ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام رسماً به سامسونگ واگذار شده است

سامسونگ امروز رسماً اعلام کرده که تولید چیپ ها با استفاده از نسل دوم فناوری ۱۴ نانومتری اش را آغاز نموده، تکنولوژی که حالا بناست تا پردازنده های توانمند اگزینوس این کمپانی را در کنار سیستم-روی-چیپ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

سامسونگ امروز رسماً اعلام کرده که تولید چیپ ها با استفاده از نسل دوم فناوری ۱۴ نانومتری اش را آغاز نموده، تکنولوژی که حالا بناست تا پردازنده های توانمند اگزینوس این کمپانی را در کنار سیستم-روی-چیپ های شرکت رقیب، یعنی کوالکام، قدرت بخشد.

این گفته به آن معناست که اکنون ساخت تراشه های اسنپدراگون ۸۲۰ هم به غول تکنولوژی کره ای واگذار شده و آنها نیز بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری LPP آماده سازی گشته و در نیمه ی اول ۲۰۱۶ از طریق موبایل های پرچمدار برندهای مختلف به دست مشتریان خواهند رسید.

خبر یاد شده در حالی انتشار می یابد که کوالکام ۲۰۱۵ را با سختی های بسیاری پشت سر گذاشت. برترین محصول این شرکت در سال قبل، یعنی اسنپدراگون ۸۱۰، جنجال های رسانه ای زیادی را در پیرامون خود داشت و به خاطر اشکالاتی که به آن وارد بود بسیاری از تولید کنندگان بزرگ حاضر به استفاده از آن در اسمارت فون های شان نشدند.

یکی از این بزرگان خود سامسونگ بود که در دیوایس های مهم ترش از تولیدات همتای آمریکایی اش فاصله گرفت و اگزینوس های توسعه یافته در خانه را جایگزین آنها کرد؛ تصمیمی که بعداً سبب شد تا همگان متوجه کارایی و توانمندی تراشه های سامسونگ بشوند و آنها را مورد تحسین قرار دهند.

البته امسال دوباره این شایعه به گوش می رسد که کمپانی کره ای قصد دارد در برخی از مدلهای گلکسی اس ۷ از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند و گزارشاتی نیز وجود داشته اند که می گویند کوالکام فرآیند تولید این چیپست را به این امید به سامسونگ واگذار کرده که آنها دوباره راضی به استفاده از اسنپدراگون در کهکشانی های خود بشوند.

ناگفته نماند فناوری تولید ۱۴ نانومتری نیز شرکت کره ای را حداقل به صورت تئوری به همراه سنتی کوالکام یعنی TSMC برتری بخشیده و سبب گشته یک همکاری دیرین دچار خدشه هایی شود. حال باید دید سامسونگ و کوالکام تا کجا با یکدیگر پیش خواهند رفت و چه موفقیت هایی را به همراه هم به دست خواهند آورد؛ فعلاً و در زمان حاضر آنطور که از شواهد بر می آید اسنپدراگون ۸۲۰ قرار است روزهای سخت شرکت سازنده اش را خاتمه بخشید و یکبار دیگر آنها را به اوج باز گرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • mamali
    mamali | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    سونی تنها شرکتیه که تقلید توی کارش نیس و همیشه بهترین نوآوری ها کار سونیه،مثل ضداب کردن گوشی که سامسونگ توی اس فایو اسکی رفت و شکست سختی خورد و دیگه نتونست ادامش بده،سونی شرکتیه که توی زدچهار میاد ضخامت گوشی رو میکنه اندازه ایفون سیکس و دوربینش از بدنه بیرون نمیزنه تا به همه بگه من اینم و تکنولوژی یعنی من،سونی شرکتیه که وقتی سامسونگ تیکه مینداخت میگفت من 2کی دارم و شما نميتونیث مثل شم اومد 4کی رو زدپنچ گذاشت و بازم گفت تکنولوژی یعنی این و نواوری یعنی سونی،سونی یعنی بهترین تلویزیون های جهان،بهترین سنسور های دوربین دنیا،سونی یعنی فیلمسازی هالیوود،سونی یعنی خاطرات تمام نوجوان ها و جوانان دنیا به اسم پلی استیشن و نوآوری در بازی،سونی یعنی قوی یعنی باهوش یعنی نوآور یعنی بی تقلید،سونی هووای نیس که هر گوشیش اط نظر طراحی از یکی اسکی بره سونی یعنی اصالت یعنی زیبایی یعنی جنس اصل جنس اورجینال يادتون میاد قدیما اگه قرار بود وسیله برقی بخرن مثل ضبط صوت همه میگفتن سونی خوبه اسم سونی همیشه معروف به با کیفیت ترین هاس

    • iman
      iman | ۲۷ دی ۱۳۹۴

      داداش من
      هر شرکتی تو ی چیزی خاصه و برتر
      بطور مثال
      سونی تو کنسول و اسپیکر..
      سامسونگ تو موبایل..
      ال جی تو تلویزیون..
      اینطوریام نیس ک سونی تو همه چیز برتر باشه

  • Mohamad
    Mohamad | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    سونی یه شرکتی یه سامسونگ وقتی داشت سبزی گندیده میفروخت اختراعاتشو ثبت میکرد
    سونی یه شرکتیه که هنرمندای معروف موسیقی مثل ادل باهاش همکاری میکنن و البومش پر فروش ترین البوم میشه سونی شرکتیه که تو تک تک گوشیا سنسور دوربینشو میبینی سونی شرکتیه که تو 2سال 40 میلیون کنسول بازی میفروشه سونی یه شرکتیه که برای موفقیت از شرکتای دیگه اسکی نمیره بستته یا بازم بگم!؟

    • کامران
      کامران | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      گفتم بحث پردازنده هس، دوربین ، کنسول بازی ، سونی پیکچرز ووووووو که ربطی به پردازنده نداره وسط نکشید.

      • 09339434229jean claude jamali nejad
        09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ دی ۱۳۹۴

        توصیه میکنم جواب رفتار و گفتار تعصب آمیز و پر از توهین را نده ! من گفتم بازهم میگم اگه شخص و اشخاصی به بهانه طرفداری از سامسونگ به رقیبش اپل و سونی و... با توهین و کوباندن مستقیم و غیر مستقیم حمله کنن در واقع طرفدار سامسونگ نیستن و درواقع قصد ایجاد درگیری دارند و مشکل دار هستن , همین رو برأکس هم میتونی حساب کنی یعنی شخص و اشخاصی به بهانه طرفداری از سونی با کوباندن و توهین به رقیبش سامسونگ حمله کنن! اگه واقعا علم داشته باشن و واقعا طرفدار تکنولوژی باشن هرگز فراموش نمیکنن که همه شرکتها عالی هستند و هیچ کدوم کاملترین نیستن و هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن

      • 09339434229jean claude jamali nejad
        09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ دی ۱۳۹۴

        وهر کدوم سلیقه ای رو در بر میگیره

    • محمد سپاهان
      محمد سپاهان | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      میخوامد دادا

      البته سونی پیکچرزو کلمبیا پیکچرزو کلی چیز دیگه از سونی نگفتی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی