ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون در صدر جدول؛ آنتوتو فهرست ۱۰ تلفن هوشمند برتر ۲۰۱۵ از نظر کارایی را منتشر کرد

AnTuTu، شرکتی که بنیانگذار یکی از معروف ترین ابزارهای بنچ مارک گیری چند پلتفرمی برای تلفن های هوشمند است، حالا رسماً برترین اسمارت فون های ۲۰۱۵ از نظر کارایی را معرفی کرده. بد نیست بدانید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

AnTuTu، شرکتی که بنیانگذار یکی از معروف ترین ابزارهای بنچ مارک گیری چند پلتفرمی برای تلفن های هوشمند است، حالا رسماً برترین اسمارت فون های ۲۰۱۵ از نظر کارایی را معرفی کرده.

بد نیست بدانید آیفون ۶ اس پلاس توانسته با فاصله ای بسیار زیاد در راس فهرست اعلامی از جانب AnTuTu قرار بگیرد آنهم با وجود اینکه حافظه ی رم چندانی را در خود جای نداده، پردازنده اش تنها دو هسته ی پردازشی دارد و فرکانس کاری آنها هم رقم عجیب و غریبی نیست.

شرکت یاد شده جدولی را منتشر کرده که متوسط امتیاز به دست آمده توسط هر موبایل در آزمون های مختلف را بیان می کند. با یک نگاه ساده به این جدول در می یابیم که آیفون ۶ اس پلاس با امتیاز ۱۳۲.۶۲۰ توانسته خودش را به جد از سایر همتایان اندرویدی اش جدا نماید. جایگاه دوم نیز به Mate 8 با امتیاز ۹۲.۷۴۶ رسیده که این رقم اختلافی ۳۰ درصدی را با صدر نشین روایت می کند.

همانطوری که احتمالاً‌ بسیاری از شما نیز می دانید آیفون ۶ اس پلاس توسط چیپست A9 اپل قدرت یافته و از دو هسته ی پردازشی تحت فرکانس کاری ۱.۸۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده ی گرافیکی PowerVR GT7600 و دو گیگابایت حافظه ی رم بهره می برد. روی کاغذ و به صورت تئوری این اسمارت فون شاید برتر از Mate 8 به نظر نرسد، زیرا موبایل هوآوی ۴ گیگابایت رم دارد، پردازش ها را به عهده ی سیستم-روی-چیپ قدرتمند و هشت هسته ای کایرین ۹۵۰ گذاشته و Mali-T880 MP4 نیز در آن عملیات های گرافیکی را انجام می دهد. اما اکنون و در عمل شاهد آن هستیم که اپل با فاصله ای زیاد بر همتای چینی اش برتری پیدا کرده.

ضمناً هر دو موبایل آمده در بالا از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار هستند و لذا نمایشگر هیچ یک از آنها نیازمند تخصیص منابع بیشتری نسبت دیگری نیست.

Apple-Samsung-Huawei-LG-AnTuTu-benchmark-chart

جایگاه های سوم، چهارم و پنجم، توسط تلفن های هوشمندی تصاحب شده که به چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مجهز بوده اند. البته نکته جالب اینکه برترین موبایل دارای تراشه مورد اشاره توسط خود کره ای ها ساخته نشده و متعلق به برند چینی Meizu محسوب می شود.

Meizu Pro 5 با رقم زدن امتیاز ۸۶.۲۱۴ در بنچ مارک آنتوتو توانسته در رده ی سوم بایستد و بر گلکسی نوت ۵ با امتیاز ۸۳.۳۶۴ و گلکسی اس ۶ اج با امتیاز ۸۲.۰۸۷ برتری پیدا کند.

در این بین می بایست یادآور شویم آیفون ۶ پلاس -که سال ۲۰۱۴ تولید شده- رده ششم جدول را با امتیاز ۸۰.۵۴۴ به خود اختصاص داده و با این امتیاز بالاتر از دستگاه هایی همچون نکسوس ۶ پی و نوت پروی شیائومی که هر دو مجهز به اسنپدارگون ۸۱۰ هستند جای گرفته.

در سالی که در پیش رویمان قرار داد پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ به میدان خواهند آمد، و باید دید این محصولات می توانند دستاوردهای آتی اهالی کوپرتینو را به چالش بکشند و در جایگاهی برتر نسبت به آنها مستقر گردند یا خیر.

نظر شما در رابطه با نمودار منتشر شده از جانب آنتوتو چیست و فکر می کنید چنین داده هایی تا چه حد حائز اهمیت هستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (75 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    خبر دارین که داعش گوشی هوشمند غیر قابل ردیابی ساخته؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی