ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کاردبورد به زودی از قابلیت شبیه سازی صدای فضایی برخوردار می شود

یک خبر خوب برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های گوگل کاردبورد و صد البته کاربران این عینک واقعیت مجازی: بنابر پست اخیر گوگل در وبلاگ ویژه اش برای توسعه دهندگان، به زودی قابلیت شبیه سازی صداهای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

یک خبر خوب برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های گوگل کاردبورد و صد البته کاربران این عینک واقعیت مجازی: بنابر پست اخیر گوگل در وبلاگ ویژه اش برای توسعه دهندگان، به زودی قابلیت شبیه سازی صداهای فضایی (Spatial audio) به کیت توسعه کاردبورد اضافه می گردد. با این قابلیت، تجربه واقعیت مجازی با هدست مقوایی و خلاقانه گوگل عمیق تر از همیشه خواهد شد.

Spatial audio در واقع قابلیتی برای اپلیکیشن هاست تا بتوانند فرآیند شنیدن صداها توسط انسان را در خود تقلید کنند. تشخیص صداهای استریو مشابه یک انسان، در حال حاضر یکی از موضوعاتی است که در مبحث Spatial audio برای آن تلاش می شود. به عنوان مثال، وقتی که انسان صدای چیزی را از گوش چپش می شنود، متوجه می شود که منبع صدا در سمت چپ او قرار گرفته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته اطلاعات موجود در یک صدا که توسط مغز انسان پردازش می شوند، حقایقی فراتر از اینکه از کدام سو منتشر شده اند را در اختیار ما قرار می دهند. با آوردن قابلیت Spatial audio به کیت توسعه کاردبورد، توسعه دهندگان در آینده نزدیک می توانند برخی از این قابلیت های گوش انسان را در هدست واقعیت مجازی گوگل کاردبورد شبیه سازی کنند.

به عنوان مثال، توسعه دهندگان می توانند با این قابلیت برای محیط مجازی شان ابعاد و جنس دیواره خاصی مشخص کنند که کاربر استفاده کننده از هدست، با شنیدن پژواک اصوات در این محیط بتواند بهتر محیط دور و اطرافش را درک کند.

نیتن مارتز، مدیر محصولات گوگل کاردبورد اعلام کرده که کیت توسعه جدید برای پردازنده های موبایل بهینه سازی شده و طوری طراحی گشته که کمترین فشار ممکن را روی سی پی یو وارد کند. اگر می خواهید قابلیت صدای فضایی را در عمل تجربه کنید، گوگل یک اپلیکیشن نمونه برای این کار تدارک دیده که می توانید برای دانلودش به این آدرس بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی