ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه Piper Jaffray هم پیش بینی خود از فروش آیفون را کاهش داد

تا دو هفته دیگر اپل گزارش مالی خود از عملکرد سه ماهه اش در پایان سال ۲۰۱۵ را اعلام خواهد کرد و در این میان، موسسه سرمایه گذاری «Piper Jaffray» که پیشتر گمانه زنی کرده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

تا دو هفته دیگر اپل گزارش مالی خود از عملکرد سه ماهه اش در پایان سال ۲۰۱۵ را اعلام خواهد کرد و در این میان، موسسه سرمایه گذاری «Piper Jaffray» که پیشتر گمانه زنی کرده بود اپل می تواند در دوره سه ماهه کنونی ۶۲.۵ میلیون آیفون به فروش برساند، امروز این برآورد خود را کاهش داده و آن را به ۵۵ میلیون عدد رسانده است.

این موسسه همچنین باور دارد که در دوره سه ماهه بعدی که در ماه ژوئن به پایان می رسد، فروش محصول مورد اشاره به ۴۵ میلیون عدد خواهد رسید. شایان ذکر است که این سازمان پیش از این گفته بود که اپل ۴۸ میلیون آیفون در آن دوره سه ماهه به فروش خواهد رساند.

سازمان Piper Jaffray علت این کاهش برآورد را چنین اعلام می کند که به احتمال زیاد، کاربران از آیفون فعلی که از خانواده S است، به اندازه نمونه های نوین استقبال نخواهند کرد. البته این موسسه همچنین خاطر نشان کرده که از برخی تامین کنندگان قطعات اپل نیز گزارشاتی مبنی بر کاهش تولید دریافت کرده و همین موضوع، علت کاهش دادن برآورد بوده است.

در دوره فعلی که در ماه مارس به پایان می رسد، Piper Jaffray باور دارد که اپل می تواند ۵۵.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند در حالی که پیش از این باور داشت که درآمد به ۶۰.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالیست که تحلیلگران وال استریت باور دارند اپل می تواند ۵۹.۸ میلیارد درآمد کسب کرده و ۵۸ میلیون آیفون را به فروش برساند.

در هفته های اخیر بسیار شنیده ایم که اپل در سال جاری برای اولین بار با کاهش تقاضا برای آیفون رو به رو خواهد شد؛ گزارشی که ابتدا از سوی سازمان مورگان استنلی عنوان شد.

با وجود کاهش تقاضا برای آیفون، سازمان Piper Jaffray ولی باور دارد که در سال ۲۰۱۶ اپل می تواند ۲۰ میلیون دستگاه از ساعت هوشمند خود را عرضه نماید. این موسسه البته ۲۰۱۷ را سالی بی نظیر برای اپل واچ خوانده و گفته در آن سال، فروش این محصول به ۴۰ میلیون واحد خواهد رسید.

اما در خصوص آیفون ۷، موسسه Piper Jaffray یک گمانه زنی جالب هم دارد و احتمال می دهد که اپل در این تلفن همراه، از تکنولوژی 3D Touch به جای کلید فیزیکی هوم استفاده کند و شاید نمایشگر آیفون را نیز با یاقوت کبود همراه سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی