ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های برگزیده برای علاقه مندان به آشپزی [اپلیکیشن های خارجی]

وقتی پس از یک روز سخت کاری خسته و گرسنه به خانه بر می گردید، هیچ چیز به اندازه یک غذای لذیذ و خوش طعم نمی تواند انرژی از دست رفته را به شما برگرداند. اگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

وقتی پس از یک روز سخت کاری خسته و گرسنه به خانه بر می گردید، هیچ چیز به اندازه یک غذای لذیذ و خوش طعم نمی تواند انرژی از دست رفته را به شما برگرداند.

اگر دورانی که مادرتان برای شما غذا می پخت به سر آمده یا بدتر، دست پخت همسرتان خوب نیست، شاید بد نباشد که کم کم باید به فکر یادگیری آشپزی بیفتید و حاصل دسترنج خودتان را نوش جان کنید.

اپلیکیشن هایی که این هفته به شما معرفی می کنیم، می توانند برای این تصمیم کمک حال بسیار خوبی برایتان باشند؛ محصولاتی نرم افزاری که با عکس و ویدئو و به صورت گام به گام، طبخ لذیذترین غذاها را از ملیت های مختلف دنیا به شما آموزش می دهند.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Yummly

Yummly-1

در Yummly Recipes دستور پخت هر محصول خوراکی که فکرش را  بکنید پیدا می شود: شیرینی های اروپایی، نوشیدنی های مدیترانه ای و حتی خورش های ایرانی. یاملی را به خاطر UI بسیار شیک و کاربرپسند، و تنوع دستورات غذایی اش که تقریبا همه نوع سلیقه و رژیم غذایی را پوشش داده، باید بهترین اپلیکیشن این فهرست بدانیم.

مبتلایان به آلرژی، گیاهخواران، بیماران و افرادی که مجبور به رعایت رژیم های غذایی خاصی هستند در جستجوی فیلتردار این اپ می توانند غذاهای مناسبشان را پیدا کنند. دستورات پخت هم ساده اند و تصویری، و برای انجام آنها ابدا لازم نیست تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشید.

Yummly Recipes

Yummly Recipes

سازنده: Yummly قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید ویندوزفون حجم: 65.4 / 36.8 / 5 مگابایت زبان:

SideChef

SideChef 1

SideChef به چهار دلیل می تواند اپلیکیشن محبوب شما باشد: رابط کاربری ژورنالی و بسیار زیبا، غذاها و دستورات پخت به دقت گلچین شده، آموزش صوتی گام به گام و تایمر درون برنامه ای برای اینکه یادتان نرود فر را خاموش کنید.

وقتی که طبق دستورات صوتی SideChef آشپزی می کنید، دیگر نیازی به چک کردن صفحه موبایل ندارید. هر چند در تنظیمات گزینه ای برای غیر فعال کردن آموزش صوتی هم گنجانده شده.

اپلیکیشن مورد بحث دارای یک بخش جستجوی فیلتردار فوق العاده قدرتمند هم هست که در آن می توانید بسته به وعده غذایی، منطقه جغرافیایی یا هشتگ ها به جستجوی غذای مورد علاقه تان بپردازید.

SideChef: Step-by-step cooking

SideChef: Step-by-step cooking

سازنده: SideChef قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 46.2 / 9 مگابایت زبان:

Kitchen Stories

Kitchen-Stories-1

تمامی اپلیکیشن های این فهرست فوق العاده اند، اما Kitchen Stories به سه دلیل می تواند انتخاب اول شما از میان آنها باشد: رابط کاربری فوق العاده ساده و قابل درک، بلاگ های آشپزهای حرفه ای و قسمت "چگونه ها" که با خواندن مطالبش آشپزی برایتان به ساده ترین و لذت بخش ترین کار ممکن تبدیل خواهد شد.

