ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تایید کرد: پلتفرم تبلیغاتی iAd به کار خود خاتمه می دهد

پس از گزارشی که دو روز پیش از سوی وب سایت «بازفید» منتشر شد، امروز اپل به شکل رسمی اعلام کرد که به کسب درآمد از سرویس iAd خاتمه داده و آن را در تاریخ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پس از گزارشی که دو روز پیش از سوی وب سایت «بازفید» منتشر شد، امروز اپل به شکل رسمی اعلام کرد که به کسب درآمد از سرویس iAd خاتمه داده و آن را در تاریخ ۳۰ ژوئن پس از ۶ سال کار به حالت تعلیق درخواهد آورد.

این خبر امروز در بخش توسعه دهندگان از وب سایت اپل به نشر رسیده و به نظر می رسد علت اصلی این موضوع، همانگونه که «بازفید» اشاره کرده بود، عدم پذیرش آن توسط جمعیت گسترده ای از توسعه دهندگان بوده است.

در حال حاضر شرکت مورد بحث از پذیرش اپلیکیشن های تازه به این سرویس امتناع می ورزد اما افرادی که پیش از این اپلیکیشن های خود را وارد همین پلتفرم کرده اند می توانند تا تاریخ یاد شده و از تبلیغاتی که در اپ های خود قرار می دهند کسب درآمد نمایند.

اپل افشا ننموده که برنامه های آینده اش برای کسب درآمد از تبلیغات موبایلی چه هستند اما از مصاحبه اخیر «ادی کیو» با «وال استریت ژورنال» چنین تصور می شود که در آینده این شرکت باز هم تصمیم به حضور در این عرصه دارد، منتهی با شیوه های نوین.

خبر رسمی مرگ سرویس iAd از سوی اپل، چندان هم غیرمنتظره نبود چرا که در سال ۲۰۱۴ مدیر عامل این شرکت آقای تیم کوک، در خصوص iAd اشاره کرد که این سرویس «بخش بسیار کوچکی از درآمدهای اپل» است. موسسه آماری «EMarketer» همچنین خبر داده بود که در سال گذشته، iAd صرفا توانسته ۵.۱ درصد از درآمد تبلیغات به نمایش درآمده در نمایشگرهای موبایل را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    بنابر آنچه در سايت macrumors نوشته شده، كاربران اپ ها، كماكان با آگهي هايي با همان فرمت قبل مواجه خواهند بود. اما مديريت آگهي ها توسط اپل انجام نخواهد شد.

  • سامان
    سامان | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    يعني يك روزي، كاربران iOS از دست تبليغات (و بخصوص تبليغات تمام صفحه) در اپ‌ها راحت مي‌شن؟
    به نظر من، اپل بايد امكان تعيين قيمت‌هايي نظير 0.1 و 0.2 و 0.5 دلار را براي اپ‌ها فراهم كند. در اين صورت، عمده توسعه دهندگان نيازي به درآمد تبليغات نخواهند داشت.
    همين الان نيز، توسعه دهندگان iOS مي‌توانند گزينه قيمت اصطلاحا Alternate Price Tire A و Alternate Price Tire B را انتخاب كنند (در اينترنت جستجو كنيد) كه قيمت اپ را براي آمريكا 1 دلار و در اپ استور كشورهايي نظير چين، هند، مكزيك و غيره با قيمت كمتر ارايه مي‌دهد. مثلا براي چين، امكان قيمت گذاري يك يوان (حدود يك ششم دلار) يا سه يوان (حدود نيم دلار) وجود دارد. اما عملا مفيد نيست، چون كشورهاي مذكور خريد چنداني ندارند.

مطالب پیشنهادی