ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سیاست ارائه قابلیت های نو در iOS را برای همیشه دست خوش تغییر کرده است

هفته پیش اپل از نسخه بتای iOS 9.3 پرده برداشت و آن را در اختیار کاربرانی قرار داد که در طرح دریافت نسخه های بتا نام نویسی کرده بودند. در این نسخه از پلتفرم نرم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

هفته پیش اپل از نسخه بتای iOS 9.3 پرده برداشت و آن را در اختیار کاربرانی قرار داد که در طرح دریافت نسخه های بتا نام نویسی کرده بودند.

در این نسخه از پلتفرم نرم افزاری iOS می توان دید که شرکت یاد شده قابلیت های بسیار زیادی را افزوده: از ویژگی شیفت شب گرفته تا حفاظت از برخی نوت ها توسط TouchID و البته بهبود کارکرد 3D Touch.

به جرات می توان گفت که iOS 9.3، پربارترین بروز رسانی فرعی اپل برای سیستم عامل iOS است که در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) معرفی نشده است.

اما جدا از این به نظر می رسد که اپل با این کار خود در پی ارسال پیامی به ماست. همانگونه که طی سال های گذشته مشاهده کرده ایم، این شرکت معمولا بهترین قابلیت ها را برای نسخه اصلی و بعدی iOS نگه می دارد تا هنگامی که در WWDC از نسخه اصلی iOS بعدی پرده بر می دارد، آن را پربارتر از همیشه به نمایش کشد و البته همانطور که می دانید این اتفاق هر ۱۲ ماه یک بار رخ می دهد.

ارائه نسخه بتای iOS 9.3 که در هفته پیش منتشر شد اما این خبر را می دهد که اپل در پی تغییر سیاست و استراتژی های خود است. شرکت مذکور همچنین صفحه کاملا جدیدی در وب سایت خود ایجاد کرد و قابلیت های iOS 9.3 را به شکل کامل در آن تشریح نمود. شما به یاد دارید پیش از این اپل چنین کاری برای یکی از بروز رسانی های فرعی iOS کرده باشد؟

apple-logo-w600

چرا برای بهترین ها باید انتظار چرخه های ۱۲ ماهه را کشید؟

نباید فراموش کرد که حالا دیگر «آیفون» یک محصول بالغ است و شاید دیگر نیازی نباشد تا صرفا هر ۱۲ ماه یک بار و فقط در WWDC کاربران بتوانند به قابلیت های جدیدی که اپل برای آن توسعه می دهد دسترسی داشته باشند.

حالا و پس از رسیدن به این بلوغ، به جای چرخه های ۱۲ ماهه، شرکت سازنده می تواند در هر مقطعی از سال بروز رسانی و ایده های تازه را به دست کاربران iOS برساند. در این میان خود کاربران هم مشخصا خوشنودتر خواهند بود چرا که به جای انتظار برای معرفی قابلیت های نو در رویدادی به نام WWDC، در هر مقطعی از سال امکان دارد به نوآوری ها دسترسی پیدا کنند.

برای خود اپل نیز، این اطمینان حاصل می شود که کاربران بیشتری به علت وجود قابلیت های نوین در نسخه های جدید، به دریافت آخرین نسخه از iOS اقدام می کنند و همین موضوع، مشوقی عالی برای آنها خواهد بود تا همواره آیفون و آیپد های خود را به روز نگه دارند و البته اپل هم می تواند به آمار بروز رسانی بالای خود افتخار بیشتری بکند.

راهکار اپل و ارائه بروز رسانی های مستقیم iOS برای کاربران تا کنون بسیار موفقیت آمیز بوده اما شرایط کنونی دنیای تلفن های هوشمند و رقابت تنگاتنگی که اکنون میان سازندگان وجود دارد، دیگر این اجازه را به شرکت مورد اشاره نمی دهد که برای معرفی قابلیت ها نو، تا WWDC صبر کرده و سپس آنها را عیان کند. با این حال، جالب است ببینیم که این شرکت در iOS 10 چه برای عرضه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • شهریار
    شهریار | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    تا جایی که یادمه برای آی او اس ۴.۲ و ۴.۳ هم این اتفاق افتاد یعنی تو سایت اپل می شد توضیح همه امکانات جدید رو دید.

    به نظرم مطلب یک فرض بود ولی شواهدش خیلی محکم نبود

  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    9.3 رو نصب کردم مشکل خاصی نداره. شیفت شب هم خیلی خوبه کمتر دهنِ چشم ادم سرویس میشه :دی پسورد گذاشتن روی Notes هم خوبه اما ناقصه به نظرم مثلا روی نت هایی که از قبل ذخیره بودند نمیشه پسورد گذاشت یا من نتونستم.
    اگر همین رمزگذاری روی نت، روی قسمت های مختلف گوشی مثل Messages ، Photo و ... هم اعمال بشه عالیه.

  • امیر
    امیر | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    درستش همینه یعنی چی یه سال آدمو نگه دارن برای یه آپدیت؟الان سامسونگ از اول ماه قراره اندروید 6 رو برای اس6 بده هنوز که هنوزه نداده کلا کلافه شدم حالا نه فقط سامسونگ،اون یکی شرکتا هم اینطورین

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    iOS 10 !؟
    فکر نکنم دیگه سراغ نسخه 10 ام بره!باید منتظر انقلابی در حد مک 9 به 10 بود!

  • عليرضا
    عليرضا | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    اس ام اس دليوري ريپورت اضافه كنه شاهكار كرده!
    يك شير پاك خورده اي به اپل ميل بزنه اين قابليت اضافه كنه!

    • theWisdomShadow
      theWisdomShadow | ۲۸ دی ۱۳۹۴

      آیفون برای Carrier های رجیستر شده این قابلیت دلیوری ریپورت رو فوقالعاده بهتر داره...مثل تیک های واتس اپ...اگر مشکلی دارید به Carrier خودتون بگید که خودش رو برای اپل رجیستر کنه تا حل بشه مشکلتون...جواب اپل هم همین هست دقیقن به شما

    • mohammad
      mohammad | ۲۸ دی ۱۳۹۴

      :) سلام واقعا نشون دادی که دقت نداری ! دلیوری داشه وقتی اس ام اس ارسال می کنید یک صدا مخصوص داره و در پایین متن متن delivery نمایش پیدا می کنه !

    • سینا
      سینا | ۲۹ دی ۱۳۹۴

      دلیوری داره، مدلش هم اینجوریه که اگه دلیور نشه مینویسه fail شد. اگه آی مسیج هم بزنی که علاوه براین دلیورود هم مینویسه.

مطالب پیشنهادی