ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصویربرداری 360 درجه گوگل از سرزمین عجایب در هامبورگ

وقتی حرف از سرویس استریت ویو یا نمای خیابانی گوگل به میان می آید، ناخودآگاه ذهن انسان به سمت ماشین هایی می رود که روی خود دوربین هایی را حمل می کنند. این غول جستجوگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

وقتی حرف از سرویس استریت ویو یا نمای خیابانی گوگل به میان می آید، ناخودآگاه ذهن انسان به سمت ماشین هایی می رود که روی خود دوربین هایی را حمل می کنند. این غول جستجوگر ماشین های خود را به زیباترین نقاط در کشورهای مختلف دنیا گسیل داده است تا نمای خیابانی آنها را ثبت و ضبط کند اما در جدیدترین پروژه اش، مقیاس وسایل و تجهیزات مورد استفاده خود را به میزان قابل توجهی کوچک کرده.

گوگل با استفاده از یک قطار و اتوبوس بهینه سازی شده، نمایی 360 درجه از سرزمین عجایب مینیاتوری در هامبورگ دریافت کرده که عنوان بزرگ ترین مسیر ریلی مینیاتوری دنیا را در اختیار دارد.

طول این مسیر ریلی به 13 هزار کیلومتر می رسد و بیش از 200 هزار شهروند ماکتی در هفت منطقه مختلف آن ساکن هستند. در تور مجازی گوگل، می توانید شهر افسانه ای Knuffingen، کوه های آلپ سوئیس، لاس وگاس و گرند کانیون را ببینید و نگاهی بیاندازید به ماکت فرودگاه هامبورگ که با نمونه واقعی اش مو نمی زند و 30 فروند هواپیمای کوچک شده را در خود جای داده است.

گوگل برای اجرای این پروزه با یک شرکت آلمانی فعال در زمینه نقشه نگاری به نام Ubilabs وارد همکاری شد تا هرآنچه در این موزه زیبا به نمایش درآمده را به تصویر بکشد.

در  جریان این پروژه یک دستگاه کاملا جدید و به مراتب کوچک تر از نمونه های قبلی به وسایل نقلیه کوچک سرزمین عجایب متصل گردید و سپس آن وسایل در کنار مسیر ریلی شهر مینیاتور به حرکت درآمدند تا از گوشه گوشه شهر تصویر برداری کنند.

گفتنی است که براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که ظرف 5 سال آینده کشورهای انگلستان، فرانسه و آفریقا نیز به این سرزمین مینیاتوری اضافه گردند و طی ماه های آتی، بخش ایتالیا نیز به آن اضافه خواهد شد. برای تماشای همه این موقعیت ها می توانید به سایت Street View گوگل مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی