ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سایه بحران بر سر GoPro؛ هفت درصد از پرسنل تعدیل می شوند

GoPro اعلام کرده است که ۷ درصد از نیروی کاری اش را تعدیل خواهد کرد، خبری که می تواند هشداری جدی برای سرمایه گذاران این شرکت فعال در عرصه ی تولید اکشن کم ها باشد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

GoPro اعلام کرده است که ۷ درصد از نیروی کاری اش را تعدیل خواهد کرد، خبری که می تواند هشداری جدی برای سرمایه گذاران این شرکت فعال در عرصه ی تولید اکشن کم ها باشد و کاهش فروش محصولات این برند را به آنها گوش زد نماید.

ضمناً‌ بحث اخراج کارمندان در حالی مطرح می شود که به زودی شاهد انتشار گزارش گو پرو در رابطه با عملکردش در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۵ خواهیم بود.

ناگفته نماند خود این شرکت برآیندش از درآمدی که در گزارش مالی یاد شده به ثبت خواهد رسید را از ۵۰۰ الی ۵۵۰ میلیون به ۴۳۵ میلیون دلار کاهش داده است.

گو پرو علت این موضوع -یعنی کاهش درآمد- را ناشی از فروش کمتر از انتظار ابزارهای تصویربرداری اش می داند و می بایست خاطر نشان سازیم که شرکت مورد بحث در صورتیکه به عددی که پیش تر اشاره شد بسنده کند شاهد افت درآمدی ۳۰ درصدی نسبت به بازه ی زمانی مشابه در ۲۰۱۴ خواهد بود.

در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۴ کمپانی مذکور ۶۳۳.۹ میلیون دلار درآمد داشت و در ابتدا و پیش از آغاز بحران کارشناسان برای سه ماهه اخیر پیش بینی درآمدی ۶۹۰ میلیون دلاری را کرده بودند.

به باور اهل فن در افول عایدی های گو پرو چندین دلیل موثر بوده و اصلی ترین عامل باز می گردد به اینکه آنها از اکتبر ۲۰۱۴ به بعد، که طی آن از دو دستگاه قدرتمند و فوق العاده پرده برداشتند، دیگر هیچ دیوایس پرچمداری را معرفی نکرده اند.

Hero 4 Black و Hero 4 Silver در سه ماهه ی پایینی ۲۰۱۴ فروشی فوق العاده را رقم زدند و سبب به ثبت رسیدن اعداد و ارقامی درخشان در گزارش های مالی مربوط به آن دوره شدند.

گو پرو در ۲۰۱۵ تنها یک دوربین اکشن رونمایی کرد که حاشیه ها و سر و صدای زیادی در پیرامون اش وجود داشت و در نهایت در رابطه با آن حتی مدیر عامل این شرکت نیز اعتراف نمود که قیمتی بیش از حد زیاد برای اش در نظر گرفته شده. دیگر تلاش های این شرکت مانند فراهم آوردن امکانی برای به فروش رساندن ویدئوهای تهیه شده توسط کاربران و... هم چندان موثر نبودند و نتوانستند خلا معرفی یک محصول تازه و کارآمد را پر نمایند.

در نهایت حالا کار به جایی رسیده که با مشخص شدن کمبود درآمد رسماً می بایست بخشی از نیروی کار مازاد تعدیل شوند و خود گو پرو هم می گوید با توجه به حرکت شرکت به سمت تولید و معرفی دسته بندی هایی تازه از محصولات، این تعدیل یک ضرورت محسوب می گردد.

برند مورد بحث در نامه ای خطاب به سرمایه گذران اش آورده که تعداد کارکنان اش در پایان ۲۰۱۵ با رشدی ۵۰ درصدی به ۱۵۰۰ نفر رسیده و کنار گذاشتن هفت درصد از آنها هزینه ای مابین ۵ الی ۱۰ میلیون دلار خواهد داشت ولی اینکار برای اختصاص دادن بهینه منابع به «زیر ساخت های کلیدی» که منجر به رشد خواهند شد یک الزام به حساب می آید.

زیر ساخت های کلیدی در پاراگرف بالا، ظاهراً‌ اشاره به آغاز فعالیت های گوپرو در عرصه ی پهپادها و واقعیت مجازی دارد؛ دو بازاری که گفته می شود در نهایت در طول سال جاری شرکت یاد شده به آنها ورود خواهد کرد.

نیک وودمن (مدیر عامل گوپرو) مدتی است که از یک پهپاد با نام «کارما» و مراحل آماده سازی اش سخن به میان می آورد و هفته پیش در CES نیز خبر داد که کمپانی متبوع اش مشغول حاضر نمودن یک دوربین ۳۶۰ درجه برای کاربران عادی است.

البته نباید از یاد برد ورود به بازارهای جدید کار آسانی نخواهد بود و چالش های بسیاری در پیش رو قرار دارند؛ DJI در فاصله ای بسیار جلوتر از گوپرو ایستاده و بازار کواد کوپترها را قبضه کرده و نیکون نیز در CES امسال با پرده برداشتن از یک اکشن کم۳۶۰ درجه مناسب برای عموم عملاً در این زمینه پیشتاز شد.

ضمناً نیکون اعلام نموده قصد دارد چندین اکشن کم دیگر کاربردی برای همه اقشار را هم تولید و عرضه نماید و حالا باید منتظر ماند و دید گوپرو خواهد توانست با برنامه هایش از چنین روزهای سختی گذر کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی