ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینفینیتی Q60، ستاره لوکس نیسان در بازار خودروهای اسپرت معرفی شد

باتوجه به سلایق و البته بودجه‌های متفاوت خریداران اتومبیل‌ها، کمپانی‌های مطرح خودروسازی تلاش می‌کنند تا در هرکلاسی خودرویی برای فروش داشته باشند. یکی از این کلاس‌های پرطرفدار کلاس سدان‌ها یا کوپه‌های لوکس‌ است. خودروهای مرسدس ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۵

باتوجه به سلایق و البته بودجه‌های متفاوت خریداران اتومبیل‌ها، کمپانی‌های مطرح خودروسازی تلاش می‌کنند تا در هرکلاسی خودرویی برای فروش داشته باشند.

یکی از این کلاس‌های پرطرفدار کلاس سدان‌ها یا کوپه‌های لوکس‌ است. خودروهای مرسدس بنز و ب‌ام‌و در این زمینه شاید بیش از سایر کمپانی‌ها شناخته شده باشند هرچند که در سال‌های اخیر سایر شرکت‌ها نیز تلاش کرده‌اند در این بازی نقش‌آفرینی کرده و درجه‌ای به این تب لوکس سواری اضافه کنند!

به‌عنوان مثال ولوو اخیرا با معرفی نسل جدید S90 خود چشم‌ها را شدیدا به سمت خود معطوف کرد؛ به‌نحوی که بعضی آن را یک اعلام جنگ به شرکت‌های مطرح این بخش تلقی کردند.

گروه اینفینیتی نیز در این زمینه می‌خواهد در بازی کم نیاورد و اخیرا یک کارت دیگر را به نام «نسل جدید Q60» در نمایشگاه خودروی دیترویت رو کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Q60 هرچند از نسل قبل خود نیز درکلاس اسپرت کوپه قرار داشت اما تلاش کرده تا ادویه لوکس‌ آن را در این نسل بیشتر کند. معرفی Q60 البته یک سوپرایز نبود چرا که کانسپتی از آن تقریبا در سال گذشته نمایش داده شد و در ماه‌ اخیر نیز تصاویر جاسوسی از آن در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شد.

INF-1

کارلوس گسن مدیرعامل گروه نیسان (که اینفینیتی از برندهای این شرکت به‌حساب می‌آید) در هنگام رونمایی از Q60 در دیترویت پیش از هرچیز این نکته را ذکر کرد که این خودرو از کانسپت خود اندکی فاصله گرفته و چیزهای جدیدی به آن اضافه شده است.

INF15021_Q60_035EMBARGOED_Until_1.11_1245PM_EST.0

Q60 بطور استاندارد با یک پیشرانه توانمند 3 لیتری تویین توربو به بازار عرضه خواهد شد که در قدرتمندترین تیپ، 400 اسب‌بخار قدرت را درکنار 475 نیوتن‌متر گشتاور به راننده اعطا می‌کند.

INF-4

این مشخصات بسیار قابل توجه‌اند چرا که نیسان در سدان Q50 خود از یک موتور 3.7 لیتری سود می‌برد که حداکثر 360 اسب بخار را آن‌هم در حالت هیبریدی (کارکرد توامان با پیشرانه برقی) تولید می‌کرد.

INF-3

آنطور که در بالاتر هم اشاره شد نیسان تلاش می‌کند تا این خودرو را در دایره لوکس‌هایی همچون کلاس C مرسدس بگنجاند برای همین از یکسری آپشن‌ها و مشخصات معمول در این گروه را در Q60 نیز استفاده کرده است.

جعبه دنده 7 سرعته درکنار قابلیت انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها (AWD) از نشانه‌های همین سیاست است.

INF-6

درکنار پیشرانه 3 لیتری، یک تیپ‌ سبک‌تر با موتور 2 لیتری تک توربو وجود دارد این موتور 4 سیلندر هم البته آنچنان ضعیف نیست می‌تواند 208 اسب‌بخار نیرودهی کند.

البته این پیشرانه‌ها صرفا برای Q60 طراحی نشده و بلکه همراه با مدل 2017 Q50 نیز عرضه خواهد. این بزرگترین تغییر در گروه موتورهای اینفینیتی در سال‌های اخیر است.

INF-5

طراحی Q60 جدید اندکی نرم و نازک‌تر از آنچیزی است که علاقه‌مندان اینفینیتی‌ پیشتر از آن انتظار داشته‌اند.

هرچند که این طراحی گرد و نرم آنقدر نیست که نتوانیم اینفینیتی بودن آن را تشخیص دهیم خصوصا که اگر امضای این کمپانی را جلوپنجره ذونقه‌ای و گوشه‌دارش درنظر بگیریم، به‌خوبی می‌توانیم بگوییم که تیم طراحی تلاش کرده تا درعین حفظ المان‌های اصلی اینفینیتی، تغییراتی اندک را در این مدل درنظر گیرد.

INF15021_Q60_040_EMBARGOED_Until_1.11_1245PM_EST.0

تغییراتی که اگر در مدل‌های بعدی تکرار شود احتمالا نشان دهنده یک زبان طراحی جدید برای مدل‌های این شرکت خواهد بود.

طراحی داخل کابین نیز تغییرات و پیشرفت‌هایی به‌خود دیده است.

در هنگام خرید امکان انتخاب بین چرم روشن و قرمز، و همچنین تریم آلومنیومی یا چوبی وجود دارد. این مدل‌ با برخی از عناصر سیستم‌های مدرن خودرو مانند LINE ASSIST، ترمز خودکار در مواقع ویژه و همچنین سیستم اعلان و هشدار در زمان احتمال وقوع تصادف برخوردار است.

2017-infiniti-q60-exterior

در کنار همه مشخصات و ویژگی‌های این خودرو چیزی که مشخص است سیاست این شرکت برای کسب سهم بیشتر در رقابت‌های بعدی و در جهت پیشروی بازار به سوی خودروهای اسپرت و لوکس است.

2017-infiniti-q60-interior

رقابتی که در آینده نزدیک به‌هیچ وجه آسان‌تر نخواهد شد، چراکه که مدت‌هاست کمپانی‌های آلمانی مانند مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و برای آن تلاش می‌کنند.

INF15021_Q60_019_EMBARGOED_Until_1.11_1245PM_EST.0

خصوصا که ب‌ام‌و در هفته‌های پیش‌رو مدل M2 را معرفی خواهد کرد و احتمالا فضا را برای این کوپه‌های اسپرت بیش‌از پیش سخت تر می‌کند.

[این مطلب توسط نویسنده مهمان، سروش پویان فر، به رشته تحریر در آمده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    تو هر صفحه ی مربوط به خودرو،شوخی های لوس و کهنه پراید و پژو...رو می بینیم
    تیکه انداختن اینجا،کیفیت خودرو ایرانی رو بالا میبره؟

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    باز دوباره من وپراید...................

  • نوید
    نوید | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    چرا نویسنده‌ی مهمان؟
    قلم خوبی دارن چه خوب که به خانواده‌ی دیجیاتو بپیوندن.

  • ار
    ار | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    به گرد پای پراید نمیرسههه

مطالب پیشنهادی