ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین های خودران در سال گذشته بیش از هزاران بار به مداخله انسانی نیاز داشته اند

بخشی از آئین نامه استفاده از خودروی بدون راننده برای شرکت هایی که برای تست ماشین های خودران خود مجوز دریافت نموده اند این است که گزارشی از زمان هایی تنظیم نمایند که راننده حقیقی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بخشی از آئین نامه استفاده از خودروی بدون راننده برای شرکت هایی که برای تست ماشین های خودران خود مجوز دریافت نموده اند این است که گزارشی از زمان هایی تنظیم نمایند که راننده حقیقی مجبور گشته به جای کامپیوتر کنترل ماشین را به دست بگیرد.

تمامی این گزارش ها از شرکت های مختلف گردآوری شده و مورد بررسی قرار گرفته اند اما نتیجه ی به دست آمده برای ماشین های مورد بحث چندان مثبت به نظر نمی رسد.

در این راستا باید توضیح دهیم که به طور کلی 7 کمپانی گزارش «مداخله انسانی» محصولات خود را در یک بازه زمانی 15 ماهه (از سپتامبر 2014 تا نوامبر 2015) جمع آوری نموده و به مسئولین ذیربط تحول داده اند.

اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا «مداخله انسانی» را به دو صورت معنی نموده: یکی اینکه نرم افزار خودران اتومبیل توان کنترل ماشین را از دست داده و به کنترل انسان نیاز داشته باشد و دوم اینکه راننده حقیقی احساس کند که برای پیشگیری از هر نوع پیشامد خطرناکی باید فرمان اتومبیل را به دست بگیرد.

در این گزارش ها مجموعا، 2894 مورد از «مداخله انسانی» ثبت شده که 341 مورد از آن به ماشین های کمپانی گوگل تعلق دارند. اما جالب است بدانید شرکت تسلا حتی یک مورد نیز ثبت نکرده و در گزارش خود رقم «صفر» را یادداشت نموده.

البته باید توجه داشته باشید که این واژه به این مفهوم نیست که وقتی انسان ها کنترل ماشین را به دست گرفته اند یعنی خودرو به طور حتم در معرض تصادف قرار داشته، بلکه آن طور که شرکت ساکن مانتین ویو نیز در متن گزارش خود اضافه نموده، ثبت تمامی مداخله های انسانی به این منظور بوده که شرکت بتواند نقاط ضعف محصول خود را تشخیص داده و در راستای برطرف نمودن آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

البته چندان هم نمی توان به این ادعای گوگل اعتماد نمود زیرا با توجه به نمودار گزارش ها، بیشتر مداخله های انسانی این شرکت که 48 مورد بوده در ژانویه سال 2015 میلادی روی داده این در حالیست که خودرو فقط 18 هزار مایل را پیموده بوده، اما در ماه اکتبر که ماشین بیش از 47 هزار مایل را طی کرده، فقط 11 «مداخله انسانی» ثبت گشته.

بعلاوه باید اشاره کنیم با استناد به گزارش یاد شده، ماشین های خودران در هر 50 هزار مایلی که پیموده اند 12 موقعیت تصادف داشته اند که آمار نا امید کننده ای به شمار می رود. اما با تمامی این تفاسیر، باید اذعان داشت شرکت های فعال در این عرصه هر روز پیشرفت بیشتری می نمایند و لذا می توان به آینده این تکنولوژی امیدوار بود. ساده ترین مثال برای قبول این حرف نیز این است که خودروهای بدون راننده گوگل در عرض ده ماه، 10 برابر بهتر شده اند. بنابراین هر چه زمان بیشتری صرف بهینه سازی این فناوری بشود، موفقیت های بیشتری حاصل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • مهدی مشهدی
    مهدی مشهدی | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    بنظر من اگه بخوان حسابی ماشیناشون به قول معروف آب دیده بشن و از تمامی تست های مربوطه سربلند بیرون بیان و بعد از تولید فروششون تضمین شده باشه فقط یه راه وجود داره.اونم اینکه ماشیناشون رو بیارن تو ایران مخصوصا مشهد سمت پایین شهر تست کنن ببینن ماشین میتونه خودشو از ترافیک و هرج و مرج بکشه بیرون یا هنگ میکنه.ممنون.

  • نپستر
    نپستر | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    بیش از هزاران بار ینی چی؟
    هزاران بار خودش مجهوله! بیش از اون تعریف نشدس!

  • Afshin7727
    Afshin7727 | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    ب نظرم همه شرکتا نباید رو این برا خودشون کار کنن.اگه از تجربیات هم استفاده کنن خیلی بهتره.چون اینجور اگه یکیش خرابکاری کنه ی قانون برا همشون تصویب میکنن

مطالب پیشنهادی