دستورات غذایی Kitchen Stories را تیم تحریریه اپ تهیه می کنند، اما اپلیکیشن یک شبکه اجتماعی داخلی هم دارد که در آن می توانید تجربیات دیگر کاربران را بخوانید و تجربیات خودتان در آشپزی را با آنها به اشتراک بگذارید.

اگر توضیحات متنی برایتان کافی نبود، مطمئنا ویدئوهای آموزشی Kitchen Stories می توانند حلال مشکلاتتان هنگام آشپزی باشند.

Kitchen Stories

Kitchen Stories

سازنده: Kitchen Stories قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 28.4 / 17.9 مگابایت زبان:

ChefSteps

ChefSteps 1

مینیمال ترین اپلیکیشن فهرست این هفته ما از نظر رابط کاربری و توضیحات متنی، Chef Steps است. توسعه دهنده آن حداکثر تلاشش را به کار گرفته تا فقط از طریق محتوای چند رسانه ای و توضیحات کوتاه، هر چه در چنته دارد به شما آموزش دهد.

نکته فوق العاده در مورد Chef Steps، کانال آن در یوتوب است که از طریق اپلیکیشن می توانید آن را باز کنید و به بیش از 500 ویدئوی آموزشی که با دوربین های تلویزیونی فیلمبرداری شده اند دسترسی داشته باشید.

Chef Steps در هر کدام از این ویدئوهای آموزشی، چندین ترفند جالب هم به شما آموزش می دهد که مطمئنا از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

ChefSteps

ChefSteps

سازنده: .ChefSteps Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.8 / 31 مگابایت زبان:

Garden Plate

Garden Plate 1

گیاهخواران هم اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند. اگر همیشه تصورتان از یک فرد گیاهخوار شخصی بوده که فقط به زور خوردن هویج و کلم خام زنده مانده، با دانلود و نصب Garden Plate خواهید دید که منوی غذایی گیاهخواران چقدر عظیم و گسترده است و شما از آن خبر نداشته اید.

دستور آماده سازی بیش از 300 غذای گیاهی خوش طعم در این اپلیکیشن وجود دارد که اطلاعات تغذیه ای هر کدام هم ضمیمه شان شده. مثلا با انتخاب "سالاد آووکادو، نخودفرنگی و پسته" دقیقا می توانید ببینید که چه میزان کالری و چه عناصر غذایی را با خوردن آن جذب بدنتان می کنید، و از این طریق می توانید رژیم گیاهخواری خود را به نحو مطلوب پیش ببرید.

Garden Plate

Garden Plate

سازنده: Burleigh Labs Pty Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 99.8 / 38 مگابایت زبان:

در جعبه ابزار این هفته به معرفی اپلیکیشن های خارجی آشپزی پرداختیم، اما مطلب هفته آینده را به معرفی نمونه های ایرانی اختصاص خواهیم داد؛ اپلیکیشن هایی که دستور پخت غذاهایی مثل قیمه نثار، شیرین پلو و باقلا قاتق را فقط در آنها می توانید پیدا کنید.

به غیر از اپلیکیشن های این فهرست، چه نمونه های مشابه دیگری سراغ دارید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hamid313
    hamid313 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    برنامه ی آشپزی بدون روغن هم توی بازار هست همه ی غذاهایی که آموزش داده بدون استفاده از روغنه

  • david
    david | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    تشکر جناب بیگ زاده از این که هم به فکر ما مجرد ها هم هستید و به فکر سیستم عامل وینفون محروم از اپ

    • david
      david | ۲۵ دی ۱۳۹۴

      راستی Yummly Recipes برای وینفون 10 mg حجم داره نه 5 mg

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    اپلیکیشن Fit Men Cook هم جالبه. غذاهای سالم و ارزان و با روش پخت آسان رو یاد میده. البته فکر میکنم رایگان نباشه ولی با یه سرچ میتونید اون رو از توی سایت های ایرانی یا فروشگاه های شخص ثالث پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی