ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایر با عقد قراردادی به ارزش 5.4 میلیارد دلار واحد لوازم خانگی جنرال الکتریک را خریداری می کند

هایر، تولید کننده چینی لوازم و تجهیزات الکترونیکی منزل، توافقی قطعی را برای خرید واحد لوازم خانگی جنرال الکتریک با قدمت صد ساله اش به امضا رسانده است. ارزش این قرارداد برابر با 5.4 میلیارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

هایر، تولید کننده چینی لوازم و تجهیزات الکترونیکی منزل، توافقی قطعی را برای خرید واحد لوازم خانگی جنرال الکتریک با قدمت صد ساله اش به امضا رسانده است.

ارزش این قرارداد برابر با 5.4 میلیارد دلار اعلام گردیده است و جف ایملت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره جنرال الکتریک در مورد این توافق اعلام داشته که «ما از فروش واحد لوازم خانگی خود به هایر خرسندیم چراکه این کمپانی مصمم است که کسب و کار یاد شده را در سطح جهانی توسعه دهد».

گفتنی است که این شرکت آمریکایی پیشتر تلاش کرده بود واحد لوازم خانگی خود را با عقد قراردادی به ارزش 3.3 میلیارد دلار به کمپانی سوئدی الکترولوکس بفروشد اما بعد از مخالفت آنتی تراست های آمریکا از این توافق امتناع نمود.

هایر اما نسبت به الکترولوکس حضور کمرنگ تری در بازار ایالات متحده آمریکا دارد و به همین خاطر انتظار نمی رود که عقد چنین قراردادی نگرانی های مشابه را به دنبال داشته باشد.

اما این تصمیم جنرال الکتریک در راستای تلاش آن برای جدا کردن واحد لوازم خانگی از پیکره اصلی اش و در نتیجه تمرکز بیشتر روی تکنولوژی های صنعتی و ارزشمندی چون موتورهای جت و توربین های برقی اتخاذ می شود.

هایر اما تلاش دارد تا حضور پررنگ تری در بازار آمریکا داشته باشد. این شرکت چینی بزرگ ترین فروشنده لوازم خانگی بزرگ در دنیا محسوب می شود اما تنها 10 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد و در ایالات متحده آمریکا هم خیلی شناخته شده نیست.

حالا اما، چشم بادامی های چینی می توانند با خرید یک بازیگر تثبیت شده در این صنعت، (درست مانند لنوو که برند ThinkPad را از iBM خریداری کرد) با سرعت بیشتری به بازار این کشور رخنه کنند.

جنرال الکتریک که تامین کننده شماره 2 لوازم خانگی در ایالات متحده آمریکا بعد از Whirlpool است اعلام کرده که هایر با امضای یک قرارداد بلند مدت مجوز لازم برای استفاده از برند GE Appliances (یا لوازم خانگی جنرال الکتریک) را دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    لعنت به چین که هرچی برند با اصالت و خوب بود رو داره نابود میکنه
    فکر کن شرکتی که بنیانگذارش توماس ادیسون بود به چه روزی افتاد

  • شاهین
    شاهین | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    واقعا این چینی ها چه کار هایی که نمیکنن
    ولی انصافا دارن تلاش میکنن

مطالب پیشنهادی