ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دریافت مجوز حمل و نقل دریایی آمازون
تکنولوژی

آمازون اولین قدم را برای ورود به حوزه حمل و نقل دریایی برداشت

مدتی هست که می شنویم شرکت آمازون به عنوان بزرگترین خرده فروشی اینترنتی دنیا به دنبال ورود به بازارهای جدیدی است و قصد دارد کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهد. در همین راستا امروز هم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مدتی هست که می شنویم شرکت آمازون به عنوان بزرگترین خرده فروشی اینترنتی دنیا به دنبال ورود به بازارهای جدیدی است و قصد دارد کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهد. در همین راستا امروز هم خبری منتشر شده که نشان می دهد آنها در تصمیم خود جدی هستند و می خواند وارد تجارت های پرسودی شوند.


 

بنا بر اطلاعات رسیده، شاخه چینی کمپانی آمازون موفق شده مجوز تجارت دریایی را از کمیته فدرال کشتیرانی آمریکا دریافت کند. با این مجوز آنها می توانند کالاهای تجاری را با کشتی های خود را از مبدا آمریکا به سرتاسر دنیا ارسال، و یا به خاک آمریکا وارد کنند.

این اقدام را می توان اولین قدم آمازون برای ورود به بازار ۳۵۰ میلیارد دلاری تجارت دریایی در نظر گرفت. چنین مجوزی به آمازون شاخه چین اجازه می دهد که علاوه بر کالاهای خود، کالای سایر کمپانی ها را نیز از طریق دریا به خاک آمریکا برساند.

البته این مجوز فقط بخشی از روند اجرایی کار است. شاید ماه ها و حتی سال ها زمان ببرد تا آنها بتوانند کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند و به حمل نقل کالا بپردازند، اما به نظر می رسد که تصمیم درستی اتخاذ شده باشد؛ در حال حاضر کشتی ها ارزان ترین وسایل برای جابه جایی کالا در دنیا محسوب می شوند. به علاوه این که آمازون با در اختیار داشتن سیستم حمل و نقل اختصاصی خود می تواند کالاهای فروشگاه های اینترنتی خود را در سرتاسر دنیا با سرعت و سهولت بیشتر تامین کند.

شاید انتقال از طریق کشتی به اندازه تحویل کالا با پهپادها نو و مبتکرانه به نظر نرسد، اما می تواند به آمازون برای باقی ماندن در قله بازاری که هر روز رقابتی تر می شود کمک شایانی نماید.

رقیب بزرگ آمازون یعنی علی بابا در حال تکمیل مقدمات لازم برای ورود به بازار آمریکاست، اما تلاش آمازون برای راه اندازی سیستم کشتیرانی اختصاصی خود از چین به آمریکا، می تواند تمام تلاش های رقیب را عقیم بگذارد، چرا که در این صورت تولیدکننده های چینی می توانند به راحتی و بدون دردسر واسطه ها کالاهای خود را از طریق آمازون به آمریکا رسانده و به وسطه شبکه توزیع گسترده آن، به فروش برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی