ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستبند FEEL به شما کمک می کند شادتر باشید

شاید شما هم نمونه هایی از زیورآلاتی که بر اساس احساسات فرد رنگشان تغییر می کند را دیده باشید. این وسایل در بهترین حالت به یک اپلیکیشن موبایلی وصل می گردند و بر اساس حالت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۰

شاید شما هم نمونه هایی از زیورآلاتی که بر اساس احساسات فرد رنگشان تغییر می کند را دیده باشید. این وسایل در بهترین حالت به یک اپلیکیشن موبایلی وصل می گردند و بر اساس حالت های روحی فردی که آنها را به دست کرده، تغییر رنگ می دهند.

اما شرکت نوپای Sentio Solutions که در نیویورک واقع شده به تازگی از دستبندی رونمائی نموده که تغییر رنگ ندارد اما به لطف حسگرهای دنبال کننده فعالیت های زیستی فرد، موجب بهبود حالات روحی و احساسات او خواهد شد.

این دستبند، Feel نام دارد و در ظاهر نمی توان میان آن و دستبندهای ساده و معمولی موجود در بازار تفاوت خاصی قائل گشت اما در باطن این گجت تفاوت بارزی با بقیه دارد و آن داشتن 4 حسگر نظارتی است. سنسورهای یاد شده واکنش های ناگهانی پوست، میزان جریان خون و دمای پوست را رصد نموده و به واسطه ی یک الگوریتم ویژه سیگنال ها را در بخش احساسات مختلف دسته بندی و آنها را به اپلیکیشن اختصاصی این گجت ارسال می کند.

در آخر هم داده های به دست آمده از طریق بلوتوث به اپلیکیشن مربوطه ارسال می گردند تا این نرم افزار نمودار شرایط روحی فرد را در طول روز ترسیم نموده و در اختیار او قرار دهد.

از جمله جذابیت های این اپ باید به این مورد اشاره نمود که عوامل موثر در شکل گیری احساسات فرد را نیز نمایش می دهد؛ به طور مثال، اعلام می کند کاربر در چه شرایط آب و هوایی قرار داشته یا در طول روز با چه افرادی ملاقات کرده است.

از دیگر ویژگی های این دستبند نیز می توان به ارائه راهکارهای مناسب برای داشتن حس های مثبت اشاره نمود. به طور نمونه، اگر فرد دچار استرس باشد، دستبند با انجام یک لرزش هشدار دهنده به او دستور می دهد تا یک نفس عمیق کشیده و چند دقیقه مدیتیشن نماید تا دوباره حالش خوب شده و از آشفتگی رهایی یابد.

اپلیکیشن این گجت عبارت هایی همانند «بیشتر بخند»، «نفس عمیق بکش» و نمونه های مشابه را به کاربر گوشزد می کند تا به بهبود حالات روحی او کمک کرده باشد.

در آخر هم بد نیست بدانید این دستبندهای احساس در رنگ های قرمز، فیروزه ای، مشکی و سفید راهی بازار خواهند گشت اما زمان عرضه و قیمت آنها هنوز معلوم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی