ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک شدن موبایل بلک بری
تکنولوژی

واکنش بلک بری به خبر هک شدن سیستم امنیتی یکی از موبایل هایش

همین چند روز پیش بود که خبر دادیم یک گروه هلندی موفق شدند سیستم رمزنگاری PGP بلک بری را هک کنند. حال امروز و در واکنش به این اتفاق بلک بری در وبسایت خود مطلبی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

همین چند روز پیش بود که خبر دادیم یک گروه هلندی موفق شدند سیستم رمزنگاری PGP بلک بری را هک کنند. حال امروز و در واکنش به این اتفاق بلک بری در وبسایت خود مطلبی را منتشر کرده تا به کاربران اطمینان دهد سیستم عامل آنها همچنان امن است.

بلک بری اعلام کرده، هنوز درنیافته آن گروه هلندی کدام یک از محصولات آنها را مورد آزمایش قرار داده است، و یا این که آنها از چه تنظیمات امنیتی در این کار بهره برده اند و چه فاکتورهایی را در کار خود لحاظ کرده اند.

برخی منابع می گوید که تلفن مورد استفاده یک دستگاه BlackBerry 9720 بوده است. این موبایل به سیستم امنیتی PGP مجهز بوده و از یکی از عاملین فروش محصولات این شرکت خریداری شده است. چنین موبایل هایی به صورت پیش فرض ابزارها و تمهیدات امنیتی خاصی دارند که از محتوای شخصی کاربر خود از جمله ایمیل هایش محافظت می کنند.

بلک بری معتقد است که توانایی گروه هک کننده در دور زدن سیستم امنیتی تلفن مذکور به احتمال زیاد ربطی به نحوه طراحی آن نداشته است. بر طبق این ادعا شاید یک نرم افزار نصب شده ی ناامن و یا تنظیمات امنیتی اشتباه از طرف کاربر، علت بروز این آسیب پذیری باشد.

بلک بری در ادامه مطلب می افزاید که نقص امنیتی موسوم به «در پشتی» در تلفن های همراه آنها وجود ندارد و سیستم عامل آنها رمزهای عبور را در تلفن همراه کاربر ذخیره نمی کند، در نتیجه امکان استخراج رمزهای عبور و دور زدن تمهیدات امینیتی آن حتی برای سیستم های قضایی دولتی نیز وجود ندارد.

برخی شایعات می گوید که تیم هلندی از نرم افزار Cellebrite برای شکست قفل ایمیل ها استفاده کرده است، برخی نیز معتقدند که آنها چیپ حافظه موبایل را برای استخراج اطلاعات ورود بیرون آورده اند. بنابراین باید منتظر ماند تا گروه هک کننده متد کار خود را به اطلاع عموم برسانند. به این صورت می توان به راحتی صحت ادعاهای مدیران بلک بری را سنجید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • احمد
    احمد | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    مشکل بزرگ اینترنت الان شده استفاده از همه راه ها برای جمع کردن بیننده.
    حتی بهترین وبلاگ های خبری آی تی که باید خیلی گیک محور باشند اخبار و با عنوان هایی منتشر می کنند که کاربر جذب کنند.

    خصوصا در مورد اخبار امنیتی و یا آمار ها. که همه با تیتر های فریبنده یا محتوای کاملا نادرست منتشر میشوند.

مطالب پیشنهادی