ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [19 الی 26 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی Just Cause 3؛ آنارشیست مطلق

Just-Cause-3-Logo-Wallpaper

موفقیت فیلم های اکشن هالیوودی و سابقه طولانی مدت آن ها در این صنعت، تنها حاکی از آن است که جامعه امروزی علاقه ای وصف ناپذیر به تماشای صحنه های پر زد و خورد و اصطلاحا همان اکشن را دارد و محصولاتی که از این قائده پیروی کنند، قطعا مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

صنعت سینما در سال 2015، چند فیلم اکشن بی نظیر چون نسخه های جدید جنگ های ستاره ای و جیمز باند را به خود دید و موج عظیم فیلم های ابرقهرمانانه را نیز نباید از یاد برد. مخاطبان با پول توی جیب شان اثبات کرده اند که تمایل زیادی به فیلم های اکشن خالص دارند و این جریان، در میان صنعت بازی های ویدیویی نیز به راه افتاده است.

استودیوی آوالانچ با ساخت سری بازی جاست کاز نشان داده که می خواهد به نوعی سردمدار این جریان باشد. دو نسخه قبلی بازی، در زمان عرضه خود عناوینی کاملا جاه طلبانه به شمار می رفتند و آوالانچ توانست حد و مرزهای گیمینگ را با آن دو گسترش دهد. دنیای عظیم و بی در و پیکر جاست کاز 2، تجربه ای بی نظیر برای گیمرهای پی سی به ارمغان آورد و اضافه شدن بخش چندنفره به درخواست طرفداران، بقای بازی را تضمین کرد.

اما آوالانچ این بار خواسته که تجربه بازی جدید خود را تنها به گیمرهای پلتفرم پی سی محدود نکند و اجازه دهد که طرفداران کنسول های نسل هشتمی و سخت افزار قدرتمندشان نیز تجربه ای محترمانه از جاست کاز 3 کسب کنند. جاست کاز 3 یک بار دیگر حد و مرزهای بازی های ویدیویی در زمان حاضر را به نمایش می گذارد و برای ما از آینده این صنعت می گوید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Need For Speed؛ چشمان خواب آلود راننده

Need-for-Speed2

دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که هرچه بیش تر در زمان پیش می رویم، بازی های ویدیویی نقشی اساسی تر در زندگی افراد ایفا می کنند و مدت هاست که این حوزه پر رونق، صنعت فیلم سازی هالیوود را پشت سر گذاشته است و هم چنان می تازد. اما مهم نیست که درآمد کدام صنعت از دیگری پیشی گرفته، مهم آن است که روند ادغام این دو بخش از سرگرمی آغاز شده است و فعلا قرار نیست متوقف شود.

از یک سو فیلم سازان تلاش می کنند که با سرمایه گذاری روی بازی های ویدیویی، موفقیت فیلم خود را تضمین کنند و از سوی دیگر، بازیسازان نیز در پی آن اند که با خلق گرافیک واقع گرایانه و بهره گیری از عناصر سینمایی، اثر خود را چیزی فراتر از یک بازی ویدیویی ساده نشان دهند؛ اما حیقیقت امر اینجاست که با وجود و برخلاف تمام تلاش فعالان حوزه بازی و سینما، هنوز راهی دراز باقی مانده تا حقیقتا شاهد ادغام این دو باشیم.

الکترونیک آرتز به عنوان یکی از سردمداران صنعت بازی های ویدیویی، هیچگاه از هیچ تلاشی برای مطرح کردن فرنچایزهای خود در حوزه های دیگر سرگرمی دریغ نکرده است. یکی از واضح ترین مثال های آن، عرضه فیلم Need For Speed در سال 2014 میلادی بود که اگرچه رضایت برخی از طرفداران را جلب نکرد اما در مجموع، فیلمی قابل قبول به شمار می رفت که استفاده از بازیگران مطرح هالیوودی به آن کمک شایانی کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

راهنمای استراژی های موثر League Of Legends؛ جنگل

Dragon_OriginalSkin

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA آشنا می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بهترین تجهیزات و لوازم جانبی کنسول های نسل هشتم

NextGenConsoles1

خریدن یک کنسول جدید و باز کردن جعبه آن همیشه حس خوب و جالبی دارد، حس ورود به دنیایی جدید از بازی ها و تجربه عنوان هایی که حسرت بازی کردن شان به دلتان مانده بود.

هر چند اگر با کنسول خود آشنا نباشید و قبل خرید، زیاد در موردش تحقیق نکرده باشید این حس خوب به مرور تبدیل به ناامیدی می شود. Xbox One، PS4 و Wii U هر کدام ضعف ها و کاستی های خود را دارند و به همین دلیل بهتر است کمی از پول خود را برای بهبود امکانات این کنسول ها با لوازم جانبی مختلف ذخیره کنید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

کاربران استیم در سال گذشته ۳.۵ میلیارد دلار بازی خریده اند

delicious_steam-600x337

سرویس استیم روزانه میزبان میلیون ها پی سی گیمر علاقه مند است که روز به روز مجموعه دیجیتالی بازی های خود را گسترش می دهند. در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۶، استیم رکوردی جدید از خود به جای گذاشت. ۱۲.۳ میلیون کاربر به صورت همزمان آنلاین بودند.

این رقم خیره کننده نشان می دهد که استیم با این میزان هوادار و مشترک روزانه ای که دارد، چقدر می تواند درآمد کسب کند. بر اساس ارقامی که Steam Spy منتشر کرده، کاربران شبکه استیم طی سال ۲۰۱۵، بیش از ۳.۵ میلیارد دلار بازی خریداری کرده اند. این رقم صرفا مربوط به فروش بازی اصلی است و بسته های الحاقی یا پرداخت های درون بازی (مثل آیتم های قابل خریداری در دوتا ۲) حساب نشده اند.

قطعا، این خبری خوش برای توسعه دهندگان و البته شرکت ثروتمند Valve است که این روزها نام آن را هر گوشه ای می شنویم. روزگاری دنیای بازی های ویدیویی محدود به کنسول ها شده بود و پی سی گیمینگ اوضاع خوشی نداشت اما حالا با تلاش بی وقفه Valve شاهد بازگشت این پلتفرم هستیم.

ماه گذشته که مصادف بود با تعطیلات انتهای سال، بهترین ماه سال هم برای بازی سازها و صاحبین این پلتفرم بود. در ماه دسامبر، کاربران بیش از ۴۳۶ میلیون دلار بازی از استیم خریداری کردند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای FarCry: Primal اعلام شد

fc5-ubicom-Buy_Edition-Thumbnail_Mobile_221119

کمپانی یوبی سافت به تازگی سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه جدید و جانبی سری بازی فارکرای، که با نام Primal شناخته می شود، را اعلام کرد. نسخه پریمال این بار قرار است که گیمرها را به دوران ماقبل تاریخ برده و وی را در نقش کاراکتری به نام آتار که آخرین بازمانده از قبیل خود است قرار می دهد.

با توجه به حداقل سیستم مورد نیاز اعلام شده برای بازی، به نظر می رسد که برخلاف معمول عناوین یوبی سافت، گیمرهایی که به سخت افزار ضعیف تر دسترسی دارند در اجرای بازی به مشکل برنخواهند خورد. طبیعتا بازی در این حالت به بهترین شکل ممکن خود را به نمایش نمی گذارد، اما حداقل روان اجرا می شود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای فارکرای پریمال:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i3-550 یا AMD Phenom II X4 955
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا جیفورس GTX 460 یا AMD Radeon HD 5770 یا بهتر (1 گیگابایت حافظه مجازی)
  • فضای هارد: 20 گیگابایت

سیستم مورد نیاز پیشنهادی برای اجرای فارکرای پریمال:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-2600K یا AMD FX 8350
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا جیفورس GTX 780 یا AMD Radeon R9 280X یا بهتر
  • فضای هارد: 20 گیگابایت

نسخه جدید بازی فارکرای قرار است که در روز 23 فوریه (برابر با 4 اسفند) برای پلتفرم های نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شود. انتشار نسخه پی سی بازی با کمی تاخیر و در یکم مارس (برابر با 11 اسفند) صورت می گیرد.

قیمت آکیلس ریفت قابل توجیه است؛ منتظر نسخه ای ارزان تر نباشید

OR

نمایش اولیه هدست های واقعیت مجازی، نوید حضور پر رنگ این تکنولوژی در آینده صنعت سرگرمی را می داد. با این حال، در جریان نمایشگاه CES، کمپانی فیسبوک با اعلام قیمت بالا و تاریخ انتشار یکی از محصولات این تکنولوژی به نام آکیلس ریفت، نشان داد هنوز برای عمومی شدن آن زمانی زیادی باقی مانده است.

حال، به نظر می رسد نباید به این زودی ها هم منتظر عرضه نسخه ای ارزان تر از محصول مورد بحث باشیم. برای دریافت جزییات بیشتر با دیجیاتو همراه شوید.

براساس گفته Palmer Luckey، سازنده آکیلس ریفت، ساخت یک محصول ضعیف با قیمتی ارزان، بر تجربه مخاطب و سازنده تاثیرات منفی می گذارد. پس حداقل تا اتمام نسل اولیه آکیلس ریفت، شاهد نمونه ای ارزان تر نخواهیم بود.

علاوه بر این، وی در ادامه از قیمت بالا محصول یاد شده نیز دفاع کرد. به اعتقاد او، آکیلس ریفت یک دستگاه پر قدرت بوده و سخت افزار قرار گرفته در آن ارزان نیست. این ویژگی موجب می شود تا کمپانی انتظار سود از بخش سخت افزار این محصول را نداشته و روی جنبه های دیگرش تمرکز کند.

نکته قابل توجه این است پالمر لاکی، چند ماه قبل، قیمت آکیلس ریفت را حدود 350 دلار تخمین زده بود. البته او اخیرا در پیامی عذرخواهانه از مردم بابت این مطلب پوزش خواست. طبق گفته لاکی، تخمین ها نشان از قیمت 350 دلاری این محصول را می داد اما در ادامه شاهد افزایشش بودیم.

آکیلس ریفت در 28 مارس [9 فروردین] با قیمتی معادل 599 دلار برای آمریکا و 699 یورو در اروپا عرضه می شود. کمپانی سازنده علت تفاوت قیمت در برخی کشورها را، یکسان نبودن مالیات در مناطق گوناگون عنوان کرده است. البته باید در کنار این محصول پر هزینه، یک پی سی قدرتمند نیز به همراه داشته باشید. سیستم مورد نیاز برای آکیلس ریفت را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 970 / AMD R9 290 یا مدل های بالاتر
  • پردازنده: Intel i5-4590 یا مدل های بالاتر
  • مموری: بیش از 8 گیگابایت رم
  • خروجی: سازگار با کابل HD
  • سیستم عامل: ویندوز 7 سرویس پک 1 یا ورژن های جدیدتر

از دیگر محصولات مشابه این تکنولوژی نیز می توان به HTC Vive و Playstation VR اشاره کرد که هنوز قیمت و تاریخ انتشار دقیقشان مشخص نشده. به اعتقاد پالمر، رقیب نامیدن این محصولات هنوز زود است. وی در این رابطه گفت:

فکر نکنم افراد زیادی باشند که هدست واقعیت مجازی سونی را [مقصود Playstation VR] به یک آکیلس ریفت و پی سی گران قیمت ترجیح بدهند. بیایید روراست باشیم، طرفداران برند پلی استیشن انتخابشان مشخص است.

یکی از دلایل اصلی صحبت های وی به فروش بالای کنسول پلی استیشن 4 و محبوبیت بیشتر تکنولوژی واقعیت مجازی میان گیمرها اشاره دارد. او در ادامه افزود:

اگر کسی قصد خرید آکیلس ریفت را داشته باشد، علتش این است که خواهان یک تجربه با کیفیت تر است. پس هزینه اش را نیز می پردازد. اما تا زمانی که بازی های زیادی برای این محصول عرضه نکنیم، نمی توان اسمش را رقابت گذاشت.

البته هدف اصلی همه ما نشان دادن اهمیت این تکنولوژی برای مردم است.

بازار بازی های ویدیویی فیزیکی ژاپن، به کم ترین ارزش خود در 26 سال اخیر رسید

Monster-Hunter-X_2015_07-16-15_025

بنابر گزارش سالانه مجله ژاپنی و شهیر فامیتسو، صنعت بازی های ویدیویی کشور خورشید تابان در سال 2015، ارزشی معادل 321 میلیارد ین داشته است؛ این موضوع نشان می دهد که صنعت بازی ژاپن، کاهش ارزش 13 درصدی نسبت به سال 2015 را تجربه کرده است. در همین حال، کنسول های بازی و نرم افزارها، به ترتیب کاهش 8.5 و 16 درصدی را در فروش پشت سر گذاشته اند.

با توجه به این آمار و ارقام، صنعت بازی های ویدیویی ژاپن به کمترین ارزش خود در 26 سال اخیر رسیده است؛ اما باید توجه داشت که فروش دیجیتالی بازی ها، در این گزارش درج نشده و بدون دسترسی به آن، نمی توان به نتیجه گیری نهایی رسید. در هر حال، بازی های موبایل تجارتی بسیار سودمند در این کشور پدید آورده اند و گیمینگ آنلاین نیز دائما در حال رشد است.

جدا از بحث بازی های دیجیتالی، ظاهرا عنوان Monster Hunter X پرفروش ترین بازی فیزیکی کشور مورد بحث بوده و با وجود عرضه دیرهنگام در ماه نوامبر، فروشی معادل 2.4 میلیون واحد را برای کپکام به ارمغان آورده است. در همین حال، کمپانی نینتندو نیز جدول 10 بازی پرفروش ژاپن در سال 2015 را به تصرف خود درآورده و 8 بازی از این لیست، به پلتفرم 3DS کمپانی ساکن کیوتو تعلق دارند.

جدول 10 بازی پرفروش سال 2015 ژاپن:

  • Monster Hunter X - 3DS - 2,441,977
  • Yo-Kai Watch Busters: Akaneko-dan / Shiroinu-tai - 3DS - 1,965,202
  • Animal Crossing: Happy Home Designer - 3DS - 1,282,880
  • Splatoon - Wii U - 1,064,897
  • Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - 3DS - 864,865
  • Super Mario Maker - Wii U - 674,194
  • Monster Strike - 3DS - 636,709
  • Yokai Watch 2: Shinuchi - 3DS - 625,223
  • Rhythm Heaven: The Best+ - 3DS - 607,343
  • Fire Emblem Fates: White Kingdom/Black Kingdom - 3DS - 538,669

جدول پرفروش ترین کنسول های سال 2015 ژاپن:

  • Nintendo 3DS - 2,189,900
  • PS4 - 1,205,163
  • PS Vita - 959,342
  • PS3 - 188,207
  • Wii U - 82,304
  • Xbox One - 18,093

نینتندو احتمالا تا فروردین ماه از کنسول NX خود رونمایی خواهد کرد

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain

به تازگی یکی از شرکت های ژاپنی تحلیلگر مسائل بازی های ویدیویی، به نام Nomura Securities، گزارشی درباره وضعیت چند ماه آینده نینتندو و کنسول جدید و مرموز NX آن ها تهیه کرده است و اعتقاد دارد که که نینتندو تا ماه های اسفند الی فروردین، از پلتفرم خود رونمایی خواهد کرد.

تحلیلگر این گزارش معتقد است که عرضه NX، تاثیر شگرفی بر میزان فروش Wii U و 3DS خواهد گذاشت. پیش از این در گزارش دیگری از همین شرکت گفته شده بود که NX کم ترین حد تاثیر را بر فروش دو پلتفرم مذکور خواهد داشت.

Nomura انتظار دارد که نینتندو در طی ماه های اسفند و فروردین، حداقل یک طرح مفهومی از پلتفرم خود ارائه دهد و بعد در ماه های تیر و مرداد (و احتمالا در جریان همایش E3)، آن را به صورت تمام و کمال معرفی کند. از سوی دیگر، شرکت نامورا نظر خود را درباره تاریخ عرضه این کنسول نیز تغییر داده است.

پیش از این گفته شده بود که NX احتمالا در پاییز سال جاری میلادی و فصل تعطیلات عرضه می شود؛ اما تحلیل های جدید نشان می دهند که پلتفرم جدید نینتندو در ماه سوم سال 2017 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تحلیلگر می گوید که با گذشت یک سال از عرضه NX، نینتندو شروع به سوددهی خواهد کرد؛ یعنی زمانی که مدت زیادی از حضور آن در بازار می گذرد و به لاین آپ قابل قبولی از عناوین مختلف دسترسی خواهد داشت. در نهایت جا دارد اشاره شود که سهام نینتندو بعد از انتشار این گزارش، افت 5 درصدی ارزش را در بازار توکیو تجربه کرد.

قیمت بالای آکیلس ریفت، به نفع سونی و هدست پلی استیشن تمام خواهد شد

playStation_VR_headset

چند روز پیش اعلام شد که هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت، قیمتی برابر با 600 دلار دارد. جدا از این نیز، گیمرها به سخت افزاری قدرتمند و چند هزار دلاری برای اجرای عناوین آن نیازمند اند. با یک حساب سرانگشتی، می توان به این نتیجه رسید که برای تجربه کار با هدست ریفت، باید حداقل 2000 دلار هزینه کنید که طبیعتا برای بسیاری از کاربران چندان مقرون به صرفه نیست.

قیمت گذاری های نجومی برای تکنولوژی های جدید، موضوع چندان عجیبی نیست و سابقه ای طولانی دارد. اما آکیلس همانند اپل نیست و ریفت هم آیفون نیست. گجت های واقعیت مجازی، صرفا قرار است دری جدید در سرگرمی های تعاملی باز کنند و مانند بسیاری از محصولات مشابه خود در این حوزه، کاربرد روزانه ندادند و زندگی ما به آن ها وابسته نیست.

بازی های ویدیویی، همین حالا هم به سرگرمی گران قیمتی تبدیل شده اند و فرقی هم ندارد که آن ها را روی پی سی تجربه می کنید و یا روی کنسول های خانگی. تهیه سخت افزار، کنترلر، بازی های ویدیویی، بسته های الحاقی و اشتراک سرویس های مختلف، به اندازه کافی جیب گیمرها را خالی می کند.

در همین حال باید به خاطر داشت که آکیلس ریفت به صورت خالص برای بازی های ویدیویی ساخته نشده است و تمرکز بیش تری روی جنبه های دیگر سرگرمی خواهد داشت. تماشای فوتبال، حضور در یک کنسرت و چیزهایی از این دست، رویاهایی اند که به کمک ریفت به واقعیت بدل خواهند گشت. اما بعید به نظر می رسد که گیمرها به سخت افزاری 600 دلاری که روی بازی های ویدیویی متمرکز نیست، توجه نشان دهند.

oculus-rift-image_1600.0.0

با این حال، دست گیمرها چندان هم بسته نیست و جایگزینی مناسب برای ریفت وجود دارد؛ جایگزینی که اساسا با تمرکز روی بازی های ویدیویی ساخته شده است. اگر شما به تجربه واقعیت مجازی علاقه مند باشید، هدست پلی استیشن ناگهان بسیار بهتر از رقیب 600 دلاری خود به نظر می رسد.

سونی چندی پیش گفت که هدست پلی استیشن، «قیمتی مشابه یک پلتفرم گیمینگ جدید خواهد داشت». در آن زمان، بسیاری از گیمرها نسبت به قیمت بالای هدست پلی استیشن واکنش نشان دادند؛ اما حالا برچسب قیمت 400 دلار، بسیار جذاب تر از ریفت 600 دلاری به نظر می رسد. اگر سونی هدست خود را 200 دلار ارزان تر از ریفت عرضه کند، بار دیگر موفقیت E3 2013 اش را تکرار خواهد کرد.

با وجود حدود 36 میلیون مخاطب برای کنسول پلی استیشن 4، سونی دقیقا می داند که تبلیغات خود را چگونه به انجام برساند. سونی می گوید که هدست پلی استیشن، فقط برای بازی های ویدیویی و گیمرهای وفادار ساخته شده است. گیمرها نیز عناوین در حال ساخت را می شناسند و به توسعه دهندگان اعتماد دارند.

شکی نیست که هنوز نمی توان به هدست های ریفت و پلی استیشن اعتماد کرد. اما اگر بخواهیم روی موفقیت این دو هدست شرط ببندیم، سونی ریسک کمتری را متحمل خواهد شد. تکنولوژی مورد بحث شاید برخلاف انتظارات، آنقدرها هم انقلابی نباشد اما مطمئنا گیمرها از شرکتی پشتیبانی خواهد کرد که به مدت بیش از 20 سال در صنعت بازی های ویدیویی فعال بوده است.

OCULUS RIFT LAUNCH

مسلما آکیلس ریفت مخطبان خاص خود را در صنعت خواهد یافت؛ اما قضیه برای گیمرها متفاوت خواهد بود و بعید به نظر می رسد که آن ها به خرید ریفت مجاب شوند. مشخصا ایده هایی که آکیلس مطرح می کند، به نظر بسیار هیجان انگیر می رسد؛ اما مایکروسافت هم برنامه های زیادی برای کینکت داشت و در نهایت دیدیم که مسئله به چه جایی ختم شد.

البته جایگزین های دیگری نیز وجود دارند. هدست وایو، محصول مشترک اچ تی سی و والو، نیز می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد و تکنولوژی های جدیدی در حوزه بازی های ویدیویی با خود به ارمغان آورد. اما مشکل وایو اینجاست که نسبت به ریفت بسیار دیر عرضه می شود و برندینگ آن به اندازه پلی استیشن قدرتمند نیست.

اما اوضاع درباره مایکروسافت چطور است؟ شاید بتوان گفت که آن ها بهترین استراتژی ممکن را در قبال واقعیت مجازی در پیش گرفته اند. در واقع کمپانی ردموندی ترجیح داده که بخش سخت ماجرا، یعنی تولید سخت افزار، از سوی آکیلس صورت گیرد و آن ها صرفا به تولید محتوا برای هدست بپردازند.

اگر گیمرها به واقعیت مجازی علاقه مند باشند، هدست پلی استیشن احتمالا بهترین انتخاب برای آن ها خواهد بود. اگر سونی قیمتی رقابتی و عناوینی فوق العاده برای هدست خود تدارک بیند، می توان گفت که آینده تکنولوژی واقعیت مجازی را در مشت خواهد گرفت. اما فعلا، مشخص نیست که آیا واقعیت مجازی اصلا آینده ای دارد یا خیر.

فروش کلی پلی استیشن 4، دو برابر اکس باکس وان بوده است [شایعه]

playstation4

برخلاف شرکت سونی که آمار فروش کنسول نسل هشتمی خود را همیشه اعلام می کند، مایکروسافت رویه ای محافظه کارانه پیش گرفته و حدود یک سال است که گزارشات دقیقی مبنی بر تعداد اکس باکس وان فروخته شده در دسترس نیست. حال به نظر می رسد که علت اصلی این امر، فروش ضعیف آن نسبت به رقیب دیرینه خود باشد.

پس از بررسی عملکرد ویندوز 10 در پادکست اخیر Windows Weekly، یکی از مجریان این برنامه گزارش جالبی در ارتباط فروش کنسول نسل سوم اکس باکس ارائه داد. براساس گفته Mary Jo Foley، تحلیل گر شناخته شده محصولات مایکروسافت، اکس باکس وان تاکنون 18 میلیون دستگاه فروخته است.

نکته قابل توجه اینجاست، شرکت سونی نیز چند روز گذشته اعلام کرده بود که فروش کنسولش به مرز 36 میلیون دستگاه رسید. اگر آمارهای ارائه شده را کنار هم قرار دهیم، فروش دو برابری پلی استیشن 4 نسبت به رقیبش حاصل می شود. با این وجود، باید منتظر ارقام رسمی از سوی مایکروسافت بمانیم.

البته تعداد رقم فروخته شده اکس باکس وان تنها در مقام مقایسه با پلی استیشن 4 ضعیف به نظر می رسد. به عبارت دیگر، مایکروسافت هفته قبل، از پیشی گرفتن فروش کنسول نسل هشتمیش در مدت زمان مشابه نسبت به اکس باکس 360 خبر داد.

با توجه به تحلیل هایی که نشان از عمر اکس باکس وان و پلی استیشن 4 تا 2020 می دهند، هنوز برای اعلام پیروزی این نسل زود است. هر دو کنسول مورد بحث، در سال 2013 عرضه شدند.

کرک کردن بازی های پی سی تا دو سال دیگر غیر ممکن خواهد شد

video-game-piracy

به واسطه رعایت نکردن قانون کپی رایت، عده ی زیادی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا با هزینه ای بسیار کمتر نسخه کرک شده بازی های ویدیویی را تهیه کنند. با این وجود، در ماه های اخیر شاهد کاهش عناوین کپی از سوی هکرها بودیم.

از دلایل اصلی این موضوع می توان به پیشرفت فناری DRM [مدیریت حقوق دیجیتال برای کنترل محتوا] و حضور قفل هایی مانند Denuvo اشاره کرد. این ویژگی، باعث شده تا یکی از گروه های کرک کننده چینی با نام 3DM نسبت به آینده بازی های کپی نگران شود.

این گروه در طی بیانیه ای گفت:

با توجه به توسعه فناوری کدگذاری، شک دارم تا دو سال دیگر قابلیت شکستن قفل بازی را داشته باشیم.

3DM در ادامه به توضیحاتی از عدم انتشار نسخه کرک شده عنوان Just Cause 3 پرداخت. براساس گفته آنان، مرحله آخر رمزگشایی قفل بازی بسیار سخت است. با این وجود، تمام تلاششان را خواهند کرد تا کار را به نتیجه برسانند. جاست کاز 3، ماه گذشته عرضه شد.

فیفا 15 از اولین عناوینی بود که پروسه هک شدنش به طول انجامید. شرکت EA که تاکنون از روش های زیادی برای جلوگیری از کرک شدن آثارش استفاده کرده بود، این بار تصمیم گرفت تا Denuvo را امتحان کند. حضور این قفل موجب شد تا انتشار کرکی معتبر برای بازی، شش ماه زمان ببرد.

پس از موفقیت های فیفا 15 در زمینه هک نشدن، دیگر شرکت ها نیز کم کم به این قفل تمایل پیدا کردند. علاوه بر جاست کاز 3، فیفا 16 نیز از دیگر نمونه هایی بود که هنوز کرکی برای آن عرضه نشده است.

با توجه به گفته Thomas Goebls، مدیر بازاریابی کمپانی Denuvo، این قفل در حال پیشرفت بوده و روز به روز ناشران بیشتری به استفاده از آن جذب می شوند.

نویسنده بازی هاف لایف از کمپانی والو جدا شد

half-Life-600x338

اخیرا یکی از از کاربران وب سایت Reddit با هدف جستجو برای اطلاعات بیش تر درباره نسخه سوم بازی هاف لایف، با نویسنده نسخه های پیشین این عنوان ارتباط برقرار کرده و از او توضیحاتی خواسته است. اما به نظر می رسد که مارک لِیدلا، نویسنده بازی، مدتی است که از والو جدا شده و دیگر با کمپانی سازنده استیم ارتباطی ندارد.

لیدلا در پاسخ به ایمیل کاربر TeddyWolf نوشته است که «من دیگر به عنوان کارمند ثابت یا پاره وقت در والو فعالیت نمی کنم و نمی توانم درباره پروژه های آتی آن ها سخنی به میان آورم». لیدلا توضیح داده است که اگرچه از همکاری چندین ساله خود با والو بسیار راضی است، اما زمان آن فرا رسیده تا از صنعت شلوغ بازی های ویدیویی فاصله گیرد.

مارک لیدلا هم چنین اعلام کرده که در راستای جدا شدن از والو، قصد دارد بار دیگر به شغل قدیمی خود بازگشته و به نگارش داستان های علمی-تخیلی بپردازد.

اپیزود دوم بازی هاف لایف 2 در سال 2007 عرضه شد و از آن پس، دیگر هیچ خبری مبنی بر ساخت و توسعه نسخه ای جدید به گوش نرسید. در دهه اخیر، شایعات و گزارشات زیادی درباره روند توسعه هاف لایف 3 منتشر شده است که البته ظاهرا همه آن ها بی اساس اند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا والو بالاخره حاضر به ساخت نسخه سوم بازی خواهد شد یا خیر.

هدست پلی استیشن احتمالا به فروش دو میلیون واحدی تا پایان 2016 دست خواهد یافت

playStation_VR_headset1

بنابر آخرین تحلیل انجام شده از سوی کمپانی تحقیقاتی SuperData، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، قیمتی مابین 400 الی 600 دلار خواهد داشت و تا پایان سال جاری میلادی، فروش 1.9 میلیون واحدی را پشت سر خواهد گذاشت. سوپردیتا هم چنین اعلام کرده که در سه سال گذشته، رقمی برابر با 6.1 میلیارد دلار روی صنعت واقعیت مجازی سرمایه گذاری شده است.

با این حال، سوپردیتا معتقد است که موج نخست هدست های واقعیت مجازی گیمینگ مانند پلی استیشن و آکیلس ریفت، در جلب توجه گیمرها ناکام خواهند ماند و این موبایل ها هستند که صنعت را در اختیار خود خواهند آورد. با توجه به تحلیل انجام شده، توسعه دهندگان سخت افزار با مشکل چنددستگی میان مخاطبان مواجه خواهند شد که این مسئله، در ترغیب توسعه دهندگان شخص ثالث به ورود به این حیطه، تاثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، حتی حرفه ای ترین گیمرها هم حاضر به پرداخت مبلغی بیش از 300 دلار برای هدست های واقعیت مجازی نخواهند بود؛ بنابراین، تولیدکنندگان مجبور خواهند شد که در نهایت قیمت سخت افزار خود را کاهش دهند تا سهم بیش تری از بازار را مال خود کنند.

سوپردیتا در تحلیل خود آورده که در حال حاضر، چیزی بیش از 829 عنوان مختلف از سوی استودیوهای کوچک و مستقل ساخته می شود و ناشران بزرگ نیز در همین حال، منتظر اند تا بازخورد گیمرها نسبت به این تکنولوژی را بررسی کنند. در حالی که سوپر دیتا انتظار دارد تا هدست پلی استیشن، به فروش نزدیک به دو میلیون واحد برسد، اعتقاد دارد که جایگزین های ارزان قیمت تر مانند گوگل کاردبورد، به فروش 27 میلیون واحد دست می یابند.

با پرداخت 5 دلار، می توانید یک ماه به صورت نامحدود از بازی های الکترونیک آرتز لذت ببرید

Fifa-16

یک سال و نیم پیش، چند پس از عرضه کنسول اکس باکس وان، شرکت الکترونیک آرتز، اشتراکی ماهانه تحت عنوان EA Access را برای این کنسول معرفی کرد. کاربران با پرداخت تنها 5 دلار می توانند به مدت یک ماه، به انجام بازی های انتخاب شده الکترونیک آرتز بپردازند. حالا این کمپانی قصد دارد مشابه همین اشتراک را برای پی سی گیمرها از طریق سرویس اوریجین اجرایی کند.

اوریجین پلتفرمی است که الکترونیک آرتز از طریق آن بازی های خود را به صورت دیجیتالی روی پی سی منتشر می کند. در واقع اوریجین، سیستمی مشابه با استیم دارد اما با این تفاوت که الکترونیک آرتز بازی های پی سی خود را به صورت انحصاری از طریق اوریجین منتشر می سازد و خبری از عرضه آن ها روی استیم نیست.

مجموعه بازی های در دسترس تحت عنوان Vault شناخته می شوند که متشکل است از تعدادی بازی قدیمی الکترونیک آرتز و تعدادی از بازی های ناشران دیگر. در ادامه می توانید لیست بازی هایی که با پرداخت 5 دلار به مدت یک ماه قادر به انجام آن ها هستید را مشاهده کنید:

  • Battlefield 3 SE
  • Battlefield 4 Digital Deluxe Edition
  • Battlefield Hardline Digital Deluxe Edition
  • Dead Space
  • Dead Space 2
  • Dead Space 3
  • Dragon Age 2 SE
  • Dragon Age Inquisition Digital Deluxe Edition
  • Dragon Age Origins Ultimate Edition
  • FIFA 15 SE
  • NFS: Rivals Complete Edition
  • Plants vs. Zombies Garden Warfare
  • SimCity (2013) SE
  • The Sims 3 Starter Pack
  • This War of Mine - Third party

در واقع، با پرداخت این مبلغ به صورت ماهانه، کاربر مالک بازی ها نمی شود، بلکه یک ماه این مجموعه نسبتا غنی را کرایه می کند. سه گانه Dragon Age ،Dead Space و سه نسخه از بتلفیلد که هنوز بازیکنان بسیاری دارند، خصوصا بتلفیلد 4، در عوض 5 دلار برای یک ماه معامله ای بسیار منطقی به نظر می رسد.

کاربران Origin Access علاوه بر اینکه به چنین مجموعه ای دسترسی دارند، تخفیف های ده درصدی روی تمامی خریدهای خود از طریق اوریجین دریافت خواهند کرد. امتیاز ویژه دیگر، دسترسی زودهنگام به بازی های آماده انتشار است. برای مثال، بازی Unravel قرار است در تاریخ 9 فوریه عرضه شود اما اگر عضو Origin Access باشید می توانید در تاریخ 4 فوریه به انجام بازی بپردازید.

مدیرعامل گیم استاپ می گوید که هدست پلی استیشن به بهترین عناوین ممکن دسترسی دارد

GameStop

فروشگاه زنجیره ای گیم استاپ، به عنوان یکی از برترین خرده فروشی های فعال در حوزه بازی های ویدیویی، تلاش بسیار دارد تا خود را برای ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به بازار آماده سازد. مدیر عامل این شرکت، پاول رینس، در سخنرانی کنفرانس ICR اخیر خود گفته که واقعیت مجازی «نقشی اساسی» در آینده خرده فروشی ها ایفا خواهد و هدست پلی استیشن در این میان، به بهترین عناوین ممکن دسترسی دارد.

به عقیده رینس، مهم ترین مسئله از دیدگاه مخاطبان آن خواهد بود که هر یک از هدست ها هنگام عرضه به چه عناوینی دسترسی دارند؛ شواهد امر نیز نشان می دهد که سونی، بهترین عناوین ممکن را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

وی هم چنین اعتقاد دارد که سخت افزارها و تجهیزات جانبی مربوط به واقعیت مجازی، بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص خواهند داد و با امکاناتی نظیر دستکش ها و سنسورهای حرکتی، نظر طرفداران را به خود جلب خواهند کرد. بنابراین، عرضه واقعیت مجازی سودی بی نظیر برای خرده فروشان نیز رقم خواهد زد و شاید موفقیت های هنگام عرضه کنسول های نسل هشتمی نیز تکرار شود.

تا به امروز از میان سه هدست برتر واقعیت مجازی، تنها آکیلس ریفت است که قیمت 600 دلاری و زمان عرضه آن مشخص شده است. طبق آخرین اخبار، هدست وایو، محصول مشترک والو و اچ تی سی، در ماه فوریه (بهمن یا اسفند) به صورت پیش خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. سونی نیز فعلا اطلاعات زیادی درباره هدست واقعیت مجازی خود منتشر ننموده است.

بازی بعدی سازنده To the Moon معرفی شد

SS-8

سال 2011، عناوین بزرگ متعددی منتشر شدند. اسکایریم، نسخه دوم از سه گانه بتمن راک استدی، آنچارتد 3، پورتال 2 و چندین بازی بزرگ دیگر که کوچک شمردن شان کار آسانی نیست. اما هیچ یک از این عناوین در حد و اندازه To the Moon درخشنده نبودند و حالا سازنده این بازی، از ادامه آن با نام Finding Paradise پرده برداشته است.

To the Moon یک بازی ساده صد مگابایتی است که عمدتا توسط یک نفر با استفاده از موتور بازی سازی RPG Maker ساخته شده بود. داستان فوق العاده تاثیرگذار و موسیقی بی نظیر این بازی در کنار روایت سریع و دیوانه واری که داشت، اشک از چشم هر بازیکنی جاری می کرد.

داستان در ارتباط با دو دکتر است که شغل شان سفر کردن در خاطرات افراد در حال مرگ، و رقم زدن خاطراتی است که همیشه آرزویش را داشته اند. در ماراتونی 5 الی 6 ساعته، این دو وارد ذهن پیرمرد شده و زندگی وی را برگ به برگ تغییر می دهند تا وی به آرزویش، سفر به ماه برسد.

Kan Gao، سازنده این بازی می گوید To the Moon و Finding Paradise، هر دو از سری Sigmund Corps هستند. کمپانی سیگموند، همان شرکتی است که لحظات آخر زندگی انسان ها را مملو از خاطرات شیرین موفقیت می سازد. فریب ظاهر ساده و گرافیک پیکسلی این بازی را نخورید، دنیایی پر از احساس و شوق درون آن نهفته است که شاید دیدن تریلر آن هم شما را به اشک ریختن وا دارد.

در حال حاضر، Kan Gao تنها شخصی است که به صورت تمام وقت روی این پروژه کار می کند و همه چیز از جمله کد نویسی تا ویرایش موسیقی را خود انجام می دهد. پیش از اینکه بخواهید فراموش کنید که Finding Paradise چیست، توصیه می کنیم حتما To the Moon و A Bird Story را انجام دهید و با جادوی واقعی Kan Gao آشنا شوید.

Finding Paradise در سال 2016 یا اوایل 2017 برای پی سی، لینوکس و مک عرضه خواهد شد و با توجه به سابقه درخشان Kan Gao، انتظار می رود که باز هم تجربه خارق العاده دیگری را در پیش داشته باشیم.

در ادامه می توانید اولین تریلر این بازی را تماشا کنید.

درآمد حاصل از بازی های ویدیویی در انگلستان از مجموع سود فیلم و موسیقی پیشی گرفت

video-game

اهمیت حضور بازی های ویدیویی در جوامع امروزی بر هیچ کسی پوشیده نیست. این صنعت روز به روز در حال گسترش بوده و جمعیت بیشتری از مردم جهان را به خود مشغول می کند. این موضوع باعث شده تا شاهد رشد درآمد سالیانه از گیمینگ باشیم.

اکنون بر اساس مطالعاتی که دو کمپانی GfK Chart-track و Official Charts داشته اند، استقبال مردم انگلستان از بازی های ویدیویی به حدی بوده که سود کسب شده از این آثار در سال 2015، از مجموع درآمد صنایع فیلم و موسیقی پیشی گرفت.

این گزارشات نشان می دهند که بازی های ویدیویی علاوه بر درآمد بالای خود، بیشترین رشد سالیانه را با 10 درصد افزایش تجربه کردند. نکته قابل توجه این است که بخش فیلم و موسیقی هر کدام تنها 3.5 و 1.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتند.

در سود حاصل از بخش دیجیتالی نیز، این صنعت گیمینگ است که همچنان پیشتاز از بقیه حرکت می کند. براساس آمار منتشر شده، درآمد به دست آمده از فروش دیجیتالی بازی ها و بخش آنلاین، با رشد سالیانه 17 درصد به 1.9 میلیارد پوند در 2015 رسید.

این مهم در صورتی به دست آمده که بخش دیجیتالی فیلم ها به واسطه سرویس های ارائه دهنده اش مانند: نت فلکیس، آمازون پرایم و ... 1 میلیارد پوند درآمد زدایی کرد. سود حاصل از سرویس های آنلاین موسیقی نیز مانند: اسپاتیفای، اپل موزیک و ... 251 میلیون پوند برآورد شده است.

به اعتقاد Kim Bayley، مدیر انجمن خرده فروشان انگلستان، علت اصلی افزایش درآمد آثار صنعت سرگرمی به حضور سرویس هایی مانند نت فلیکس، استیم، اسپاتی فای و ... بر می گردد.

علاوه بر این، به رسم همیشه لیستی از پرفروش ترین آثار سال انگلستان منتشر شد و همان طور که انتظار می رفت آلبوم 25 از ادل توانست با اختلاف کمی نسبت به فیفا 16 در رتبه نخست قرار بگیرد. پر فروش ترین های صنعت سرگرمی در سال 2015 و منطقه انگلستان را می توانید در ادامه مشاهده کنید. [آمار مربوط به تعداد نسخه های فروخته شده هر اثر است]

  1. آلبوم 25 - فروش: 2.604.508
  2. عنوان FIFA 16 - فروش: 2.516.079
  3. عنوان Call of Duty Black Ops 3 - فروش: 1.928.813
  4. فیلم Paddington - فروش: 1.180.437
  5. عنوان Fallout 4 - فروش: 1.126.929
  6. فیلم Jurassic World - فروش: 1.053.729
  7. فیلم The Hobbit: The Battle of the Five Armies - فروش: 1.021.059
  8. عنوان Star Wars Battlefront - فروش: 1.018.884
  9. آلبوم X - فروش: 1.001.845
  10. عنوان GTA V - فروش: 998.726
  11. آلبوم In the Lonely Hour - فروش: 925.147
  12. آلبوم if I Can Dream - فروش: 924.337
  13. فیلم Fifty Shades of Grey - فروش: 909.152
  14. آلبوم Now That's What I Call Music 92 - فروش: 841.800
  15. انیمیشن Minions - فروش: 816.917
  16. فیلم Avengers: Age of Ultron - فروش: 804.652
  17. آلبوم 90 Now That's What I Call Music - فروش: 784.719
  18. انیمیشن Inside Out - فروش: 780.246
  19. انیمیشن Big Hero 6 - فروش: 766.164
  20. فیلم 1 The Hunger Games: Mockingjay – Part - فروش: 740.026

تاریخ عرضه بازی Homefront: The Revolution مشخص شد [تماشا کنید]

homefront_the_revolution1-600x337

همان طور که احتمالا در جریان هستید، چند سال پیش کمپانی THQ برای همیشه تعطیل شد و تمامی عناوین آن به کمپانی های مختلف فروخته شدند. بعد از این ماجرا، کمپانی Deep Silver حقوق بازی Homefront را خریداری کرد و ساخت نسخه جدید آن را به استودیوی خوش نام Crytek سپرد.

کمپانی دیپ سیلور به تازگی اعلام کرده که نسخه دوم بازی مورد بحث تحت عنوان Homefront: The Revolution در ماه مه میلادی عرضه خواهد شد. چندی پیش هم شایعه ای مطرح شد که از عرضه بازی در ماه مه حکایت می کرد؛ حالا به نظر می رسد که آن شایعه درست بوده است.

در همین حال، قرار است نسخه آزمایشی و بتای بازی نیز در ماه آتی میلادی به صورت انحصاری برای اکس باکس وان عرضه شود. جواز تجربه نسخه بتای Homefront جدید، از سوی مایکروسافت و دیپ سیلور صورت می گیرد و کاربران نقشی در آن نخواهند داشت. با این حال، امکان ثبت نام برای تربه فاز بتای Homefront: The Revolution از طریق وب سایت رسمی بازی میسر است.

جدا از اعلام تاریخ عرضه رسمی بازی، تریلری جدید از گیم پلی Homefront: The Revolution نیز منتشر شده که مشاهده آن می تواند با اطلاعات زیادی درباره جو حاکم بر بازی همراه باشد. بازی مورد بحث قرار است که در تاریخ 17 مه (28 اردیبهشت) برای سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود.

لیگ جهانی کال آو دیوتی با جایزه ای به ارزش 3 میلیون دلار شروع به کار کرد

c8ab6176-b1e1-4383-9eab-16918aaf2f9c

مدتی است که کمپانی های بزرگ بازی سازی نظیر الکترونیک آرتز و اکتیویژن به دنبال آن اند تا با افزودن واحدهای خاص و مربوط به ورزش های الکترونیکی یا eSports به شرکت خود، نگاهی تازه به این صنعت نوپا اما پر رونق بیندازند. پیش از این هم مایکروسافت و والو با برگزاری مسابقات هیلو و دوتا، موفقیتی بی نظیر را تجربه کرده اند.

در هر صورت، حالا نوبت به اکتیویژن رسیده است که لیگ جهانی بازی کال آو دیوتی را برگزار کند. لیگ جهانی کال آو دیوتی از چندی پیش کار خود را در کشورهای استرالیا و نیوزلند آغاز کرده و قرار است که بزودی، وارد خاک اروپا شود.

30 تیم از نواحی استرالیا، نیوزلند، اروپا و آمریکای شمالی به این مسابقات پیوسته اند و قرار است که به مدت 11 هفته در مرحله مقدمانی به رقابت با یک دیگر بپردازند. مسابقات لیگ جهانی کال آو دیونی، قرار است که هر سه شنبه و چهارشنبه به نمایش در بیاید و برندگان هر دوره، جواز ورود به مراحل بعدی را می یابند.

بنابر برنامه ریزی های انجام شده، قرار است که دور نخست مسابقات فینال لیگ کال آو دیوتی در ماه مارس میلادی (برابر با اسفند یا فروردین) برگزار شود و احتمالا تا آخر همان ماه، برنده جایزی 3 میلیون دلاری مسابقات مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که امکان تماشای استریم این مسابقات، از طریق وب سایت رسمی آن مقدور است.

گزارش ماه دسامبر NPD؛ خیزش دیرهنگام نسل هشتم

ps4_vs_xbox_one

گروه NPD به تازگی گزارش خود از آمار فروش سخت افزار و نرم افزار در ماه دسامبر سال گذشته میلادی را به انتشار رسانده که با خبرهای غافلگیرکننده ای همراه است. به گفته این گروه، پلی استیشن 4 توانست یک بار دیگر اکس باکس وان را در طول دسامبر و در سال 2015 به صورت کلی شکست دهد؛ سونی نیز چندی پیش اعلام کرد که با فروش 5.7 میلیون واحدی در تعطیلات کریسمس، مجموع فروش کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 حالا به مرز 36 میلیون واحد رسیده است.

در دسامبر، هم پلی استیشن 4 و هم اکس باکس وان، بهترین ماه خود را از لحاظ واحدهای سخت افزاری فروخته شده پشت سر گذاشتند. بعد از گذشت حدود 26 ماه از عرضه کنسول های نسل هشتم، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در مجموع تا 47 درصد عملکرد بهتری نسبت به اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 از خود به جای گذاشته اند.

البته جالب اینجاست که این افزایش فروش و عملکرد، ارتباط زیادی با فصل تعطیلات اخیر ندارد و در ماه اکتبر، نسل هشتم کنسول های بازی به رشد 38 درصدی دست یافتند و با ورود به ماه نوامبر، این عدد را 47 درصد افزایش یافت. در مجموع باید گفت که پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U، بهترین عملکرد ممکن را از لحاظ فروش سخت افزار در ماه دسامبر داشتند.

آمار عمومی

wii-u-vs-xbox-vs-ps4

مجموع درآمد صنعت بازی های ویدیویی در ماه دسامبر، با کاهش 1.5 درصدی سال به سال، به ارزش 3.22 میلیارد دلار رسید و اگرچه فروش سخت افزارهای جانبی با رشد 10 درصدی به رقم 7.61 میلیون دلار رسید اما کاهش 3 و 6 درصدی در حوزه نرم افزار و سخت افزار به چشم می خورد.

در مجموع در سال 2015، کاربران 13.13 میلیارد دلار برای تهیه محصولات مختلف صنعت بازی های ویدیویی خرج کردند. فروش سخت افزار با افت 4 درصدی به 4.86 میلیارد دلار رسید، بازی ها با کاهش اندک 2 درصدی، درآمدی برابر با 5.17 میلیارد دلار داشته اند و فروش کلی تجهیزات جانبی با رشد چشمگیر 12 درصدی مواجه شد.

باید توجه داشت که افت فروش سخت افزار و کنسول های خانگی، احتمالا ارتباطی مستقیم با کاهش تقاضا برای کنسول های نسل هفتم دارد؛ چرا که پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، کاهش فروش 71 درصدی به صورت سال به سال را تجربه می کنند. در همین حال، کاهش فروش بازی های فیزیکی ویدیویی نیز بدان معناست که مردم تمایل بیش تری به خرید عناوین به صورت آنلاین نشان می دهند.

نرم افزار

black_ops_art1

همان طور که انتظار می رفت، بازی Call of Duty: Black Ops 3 توانست در صدر جدول فروش دسامبر و سال 2015 قرار بگیرد. اگرچه آمار فروش بازی های ویدیویی در ماه دسامبر و نیز سال 2015 به صورت کلی، کاهش داشته اما NPD معتقد است که این مشکل، ناشی از فروش پایین عناوین کنسول های دستی و کنسول های نسل قبل است.

فروش پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به تنهایی تا 48 درصد به صورت سال به سال افزایش داشته و حتی Wii U نیز در ماه دسامبر فروش قابل قبولی را تجربه کرده است. به طور کل، دسامبر 2015 بهترین ماه برای فروش نرم افزارهای مربوط به نسل هشتم به شمار می رود و سال 2015 هم بهترین سال ممکن از زمان عرضه کنسول های نسل جدید به شمار می رود.

لازم به ذکر است که سونی با اشاره به آمار و ارقام NPD اعلام داشته که پلی استیشن 4، بهترین و بیش ترین فروش عناوین توسعه دهندگان شخص ثالث را رقم زده است؛ مسئله ای که با توجه به فروش بالای کنسول پلی استیشن 4، چندان دور از ذهن نبود.

چارت 10 بازی پر فروش ماه دسامبر 2015 روی تمام پلتفرم ها:

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Star Wars Battlefront - Xbox One, PS4, PC
  3. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  4. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  6. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  7. Rom Clancy's Rainbow Six: Siege - Xbox One, PS4, PC
  8. Minecraft - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  9. Minecraft: Story Mode - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  10. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

چارت 10 بازی پرفروش سال 2015 روی تمام پلتفرم ها:

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  3. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  4. Star Wars Battlefront 2015 - Xbox One, PS4, PC
  5. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  6. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  7. Minecraft - Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4
  8. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  9. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  10. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC

همانند همیشه باید در نظر داشت که آمار گروه NPD، تنها بازار ایالات متحده و محصولات فیزیکی را شامل می شود. آمار و ارقام این گزارش، مطمئنا به طور دقیق شرایط صنعت بازی های ویدیویی جهان را منعکس نخواهد کرد.

نامزدهای مراسم GDC Awards 2016 اعلام شدند

2115416-169_gdc12_gdc_awards_030712

مراسم سالانه اهدای جوایز بهترین بازی های سال از نگاه توسعه دهندگان (Game Developers Choice Awards)، قرار است که در ماه مارس میلادی برگزار شود و لست نامزدهای دسته بندی های مختلف آن، از همین حالا اعلام شده اند. همان طور که انتظار می رفت، دو بازی ویچر 3 و متال گیر سالید 5 با بیش ترین نامزدی در 4 دسته بندی مختلف، رقابتی شدید را با یک دیگر تجربه می کنند.

هر دو این عناوین، به همراه بازی های فال آوت 4، راکت لیگ و بلادبورن به عنوان نامزدهای دسته بندی بهترین بازی سال انتخاب شده اند. در همین حال، بازی های استار وارز بتلفرانت، اسپلتون، هر استوری و بلادبورن نیز با قرار گرفتن در سه دسته بندی مختلف، شانس زیادی برای دریافت چند جایزه دارند.

مراسم GDC Awards امسال قرار است که روز 16 مارس (برابر با 26 اسفند) و در کنار مراسم IGF 2016، به اجرا در بیاید. در پایین می توانید لیست نامزدهای مراسم مورد بحث را مشاهده نمایید:

بهترین بازی سال

  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios
  • The Witcher 3: Wild Hunt - CD Projekt RED
  • Metal Gear Solid V - Kojima Productions
  • Bloodborne - FromSoftware
  • Rocket League - Psyonix

بهترین خلاقیت

  • Her Story - Sam Barlow
  • Super Mario Maker - Nintendo EAD Group No. 4\Undertale - Toby Fox
  • Splatoon - Nintendo EAD Group No. 2
  • The Beginner's Guide - Everything Unlimited Ltd

بهترین توسعه دهنده تازه کار

  • Studio Wildcard - ARK: Survival Evolved
  • Toby Fox - Undertale
  • Moon Studios - Ori and the Blind Forest
  • Moppin - Downwell
  • Steel Crate Games - Keep Talking and Nobody Explodes

بهترین طراحی

  • Rocket League - Psyonix
  • Metal Gear Solid V - Kojima Productions
  • Bloodborne - FromSoftware
  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios
  • Splatoon - Nintendo EAD Group No. 2

بهترین بازی موبایل یا کنسول دستی

  • Lara Croft: GO - Square Enix
  • Fallout Shelter - Bethesda Game Studios
  • Downwell - Moppin
  • Her Story - Sam Barlow
  • AlphaBear - Spry Fox

بهترین هنر بصری

  • Ori and the Blind Forest - Moon Studios
  • The Witcher 3 - CD Projekt RED
  • Star Wars Battlefront - DICE
  • Bloodborne - FromSoftware
  • Splatoon - Nintendo EAD Group No. 2

بهترین روایت داستان

  • Her Story - Sam Barlow
  • The Witcher 3 - CD Projekt RED
  • Life is Strange - Dontnod Entertainment
  • Undertale - Toby Fox
  • The BEginner's Guide - Everything Unlimited

بهترین صداگذاری

  • Star Wars Battlefront - DICE
  • Ori and the Blind Forest - Moon Studios
  • Everybody's Gone to the Rapture - The Chinese Room
  • Metal Gear Solid V - Kojima Productions
  • Crypt of the NecroDancer - Brace Yourself Games

بهترین تکنولوژی

  • Metal Gear Solid V - Kojima Productions
  • The Witcher 3 - CD Projekt RED
  • Star Wars Battlefront - DICE
  • Fallout 4 - Bethesda Game Studios
  • Just Cause 3 - Avalanche Studios
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی