ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاه ایمنی جدید ورزشکاران Zero1
تکنولوژی

طراحی کلاه ایمنی ورزشکاران فوتبال آمریکایی با الهام از سپر خودروها

فوتبال آمریکایی از آن دست ورزش هایست که در آن احتمال آسیب رسیدن به بازیکنان بسیار زیاد است. بنابراین همواره تلاش شده با استفاده از ابزارهای ایمنی محتلف این آسیب ها به حداقل برسد. ضربات ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

فوتبال آمریکایی از آن دست ورزش هایست که در آن احتمال آسیب رسیدن به بازیکنان بسیار زیاد است. بنابراین همواره تلاش شده با استفاده از ابزارهای ایمنی محتلف این آسیب ها به حداقل برسد.

ضربات وارده به سر در این رشته ورزشی زیاد و شدید است، به همین دلیل تمام بازیکنان ناچارند از کلاه ایمنی مخصوصی برای محافظ از سر و صورت خود بهره ببرند. حال شرکت VICIS که یکی از سازندگان مطرح این دست کلاه ها است، با همکاری دانشگاه واشنگتون اقدام به طراحی و تولید کلاه جدیدی کرده که می تواند شدت ضربات وارده به سر و گردن را بیش از پیش کاهش دهد.

محصول جدید که Zero1 نام دارد با طراحی ویژه خود می تواند بخش عمده ای از نیروی حاصل از ضربه را در خود جذب کند. طراحی این کلاه ایمینی از طراحی سپر خودروها الهام گرفته شده است. سطح بیرونی محصول فوق به صورت دولایه با ساختار ساندویچی منعطف طراحی شده تا بتواند ضربه وارده را به خود جذب نموده و سپس به شکل اولیه اش باز گردد.

کلاه ایمنی جدید ورزش فوتبال امریکایی

در زیر این دو لایه دو لایه نرم دیگر قرار گرفته اند که حفاظت بیشتری را برای سر ورزشکار به ارمغان می آورند. ضمن این که می تواند این دو لایه داخلی را متناسب با ابعاد و شکل سر هر فوتبالیست طراحی کرد تا به خوبی روی آن قرار بگیرد.

Zero1 همچنین به بند اتصال جدیدی مجهز شده که درآوردن آن را در شرایط اضطراری چون مصدومیت ورزشکار آسان می کند.

شرکت VICIS تیمی از متخصصین مغز و اعصاب و مهندسینش را به مدت دوسال برای طراحی این کلاه ایمنی به کار گرفته تا محصول نهایی از هر جهت بی عیب و نقص باشد.

قرار است Zero1 از آغاز فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ لیگ های NFL و NCAA مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت آن حدود ۱۵۰۰ دلار تعیین شده و نسخه های کوچک تری از آن که مناسب نوجوانان طراحی شده هم با قیمتی پایین تر در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی