ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت مجازی و فناوری های رباتیک اهداف بعدی شیائومی هستند

در سال ۲۰۱۵ شاهد فروکش کردن تب تلفن های هوشمند بودیم و دیدیم که این محصولات به نقطه ای نزدیک می شوند که دیگر پیشرفت های آنها، امری چندان هیجان انگیز نیست. موبایل های امروزی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در سال ۲۰۱۵ شاهد فروکش کردن تب تلفن های هوشمند بودیم و دیدیم که این محصولات به نقطه ای نزدیک می شوند که دیگر پیشرفت های آنها، امری چندان هیجان انگیز نیست.

موبایل های امروزی حالا کاری که دیروز می کردند را به شکل بهتری انجام می دهند ولی شاهد پیشرفت ویژه ای در آنها نیستیم و به همین دلیل است که بیشتر تولید کنندگان تلفن های هوشمند در حال حاضر به نحوی خود را وارد بازی «واقعیت مجازی» یا «واقعیت افزوده» کرده اند چرا که شرکت های بزرگ باور دارند در آینده از این دو فناوری به شکل بسیار گسترده ای استقبال به عمل خواهد آمد.

سامسونگ، سونی و اچ تی سی کمپانی هایی شناخته شده هستند که از مدتی پیش تلاش های خود برای ورود به این عرصه را آغاز کرده اند اما امروز خبر می رسد که «شیائومی» هم مایل است در این زمینه فعالیت هایی انجام داده و نام خود را در این بخش نیز بر سر زبان ها اندازد.

مدیر عامل شیائومی آقای Lei Jun، روز گذشته این موضوع را در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرده اما «واقعیت مجازی» تنها موردی نیست که اهالی شنژن قصد ورود به آن را دارند. این شرکت اعلام نموده که در صدد توسعه علوم و فناوری های رباتیک هم هست.

بر اساس گفته های آقای Jun، شیائومی از مدتی پیش سرمایه گذاری سنگینی را برای حضور در عرصه های واقعیت مجازی و فناوری های رباتیک را آغاز کرده. وی همچنین اعلام نمود که ۲۰۱۶، سال بسیار بزرگی برای این شرکت در دو زمینه یاد شده خواهد بود.

مدیر عامل شیائومی به گفتن همین چند جمله بسنده کرده و از بیان اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های آینده شرکت متبوعش امتناع ورزیده است.

لحظه ای پیش خود تصور کنید در حالی که شرکت های بزرگ مشغول توسعه دادن هدست های گران قیمت خود هستند، شیائومی هدست واقعیت مجازی با کیفیت اما ارزان خود را به بازار عرضه کند؛ اینکه سپس چه اتفاقی رخ خواهد داد، امری بدیهیست چرا که همین سازنده به شکل مشابهی موفق به دگرگونی بازار تلفن همراه، بخصوص در کشور چین شد.

در هر حال، اکنون دیگر مشخص است که شیائومی پس از تلفن های هوشمند به عرضه چه محصولاتی فکر می کند و آینده خود را در کجا می بیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی