ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تمرکز Foursquare از این پس بیشتر روی حوزه سازمانی قرار می گیرد

هرچه بر تعداد کاربران رسانه های اجتماعی اضافه می شود، کسب و کار شرکت هایی که تمرکز خود را روی ایجاد این پلتفرم ها قرار می دهند نیز رونق بیشتری می یابد. به لطف قابلیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

هرچه بر تعداد کاربران رسانه های اجتماعی اضافه می شود، کسب و کار شرکت هایی که تمرکز خود را روی ایجاد این پلتفرم ها قرار می دهند نیز رونق بیشتری می یابد.

به لطف قابلیت هایی نظیر اشتراک گذاری موقعیت مکانی، شرکت ها بهتر می توانند شما را به دیگر مردم و اماکن پیوند دهند و یکی از نام های مطرح در زمینه اشتراک گذاری موقعیت مکانی Foursquare است.

Foursquare در واقع نوعی اپلیکیشن برای جستجوی مکانی است که می تواند نتایج سرچ خود را با در نظر داشتن موقعیت های مکانی بازدید شده توسط یک کاربر و یا دوستان وی ارائه نماید.

این اپ در ادامه توصیه هایی را در مورد مکان هایی که یک کاربر ممکن است نسبت به بازدید آنها علاقمند باشد ارائه خواهد کرد و این پیشنهادات نیز براساس موقعیتی داده می شوند که کاربر در آن لحظه در آن به سر می برد.

همین امکانات به نظر ساده، با استقبال گرم کاربران روبرو شد و روز به روز بر میزان محبوبیت این اپلیکیشن افزوده گردید و امروز Foursquare چیزی بیشتر از یک موتور جستجوست. شرکت ارائه دهنده این محصول نیز در ادامه آن را به دو بخش تقسیم کرد و اپ دیگری به نام Swarm را ارائه نمود که در ابتدا برای جستجوی مکانی و یافتن موقعیت هایی نظیر رستوران های نزدیک به کاربر مورد استفاده قرار می گرفت.

این نرم افزار گرچه به قابلیت هایی مشابه به Foursquare مجهز شده بود اما نتوانست همچون برادر دوقلوی خود موفق ظاهر شود و به همین خاطر شرکت ارائه دهنده آن تصمیم گرفت که در مورد آن، تمرکز و توجه خود را روی حوزه سازمانی قرار دهد تا تجاری.

در همین راستا Foursquare اعلام کرده Jeff Glueck که پیشتر سمت مدیریت عملیات های این شرکت را بر عهده داشت از این پس در نقش مدیر عامل به فعالیت خود ادامه می دهد و Dennis Crowley موسس آن نیز ریاست اجرایی اش را بر عهده می گیرد.

توجه این شرکت به ساختار سازمانی در اصل مساله ایست که طی 18 ماه اخیر از سوی مدیران این کمپانی مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت که قراردادهای بزرگی را با نامداران دنیای تکنولوژی از جمله اپل، توئیتر، پینترست و بسیاری دیگر به امضا رسانده اعلام نموده که به تازگی رکورد «بیشترین درآمده ماهانه، فصلی و سالانه خود» را به ثبت رسانده است.

شرکت هایی که از آنها نام بردیم بالغ بر 100 هزار توسعه دهنده دارند که همگی برای انجام فعالیت های خود بر داده های مکانی به دست آمده از Foursquare متکی هستند و به همین خاطر تردیدی نیست که سیل درآمدهای ناشی از آنها در روزها و ماه های آتی خروشان تر خواهد شد.

Jeff Glueck در جدیدترین اظهار نظرش اعلام داشته که اپلیکیشنهای تجاری این شرکت یعنی Foursquare و Swarm بالغ بر 50 میلیون کاربر ماهانه فعال دارند با این همه، بخش اعظمی از درآمدهای آن از قراردادهایی ناشی می شود که برای ارائه Pinpoint و  Enterprise Solutions با دیگر شرکت ها بسته است.

Pinpoint نوعی پلتفرم تبلیغاتی برنامه ریزی شده و Enterprise Solutions نیز نوعی ابزار تحلیل موقعیت مکانی است که از آن تحت عنوان  Place Insights هم یاد می شود و بیشتر توسعه دهندگان از آن استفاده می کنند. درآمدهای ناشی از این دو ابزار طبق اعلام شرکت ارائه دهنده شان به ترتیب رشدی معادل با 170 و 160 درصد در سال 2015 داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی