ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت کامپیوتری جیبی برای حل بزرگ ترین مشکل دوربین های گوپرو

از لحظه ای که علاقمندان به پرش در آسمان یکی از دوربین های گو پرو را دور سر خود می بندند و از هواپیما به بیرون می پرند تا زمانی که آن محتوا روی شبکه های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

از لحظه ای که علاقمندان به پرش در آسمان یکی از دوربین های گو پرو را دور سر خود می بندند و از هواپیما به بیرون می پرند تا زمانی که آن محتوا روی شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک منتشر می شود، تاخیر زیادی وجود دارد.

این اختلاف زمانی را هم می توان یکی از بزرگ ترین گلایه های دوست داران دوربین های گوپرو و دیگر حرفه ای های صنعت فیلمبرداری ورزشی خواند. اینها را تیم فیس مدیرعامل شرکتی به نام Gnarbox می گوید که دفتر اصلی اش در سانتا مونیکا قرار دارد.

شرکت او، برای از میان برداشتن این مشکل، به جای آنکه به فکر همراه بردن لپ تاپ، حافظه های اکسترنال یا نرم افزارهای ویرایش فیلم بسیار پیچیده بیافتد نوعی دستگاه همه کاره را طراحی کرده که تمامی این قابلیت ها را به صورت یکجا دارد.

فیس در جریان رویدادی که با حمایت شرکت Make در لس آنجلس برگزار گردید، اظهار داشت: این دستگاه، کوچک ترین، راحت ترین و سریع ترین کامپیوتری است که در این دنیا وجود دارد.

فیس که در رویدادی با موضوع استارتاپ های سخت افزاری در لس آنجلس حضور داشت به معرفی جدیدترین برنامه های خود برای تولید و ارائه توضیحاتی پیرامون Gnarbox پرداخت که گفته می شود امکان اشتراک گذاری ساعت ها محتوای تصویری را با کوچک ترین وقفه فراهم می کند.

دستگاه شکل و شمایلی شبیه به یک هارد درایو اکسترنال کوچک دارد (که در اصل هم همینطور است و 128 گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی برایش در نظر گرفته شده)، با این همه، یک کامپیوتر، هات اسپات وای فای و کارت ریدر هم هست و می تواند اسمارت فون شما را به یک ابزار ویرایش فیلم با قابلیت اصلاح و بهبود تصاویر 4K تبدیل نماید.

این یعنی، به لطف دستگاه مورد بحث انجام هر کاری، از ویرایش گرفته تا اعمال تنظیمات روی رنگ ویدئو یا روشنایی آن یا حتی تبدیل برخی از لحظه های حساس به اسلو موشن امکان پذیر خواهد شد.

Gnarbox ابزاری فوق العاده برای صرفه جویی در وقت علاقمندان به ورزش است (یا هر فرد دیگری که دوست دارد در حین حرکت فیلم بگیرد). این افراد شاید روزانه چندین ساعت ویدئو تهیه نمایند اما هیچیک از آثار آنها احتمالا جذابیت لازم برای اشتراک گذاری را نداشته باشد.

برای نمونه، یک فرد علاقمند به اسنوبورد ممکن است ساعت ها با استفاده از دوربین گوپروی خود از شیب های برفی فیلم بگیرد اما به لطف Gnarbox می تواند دستی به سر و روی همین ویدئوهای ساده و عاری از جذابیت بکشد و بعد از اتمام فرایند تهیه ویدئو، در همان محیط برفی و با استفاده از موبایل خود حاصل کارش را تدوین نماید و آن را در کمتر از 5 دقیقه روی یوتوب منتشر کند.

skiier-snowboarder-confidence

فیس شخصا از طرفداران دوربین های گوپرو است و آنها را «تجهیزات شگفت انگیز» می خواند. اما او در جدیدترین بررسی های خود به نوعی خلاء در بازار این محصولات پی برده و به نظرش می تواند سود خوبی را از این خلا به جیب بزند.

وی پیشتر در مصاحبه اش با بلومبرگ اعلام داشت که مذاکراتی را با گو پرو داشته و قصد دارد به نوعی همکاری هایش را با این شرکت آغاز نماید.

سال گذشته این دستگاه تقریبا 100 هزار دلار سرمایه را ظرف تنها 24 ساعت در سایت جمع سپاری کیک استارتر کسب کرد (که در یک ماه به 540 هزار دلار رسید). حالا این شرکت محصول نهایی خود را آماده عرضه کرده و پیش بینی می شود که این اتفاق حداکثر ظرف چند ماه آتی رخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی