ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از یک لامپ هوشمند و چند کاره پرده برداشت [تماشا کنید]

اگر ۲۰۱۶ سال گجت های هوشمندی باشد که بتوانند کارهایی که اسمارت فون ها قادر به انجامشان نیستند را به سرانجام برسانند، باید بگوییم که سونی ایده ی در نظر گرفته شده برای امسال را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

اگر ۲۰۱۶ سال گجت های هوشمندی باشد که بتوانند کارهایی که اسمارت فون ها قادر به انجامشان نیستند را به سرانجام برسانند، باید بگوییم که سونی ایده ی در نظر گرفته شده برای امسال را به مراتب بیش از سایرین جدی گرفته.

جدیدترین وسیله خانگی رونمایی گشته توسط شرکت یاد شده لامپی است با عنوان «Multifunctional Light» -یا لامپ چند کاره- که مثل سایر موارد هم خانواده اش در یک اتاق و در بالای سر کاربران نصب شده و کارهای بسیار متنوعی را انجام می دهد.

محصول تازه ی ژاپنی ها قادر است با لوازم خانگی مختلفی از جمله سیستم تهویه مطبوع و یا ترموستات در ارتباط بوده و از داده های سنسور رطوبت سنج اش برای کنترل آنها استفاده نماید، همچنین این لامپ می تواند از سنسورهای تشخیص حرکت خود بهره گرفته و وقتی حضور شما را در اتاق متوجه شد با حسگر مادون قرمزش اقدام به روشن نمودن تلویزیون کند.

لامپ چند کاره سونی با کمک میکروفون و اسپیکری که در خود جای داده امکان ارتباط صوتی از فواصل مختلف میان اعضای خانواده را نیز میسر می سازد. ناگفته نماند که این لامپ دارای یک درگاه کارت حافظه ی میکرو SD نیز هست و چه در خانه باشید یا خارج از آن، می توانید کلیه ویژگی هایش را به وسیله یک اپ توسعه یافته برای تلفن های هوشمند کنترل کنید.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم سونی تکنولوژی مشابه آنچه که قبلاً در اسپیکر Echo آمازون شاهد بودیم را حالا در درون یک لامپ جای داده؛ البته تفاوت هایی در ظاهر میان این دو وجود دارد (مثلاً‌ مجهز بودن اسپیکر آمازون به یک دستیار صوتی) ولی تقریباً با کارایی مشابه رو به رو هستیم.

Multifunctional Light قرار است در نیمه ی اول ۲۰۱۶ در ژاپن عرضه شود ولی هنوز در رابطه با قیمت آن حرف خاصی به میان نیامده و مشخص نیست چه زمانی شاهد ارائه اش به بازارهای جهانی خواهیم بود.

Sony_Multifunction_Light.0

Sony_Multifunction_Light_2.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • S.O.N.Y
    S.O.N.Y | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    و این است سونی کبیر حالا ترول های بازیافت پرست ها کجان ؟! چرا فرار کردین ؟! اگه سونی نباشه قطعا تکنلوژی کند تر از همیشه به روز میشه

  • shahryar
    shahryar | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    بسیار فوق العاده بود
    خانه های هوشمند کم کم پاشون به کل کشورها باز میشه

مطالب پیشنهادی