ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با اولین ساعت جیبی دنیا که توسط فناوری پرینت سه بعدی تولید شده آشنا شوید

ساعت جدید کریستوف لایمر ممکن است برای حمل با خود چندان جذاب نباشد، اما خصوصیتی دارد که آن را از تمام ساعت های دیگر متمایز کرده: این ساعت تماما به وسیله یک پرینتر سه بعدی تولید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

ساعت جدید کریستوف لایمر ممکن است برای حمل با خود چندان جذاب نباشد، اما خصوصیتی دارد که آن را از تمام ساعت های دیگر متمایز کرده: این ساعت تماما به وسیله یک پرینتر سه بعدی تولید شده است.

لایمر یک مهندس سوئیسی است که به اعتقاد وبسایت Hodinkee،‌ موفق شده تا اولین ساعت جیبی دنیا را که توسط فناوری پرینت سه بعدی تولید شده به جهان ارائه کند. لایمر اخیرا ویدئویی منتشر کرده که در آن درباره این ساعت و نحوه عملکردش توضیحاتی ارائه می کند که می توانید آن را در انتهای خبر تماشا کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

بنابر خبر وبسایت Hodinkee، ساعت لایمر با وجود اینکه بیشتر خصوصیات یک ساعت معمولی را داراست، اما نقاط ضعف و محدودیت هایی نیز در ساختارش مشاهده می شود. عقربه این ساعت تنها می تواند به مدت 30 دقیقه کار کند، و به نظر می رسد که زمان را با اندکی خطا به نمایش می گذارد.

به غیر از این، ابعاد آن برای یک ساعت جیبی بسیار بزرگ است و طول و عرضش به سه و نیم اینچ می رسد. اما این حقیقت که لایمر موفق شده چنین سیستمی را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی بسازد بسیار تحسین برانگیز است و از پتانسیل بسیار بالای این فناوری نوظهور برای استفاده در صنعت ساعت سازی حکایت می کند.

تقریبا تمامی قطعات ساعت مورد بحث توسط پرینترهای سه بعدی ساخته شده اند، البته به استثنای پیچ های فلزی، واشرها و پین هایی که آنها را در کنار یکدیگر نگه می دارند. لایمر طرح کامل این ساعت را برای علاقه مندان به ساخت نمونه های مشابه در وبسایت Thingiverse قرار داده تا بتوانند با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، چیزی شبیه به آن بسازند.

در ادامه می توانید ویدئویی از نحوه ساخت و عملکرد این ساعت را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی