ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پاور بانک های NIK ساخت شرکت «یار نیک الکترونیک یزد» آشنا شوید

تردیدی وجود ندارد که کیفیت عکاسی، سرعت پردازش و امکانات تلفن هوشمند فعلی شما با محصولات سالیان گذشته قابل مقایسه نیستند، اما به عمر باتری که می رسیم، شرایط کاملاً به نفع تلفن های همراه نه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

تردیدی وجود ندارد که کیفیت عکاسی، سرعت پردازش و امکانات تلفن هوشمند فعلی شما با محصولات سالیان گذشته قابل مقایسه نیستند، اما به عمر باتری که می رسیم، شرایط کاملاً به نفع تلفن های همراه نه چندان پیشرفته قدیمی باز می گردد.

موبایل قدیمی شما به سادگی با هر شارژ حدود یک هفته قابل استفاده بود، در حالی که این مدت در محصولات تازه، به ۱ تا ۲ روز محدود است و همین خصوصیت، نشان می دهد که فناوری باتری در سالهای اخیر به اندازه دیگر بخش های حوزه تکنولوژی پیشرفت نداشته است.

هرچند تلاش های زیادی برای رفع این نقیصه در دنیای علم و فناوری صورت می گیرد، اما کاربران در حال حاضر از محدودیت عمر باتری ابزارهای خود دلزده و نیازمند راه حل فوری هستند.

استفاده از پاور بانک یکی از کاربردی ترین راه حل های فعلی برای افزایش عمر باتری محصولات الکترونیکی به شمار می رود و همین موضوع موجب شده تحلیلگران، بازاری با ارزش حدود ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ را برای این ابزارهای جانبی سودمند پیشبینی کنند.

در حال حاضر پاور بانک های متنوعی با اندازه و شکل های گوناگون در اختیار خریداران وجود دارند، اما «یار نیک الکترونیک یزد» در زمره نخستین شرکت های ایرانی به شمار می رود که ۳ پاور بانک با ظرفیت های مختلف را تحت برند NIK به بازار عرضه کرده است.

برای آشنایی بیشتر با پاور بانک های «یار نیک الکترونیک یزد» در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_1764

نیک الکترونیک نخستین سری پاور بانک های خود را در ۳ ظرفیت ۳، ۵ و ۱۲ هزار میلی آمپر به تولید رسانده و برای ساخت بدنه آنها آلیاژ آلومینیوم را مورد استفاده قرار داده است، موضوعی که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، ظاهری شکیل و جذاب را برای این خانواده از محصولات فراهم آورده است.

IMG_1788

مدل ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با ابعاد ۲۲ در ۹۷ در ۲۲ میلی متر همانطور که انتظار می رود کوچکترین محصول به حساب می آید و تنها ۵۸ گرم وزن دارد. پر ظرفیت ترین مدل از سوی دیگر ۲۷۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن به حدود ۱۴۰ در ۵۳ در ۲۱ میلی متر می رسد.

IMG_1786

مدل میانی اما ۱۲۸ گرم وزن دارد و با ابعاد ۱۲۴ در ۶۲ در ۹.۳ میلی متر، باریک ترین نمونه به شمار می رود. طراحی این مدل البته تا حدی با دو محصول دیگر متفاوت است و با توجه به شباهت ها، می توان گفت سازنده کاربران آیفون را به عنوان گروه اصلی مخاطبین این مدل در نظر گرفته است.

IMG_1791

شباهت های این مدل به آیفون در ظاهر دستگاه خلاصه نمی شود و سازنده، حتی سلول های سرامیکی و IC کنترلی پاور بانک را نیز مشابه آیفون در نظر گرفته است.

سازنده علاوه بر این اعلام کرده شارژ کامل آیفون ۶ پلاس با این محصول به حدود ۲۱۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت، در حالی که این مدت هنگام استفاده از شارژر اصلی دستگاه به ۲۸۴ دقیقه می رسد.

باتری لیتیوم یون این ضمناً مدل توسط ۲ برند ATL و BAK ساخته شده و قادر است بیش از ۵۰۰ بار چرخه شارژ و تخلیه شارژ را حمل کند.

IMG_1762

تولید کننده در ۲ مدل دیگر نیز باتری های لیتیوم یون ساخت سامسونگ، پاناسونیک، سانیو و BAK را مورد استفاده قرار داده و این موضوع در کنار کسب گواهینامه های FCC، CE و ROHS، تردیدی در مورد عملکرد مناسب این پاور بانک ها باقی نمی گذارد.

IMG_1773

شرکت تولید کننده ضمناً می گوید بخش های مختلف پاور بانک ها از جمله عمر درگاه USB را مورد آزمایش های مختلف قرار داده تا از کیفیت ساخت محصول خود اطمینان حاصل نماید.

کنترل کیفی اما به تنهایی کافی نیست و به همین دلیل ۹ لایه ی ایمنی را نیز برای هر سه محصول در نظر گرفته است:

  • Cell Self PTC Protective Circuits یا مدار محافظتی تعبیه شده در باتری برای جلوگیری از افزایش دما و جریان.
  • Temperature Resistance یا محافظت در برابر افزایش دما برای حفظ درجه حرارت دستگاه در محدوده معین.
  • Short Circuit Protection یا محافظت در برابر اتصال کوتاه برای جلوگیری از ایجاد خطر آتش سوزی و انفجار.
  • Automatic Charger Protection یا محافظت در برابر شارژ اشتباه برای توقف عملیات در صورت اتصال نادرست ابزار به پاور بانک.
  • Reset Mechanism یا قابلیت ریست شدن برای رفع اختلال در کارکرد دستگاه.
  • Output Overcurrent Protection یا محافظت در برابر اضافه جریان خروجی برای جلوگیری از آسیب به باتری ابزار در حال شارژ.
  • Input Overvoltage Protection یا محافظت در برابر اضافه ولتاژ ورودی برای جلوگیری از افزایش جریان ورودی.
  • Output Overvoltage Protection یا محافظت در برابر اضافه ولتاژ خروجی برای جلوگیری از افزایش ولتاژ ارسالی.
  • Overcharge and Over-discharge Protection یا محافظت در برابر شارژ و تخلیه شارژ بیش از اندازه برای جلوگیری از توقف عملکرد پس از پر شدن ظرفیت باتری ابزار در حال شارژ.

اما از تشابهات که بگذریم، این ۳ پاور بانک تفاوتهایی نیز دارند و لازم است بر اساس آن به انتخاب بپردازید.

IMG_1740

مدل ۱۲ هزار میلی آمپر ساعتی از دو خروجی ۵ ولتی با جریان های ۱ و ۲.۱ آمپر بهره مند است که دومی از سرعت شارژ بالاتری برخوردار است و می توانید بسته به ظرفیت و شدت مورد نیاز ابزار خود از آنها استفاده نمایید.

با این مدل ۳ مرتبه شارژ کامل Galaxy S6 و بیش از ۴ بار شارژ کامل iPhone 6 امکان پذیر است. همچنین به دلیل ظرفیت و سرعت شارژ بالاتر، این مدل برای شارژ باتری ابزارهای بزرگتر مثل تبلت،  مناسب تر است.

IMG_1746

به دلیل ظرفیت بالاتر، شارژ ۴ سلول داخلی این پاور بانک نیز به زمان بیشتری نیاز داشته و در صورت استفاده از یک آداپتور ۲ آمپری، حدود ۸.۵ ساعت به طول خواهد انجامید؛ در حالی که برای مثال شارژ مدل ۳ هزار میلی آمپر ساعتی با همین آداپتور، حدود ۱.۵ ساعت زمان می برد.

IMG_1767

۲ مدل دیگر نیز با توجه به ظرفیت داخلی، بیشتر برای یک تا دوبار شارژ تلفن های هوشمند مناسب هستند و از یک خروجی با توان ۱ آمپر بهره می برند. این میزان هرچند برای شارژ چنین ابزارهایی کافی است؛ اما لازم است بدانید که نسبت به درگاه ۲.۱ آمپری مدل بزرگتر سرعت پایینتری ارائه می کند.

IMG_1757

در مجموع می توان گفت طراحی زیبا، کیفیت ساخت مناسب، مکانیزم های محافظتی و باتری داخلی با کیفیت، از جمله خصوصیاتی هستند که پاور بانک های «یار نیک الکترونیک یزد» را به یک گزینه قابل اطمینان و مناسب برای کاربران تبدیل کرده اند. پاور بانک های NIK ضمناً در بازار ایران با قیمت های ۴۳، ۷۲ و ۱۰۸ هزار تومان به فروش می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Ismail M
    Ismail M | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

    خیلی شبیه محصولات اسمارترونیکس تایوان هست. من که شک دارم داخلی باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی