ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوآلکام برای ساخت چیپ های سروری با یکی از استان های چین وارد همکاری می شود

کوالکام امروز اعلام کرد که قراردادی را با استان Guizhou چین به امضا رسانده تا به صورت مشترک چیپست های پیشرفته سروری را در این استان توسعه دهد. هر دو طرف این قرارداد در حدود 280 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

کوالکام امروز اعلام کرد که قراردادی را با استان Guizhou چین به امضا رسانده تا به صورت مشترک چیپست های پیشرفته سروری را در این استان توسعه دهد.

هر دو طرف این قرارداد در حدود 280 میلیون دلار را صرف احداث یک کارخانه مشترک خواهند کرد که 55 درصد از آن به استان Guizhou و 45 درصد باقیمانده نیز در تحت تملک یکی از شرکت های تابعه کوالکام قرار خواهد داشت.

گفتنی است که کوالکام درست مانند رقیب خود یعنی Advanced Micro Devices در نظر دارد چیپست های مبتنی بر معماری ARM را برای برخی از دیتاسنترها بسازد. در ماه اکتبر، این شرکت اعلام  کرد که نمونه هایی از نخستین پردازنده سروری مبتنی بر این معماری را تولید کرده و دموی مربوط به پلتفرم توسعه سروری خود را نیز به صورت زنده ارائه کرد. این کمپانی همچنین همکاری های تازه ای را نیز با شرکت های تولید کننده چیپ نظیر Xilinx و Mellanox آغاز کرده است.

Steve Mollenkopf مدیر اجرایی کوالکام برای امضای این قرارداد دیدارهایی را با مقامات رسمی چین از جمله Chen Min’er، دبیر کمیته مدیریت استان Guizhou و Sun Zhigang فرماندار این استان داشته است.

علاوه بر این، کوالکام در نظر دارد یک شرکت سرمایه گذاری را در این استان راه اندازی نماید تا سرمایه گذاری های آتی خود در چین را به آن محول کند. براساس این توافق، دو طرف قرارداد برای مدت طولانی متعهد می شوند که همکاری نزدیکی با هم داشته باشند و در جهت شکوفایی فرصت های کاری در استان یاد شده بکوشند.

کوالکام تصمیم دارد مجوز تکنولوژی سروری خود را به این کارخانه مشترک واگذار کرده و آن را در زمینه تحقیق و توسعه یاری دهد.

Anand Chandrasekher نایب رئیس ارشد و مدیرکل گروه کوالکام دیتاسنتر در این باره گفت: این کارخانه مشترک نوعی سناریوی برد-برد برای کوالکام و شریک تجاری آن یعنی Guizhou محسوب می شود و مزایای خوبی را برای هر دوی ما به دنبال خواهد داشت. مقامات رسمی چین نیز اعلام داشته اند که این قرارداد را شانسی برای توسعه صنعت چیپ این استان می دانند.

Qin Rupei معاون اجرایی استانداری Guizhou هم اعلام داشت: دولت مرکزی چین اهمیت بالایی برای توسعه صنعت مدارهای مجتمع قائل است و در همین راستا چشم انداز توسعه صنعت مدارهای مجتمع را تدوین کرده و یک صندوق ملی را برای توسعه صنعت یاد شده تاسیس نموده است.

شرکتی که قرار است از این ائتلاف شکل بگیرد Guizhou Huaxintong Semi-Conductor Technology Co نام دارد که طبق گزارشات در منطقه جدید Guian واقع در Guizhou به ثبت خواهد رسید و فعالیت هایش هم در پکن انجام می گیرند.

گفتنی است که این اقدام در راستای سرمایه گذاری های دیگری انجام می شود که کوالکام پیشتر در چین انجام داده و از آن جمله می توان به همکاری آن با شرکت بین المللی تولید کننده نیمه رسانا (SMIC) اشاره کرد که برای تولید چیپ اسمارت فون شکل گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی