر در حال ایجاد یک واحد اختصاصی برای پردازش مرتبط به حوزه واقعیت مجازی است و ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت نیز یک مهره کلیدی را برای مدیریت واحد جدید منصوب کرده است.

این اقدام گوگل نشان می دهد که شرکت مورد بحث برای ایجاد یک کسب و کار سازمانی همیشگی خود را آماده می کند و در تصمیم خود برای این منظور نیز کاملا مصمم است چراکه به لطف تغییرات ایجاد شده در ساختار مدیریتی آن، واحد عظیم اپلیکیشن های وب زیر چتر مدیریتی دایان گرین قرار می گیرد که پیشتر سمت معاونت ارشد این واحد را بر عهده داشت.

گفتنی است که یکی از سخنگویان گوگل نیز این خبر را تایید کرده است اما از اظهار نظرهای بیشتر در این باره خودداری نموده. Clay Bavor معاونت مدیریت محصول گوگل پیشتر هدایت بخش اپلیکیشن ها (از جمله جیمیل، درایو و داکس) را بر  عهده داشت و علاوه بر این، از سال 2014 به این طرف بر واحد توسعه کاردبرد (ابزار مقرون به صرفه گوگل برای تجربه واقعیت مجازی) نیز نظارت داشت.

حالا Bavor باید بخش اپلیکیشن ها را به کلی کنار بگذارد و تمام تمرکز خود را روی محصولات مرتبط با واقعیت مجازی قرار دهد و مدیریت واحد اپلیکیشن ها نیز به دایان گرین محول می گردد. او که از کارشناسان کهنه کار علوم نرم افزاری است در ماه نوامبر امسال به گوگل ملحق گردید تا عملیات های سازمانی این شرکت را (که تازه هم سر و سامان داده شده بودند) مدیریت کند.

دایان گرین
دایان گرین

حتما با کاردبودر آشنایی دارید؛ این محصول طراحی شد تا عامه مردم را با واقعیت مجازی آشنا کند و از زمان عرضه اش تا امروز، به موفقیت های خوبی هم در این راستا دست پیدا کرده است.

برنامه توزیع این ابزار ابتدا با مدارس آغاز شد و به خاطر استقبال خوبی که از آن به عمل آمد، در نشریه نیویورک تایمز مورد تمجید و قدردانی قرار گرفت.

تیم کاردبورد همچنین امکان یکپارچه سازی این هدست مقوایی با گوپرو را فراهم آورد که به موجب آن، ویدئوهای واقعیت مجازی به یوتوب بیایند و این امکان را اگر خاطرتان باشد Bavor در جریان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال قبل معرفی کرد.

اما بسیاری از کارشناسان صنعت، گوگل را به خاطر توجه اندکش به پلتفرم یاد شده زیر سوال برده اند و مدعی هستند که این شرکت بعد از پروژه شکست خورده گلس اندکی بیش از حد نیاز جوانب احتیاط را به جای می آورد.

فیسبوک اما، کاملا برعکس عمل کرده و در مورد جاه طلبی های خود در ارتباط با واقعیت مجازی رفتاری کاملا علنی و آشکار را در پیش گرفته و حتی آکیلس را به عنوان یک واحد جداگانه به پیکره سازمانی خود اضافه کرد.

آنها که از نزدیک با Bavor آشنایی دارند می گویند که این مدیر باهوش و دوست داشتنی ظرف چند سال اخیر علیرغم مسئولیت های زیادش، زمان زیادی را صرف کاردبرد کرد (که البته این اهتمام و توجه بیش از اندازه وی به محصول یاد شده، کمکاری او روی بخش های دیگری نظیر جیمیل را در پی داشته است).

حالا فعالیت تمام وقت او روی واحد واقعیت مجازی نشان میدهد که گوگل به خوبی به تهدیدات فیسبوک و مایکروسافت واقف است و تصمیم گرفته که هرچه سریع تر کاری بکند.

طبق گفته یکی از سخنگویان آکیلس، در حال حاضر، 400 نفر از کارکنان فیسبوک روی پروژه آکیلس کار می کنند و متاسفانه هیچیک از سخنگویان گوگل اعلام نکرده که چه تعداد از کارکنان این شرکت قرار است روی کاردبرد یا هر محصول دیگر مرتبط با واقعیت مجازی کار کند.

اما وظایف محول شده به گرین نیز همچون تغییرات ایجاد شده در ساختار مدیریتی گوگل اهمیت دارند. او که پیشتر به عنوان مدیرعامل VMware فعالیت می کرد، با دستمزدی بالا و بعد از جستجوهای گسترده گوگل برای پیدا کردن یک مدیر لایق به این شرکت آمد.

حالا در مانتین وی، وی وظیفه دارد که هدایت دو دارایی دست نخورده این شرکت را بر عهده بگیرد: واحد فروش کلاود که به مراتب عقب از آمازون است و دیگری واحد فروش اپلیکیشن های سازمانی این شرکت که علیرغم تلاش های متعدد هنوز هم که هنوز است به جایگاهی خوبی نرسیده است و حالا افراد بیشتری را تحت فرمان خود دارد تا این دو واحد را به سطحی که باید برساند.

گفتنی است که Bavor حالا یک سمت جدید را به صفحه توئیتر خود اضافه کرده و آن نایب رئیس بخش واقعیت مجازی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی