ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

دولت آلمان برای کمک به پناهجویان جهت گرفتن پناهندگی یک اپلیکیشن منتشر کرد

دولت آلمان به تازگی اپلیکیشن موبایلی منتشر کرده که به پناهجویان کمک می کند تا در این کشور پناهندگی بگیرند. اپ مورد بحث Ankommen (به معنی رسیدن) نام دارد که نسخه اندرویدی آن هم اکنون ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

دولت آلمان به تازگی اپلیکیشن موبایلی منتشر کرده که به پناهجویان کمک می کند تا در این کشور پناهندگی بگیرند. اپ مورد بحث Ankommen (به معنی رسیدن) نام دارد که نسخه اندرویدی آن هم اکنون در پلی استور منتشر شده و طبق اعلام وبسایت توسعه دهنده، به زودی نسخه iOS آن نیز در اپ استور قرار می گیرد.

اپلیکیشن Ankommen با همکاری دفتر مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان، آژانس اشتغال فدرال، بنیاد گوته و Bayerischer Rundfunk، یک شبکه تلویزیونی و رادیویی عمومی طراحی شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

این اپ از زبان های عربی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی و آلمانی پشتیبانی می کند و برای اجرا به اینترنت احتیاجی ندارد. محتویات آن شامل یک دوره ابتدایی برای آشنایی با زبان آلمانی، اطلاعاتی در مورد مراحل ثبت پناهندگی و روش های پیدا کردن کار برای پناهجویان هستند.

fluechtlinge-app-bayerischer-rundfunk-bamf-126-_v-img__16__9__xl_-d31c35f8186ebeb80b0cd843a7c267a0e0c81647.0

ضمنا در این اپلیکیشن اطلاعاتی در مورد فرهنگ و ارزش های مردم آلمان برای غیر آلمانی هایی که در این کشور زندگی می کنند هم گنجانده شده. گفتنی است که بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته به آلمان مهاجرت کردند که بخش عمده آنها از کشورهای درگیر جنگی همچون سوریه و افغانستان بودند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در عین انتقادات و فشارهایی که به خاطر حملات آخرین روز سال 2015 به زنان در شهر کلن بر روی اوست، همچنان سیاست استقبال با آغوش باز را برای پناهجویان ادامه می دهد. تا این لحظه بیش از 500 برگه شکایت در مورد حادثه شهر کلن پر شده اند که بخش اعظم آنها از اذیت و آزار جنسی حکایت دارند.

تاکنون 19 مضنون این پرونده دستگیر شده اند که طبق اعلام رسمی دولت آلمان، 10 نفر از آنها جز پناهجویان وارد شده به این کشور بوده اند. چنین موضوعی باعث به راه افتادن تظاهرات ضد پناهجویی در شهرهای کلن و لایپزیگ طی هفته های گذشته شد. به همین خاطر دولت آلمان برای آرام کردن اوضاع، تصمیم گرفت تا روند دیپورت کردن پناهجویانی که قانون را زیر پا می گذارند را تسریع بخشد.

طی ماه های اخیر، چندین اپلیکیشن در کشور آلمان برای کمک به پناهجویان منتشر شده اند که یکی از پر سر و صداترین آنها، اپلیکیشنی مخصوص شهر درزدن (Dresden) بوده؛ جایی که شدیدترین تظاهرات ضد پناهجویی آلمان در آن انجام می گیرد.

توسعه دهندگان اپلیکیشن Ankommen وعده داده اند که اپلیکیشن شان با هر تغییری در سیاست های دولت آلمان، بلافاصله بروزرسانی خواهد شد. ضمنا سوزانه پُلشاو، یکی از مدیران اجرایی Bayerischer Rundfunk در مصاحبه ای با نشریه اشپیگل اعلام کرده که پس از حملات شهر کلن، قسمت مخصوصی برای برابری جنسیتی به اپلیکیشن Ankommen اضافه گردیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اشکان
    اشکان | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    10" نفر از آنها جز پناهجویان وارد شده به این کشور بوده اند." جز یا جزو؟ از پناهجو ها بودن یا نبودن؟

  • hirad
    hirad | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    بد بخت اون ویندوزفونی ها

مطالب پیشنهادی