ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای تولید نمایشگرهای AMOLED به سراغ یک شرکت تایوانی رفته است [شایعه]

بنابر گزارش یک منبع خبری از تایوان که امروز منتشر گشته، احتمالا کمپانی اپل به منظور تولید صفحه نمایش های AMOLED برای نسل بعدی آیفون های خود در نظر دارد روی شرکت AU Optronics سرمایه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

بنابر گزارش یک منبع خبری از تایوان که امروز منتشر گشته، احتمالا کمپانی اپل به منظور تولید صفحه نمایش های AMOLED برای نسل بعدی آیفون های خود در نظر دارد روی شرکت AU Optronics سرمایه گذاری نماید.

این در حالیست که در ماه های اخیر شایعات متعددی در این زمینه وجود داشت و برخی از آنها به تولید نمایشگرهای یاد شده برای شرکت ساکن کوپرتینو توسط سامسونگ اشاره داشتند و بعضی دیگر از ساخت پنل های مورد بحث توسط ال جی خبر می دادند.

در مورد کمپانی AU Optronics باید گفت که در تایوان واقع شده و از سال 2001 میلادی تاکنون به طور اختصاصی در زمینه تولید پنل های نمایشی فعالیت می نماید. در حال حاضر نیز تولید کننده اصلی صفحه نمایش های AMOLED برای اسمارت فون های شرکت چینی هوآوی محسوب می گردد. اما تولید این فناوری برای اپل نیازمند این است که زیر ساخت های این کارخانه توسعه یابند، از این رو ساکنین کوپرتینو برای بهره گیری از توان این شرکت در زمینه ساخت و تولید نمایشگرهای امولد باید آنها را از نظر مالی تامین نمایند.

علیرغم آنکه این حرکت اپل کاملا پیش بینی نشده و غیر قابل حدس بود، اما باید یادآوری کنیم که این شرکت همیشه برای تولید قطعات اسمارت فون های خود از شرکت های مختلفی به طور همزمان کمک گرفته؛ به طور مثال کمپانی های سامسونگ و TSMC هر دو تامین کننده های چیپست A9 برای آیفون های 6s و 6s Plus به شمار می روند. از این رو بعید نیست شایعه های پیشین نیز همچنان به قوت خود باقی باشند و شرکت تایوانی یاد شده در کنار غول های تکنولوژی کره ای یعنی سامسونگ و ال جی برای اپل نمایشگر AMOLED تولید نماید.

در آخر نیز اشاره نمائیم که با وجود اینکه بیشتر شایعات و گمانه زنی ها بر این اصل استوار هستند که آیفون های بعدی تا سال 2018 میلادی به نمایشگرهای امولد مجهز خواهند گشت اما یکی از کارشناسان برجسته شرکت آماری-تحلیلی KGI اظهار داشته که امکان ندارد شرکت مستقر در کوپرتینو تا پیش از سال 2019 میلادی از پنل های LCD دست بردارد. حالا باید منتظر ماند و دید چه می شود و آیا اپل سخنی در این باب بیان خواهد نمود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    اره

  • پوریا
    پوریا | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    احتمالا واقعیه.چون از قبل هم از auo نمایشگر میخریده

مطالب پیشنهادی