ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چین قصد دارد تا سال 2018 فضاپیمای خود را به نیم کره «کشف نشده» ماه بفرستد

روز گذشته رسانه های دولتی چین از برنامه های این کشور برای ارسال یک کاوشگر به نیم کره کشف نشده ماه تا سال 2018 میلادی خبر دادند تا نام آن را به عنوان نخستین کشوری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

روز گذشته رسانه های دولتی چین از برنامه های این کشور برای ارسال یک کاوشگر به نیم کره کشف نشده ماه تا سال 2018 میلادی خبر دادند تا نام آن را به عنوان نخستین کشوری به ثبت برسانند که موفق به کشف بخش تاریک این قمر شده است.

به گفته Liu Jizhong رئیس مرکز اکتشافات قمری چین، براساس این برنامه قرار است که یک سفینه فضایی به نام Chang'e-4 به ماه سفر کند و این اتفاق برای نخستین بار است که رخ می دهد.

نیم کره دور ماه (که به خاطر ناشناخته بودنش «تاریک» خوانده می شود نه فقدان نور) تا سال 1959 میلادی و وقتی که فضاپیمای جماهیر شوروی از آن عکسبرداری کرد، رویت نشده بود.

قرار است که Chang’e-4 فرود نرمی را روی قسمت پشتی ماه داشته باشد و در ادامه تحقیقات و گشت زنی هایی را هم در آن انجام دهد. آقای Liu در مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: به لطف این ماموریت کشور ما می تواند گام بزرگی را در حوزه اکتشافات ماه بردارد.

طبق گفته مدیر مرکز اکتشافات ماه، این کاوشگر قرار است که به بررسی شرایط جغرافیایی سطح ماه بپردازد و در عین حالا به پیشبرد برنامه فضایی چین کمک کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از خبرگزاری های دولتی چین، Qian Yan (از مقامات رسمی علمی در این کشور) اظهار داشته، پروازهای فضایی «به نوعی تبلور توان ملی چین» هستند و هر ماموریت موفقی که در این رابطه انجام می شود غرور و افتخار ملی شهروندان آن را بر می انگیزد.

گفتنی است که چین نخستین فضاپیمای خود به نام Chang'e-3 را در سال 2013 میلادی به نزدیکی ماه فرستاد و کاوشگر آن به نام Jade Rabbit تا فوریه سال 2014 میلادی به کاوش در سطح آن پرداخت.

در همان سال، این کشور یک فضاپیمای بدون سرنشین را برای پرواز در اطراف ماه و بازگشت به زمین ارسال کرد. حالا فضاپیمایی که قرار شده تا سال 2018 میلادی به سمت این قمر حرکت کند نیز احتمالا ساختاری مشابه به Chang'e-3 دارد منتها با این تفاوت که ظرفیت آن برای حمل محموله بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mav
    mav | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    یاد Transformers 3 افتادم ...

مطالب پیشنهادی