ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه اپل و تشخیص «اسکلت» دیجیتالی شما از طریق دوربین

اپل به تازگی پتنتی را برای یک محصول نرم افزاری ثبت کرده که با نگاه کردن به آن از طریق سخت افزاری مشابه به کینکت مایکروسافت، اطلاعاتی را در مورد ساختار اسکلت بدن ارائه می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

اپل به تازگی پتنتی را برای یک محصول نرم افزاری ثبت کرده که با نگاه کردن به آن از طریق سخت افزاری مشابه به کینکت مایکروسافت، اطلاعاتی را در مورد ساختار اسکلت بدن ارائه می دهد.

کینکت مایکروسافت نوعی سخت افزار جانبی برای اکس باکس است که از دوربین برای دنبال کردن حرکت افراد در داخل یک فضای بسته بهره می گیرد و فرایند کنترل بازی های ویدئویی را راحت تر می کند.

این پتنت که در تاریخ 12 ژانویه (یعنی دیروز) در اختیار این شرکت مستقر در کوپرتینو قرار گرفته است تحت عنوان «نقشه عمقی» توصیف گردیده که می تواند اطلاعات مربوط به یک فرد از قبیل قد وی را سنجیده و اعضای بدن (نظیر سر و دست هایش) را تشخیص دهد.

براساس این پتنت، «نقشه عمقی» نیز با تخصیص جا به هر کدام از پیکسل های موجود در تصویر دو بعدی، در یک صحنه بزرگ تر ایجاد می گردد که در ادامه می توان با تحلیل آن، تصویری سه بعدی را ایجاد کرد.

براساس اطلاعات درج شده در پتنت، نقشه عمقی شکل تصویری را دارد که در آن، مقادیر اختصاص یافته به هر پیکسل بیانگر اطلاعات توپوگرافی هستند تا اینکه بخواهند رنگ یا روشنایی را به تصویر بکشند.

screen shot 2016-01-12 at 12.15.14

براین اساس، نرم افزار مورد نظر اپل می تواند تشخیص دهد هر کدام از این پیکسل ها به چه معنایی هستند. برای مثال قادر است با تعیین موقعیت سر فرد در داخل نقشه عمقی، قد او را برآورد کند.

screen shot 2016-01-12 at 12.14.28

مشخص نیست که برنامه های این شرکت برای استفاده از پتنت یاد شده چیست اما موارد مصرف احتمالی برای آن دربرگیرنده حوزه گیمینگ (نظیر کینکت) و واقعیت مجازی یا افزوده می شود.

گفتنی است که این شرکت به تازگی گام هایی را برای ورود به حوزه واقعیت افزوده برداشته است و در همین راستا نیز تعدادی استارتاپ را خریداری کرده که در زمینه فناوری یاد شده تخصص دارند.

در پایان لازم است خاطرنشان شویم که ثبت یک پتنت از سوی شرکت ها به معنای کاربرد آن در دنیای واقعی نیست، کما اینکه پیشتر، شرکت مورد بحث تعداد زیادی پتنت را به ثبت رساند و هیچیک را در محصول خود پیاده سازی نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    اوه مای گاد اپل با این پتنتش من و یاد اون عکس رادیولوژی کف دست انداخت آخ ملت و سر کار میزاشتیم ?

مطالب پیشنهادی