ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد به دنبال توسعه ارتباط میان ماشین و ابزارهای پوشیدنی است

کمپانی خودروسازی فورد به دنبال توسعه ارتباطات میان اتومبیل و گجت های پوشیدنی است و آزمایشگاهی جدید نیز برای این منظور راه اندازی نموده. ابزارهای پوشیدنی همانند اسمارت واچ های مبتنی بر پلتفرم نرم افزاری Android ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

کمپانی خودروسازی فورد به دنبال توسعه ارتباطات میان اتومبیل و گجت های پوشیدنی است و آزمایشگاهی جدید نیز برای این منظور راه اندازی نموده. ابزارهای پوشیدنی همانند اسمارت واچ های مبتنی بر پلتفرم نرم افزاری Android Wear قادر هستند اطلاعات بسیاری در مورد کاربر گردآوری نمایند و هدف خودروساز آمریکایی نیز بهره گرفتن از این داده ها برای افزایش امنیت و هوشمندی ماشین های خود اعلام شده.

به طور مثال، با اطلاعاتی که ابزارهای پوشیدنی به اتومبیل ارسال می کنند، خودرو متوجه می شود که راننده خواب آلوده است یا خیر و در صورت نیاز فناوری های مربوط به دستیار راننده را فعال می نماید.

بعلاوه، فورد به دنبال یافتن راهی برای علامت دادن به راننده است تا در صورت نیاز از ویژگی های شبه خودران ماشین استفاده نموده و هر زمان که لازم بود دوباره کنترل آن را به دست بگیرد. به طور مثال، اگر در مسیری که خودرو در حال عبور از آن است تصادفی مشاهده گردد یا جاده در دست تعمیر باشد، ساعت هوشمندی که دور مچ راننده بسته شده شروع به لرزیدن نموده و سرنشین را از این موقعیت غیر عادی آگاه می نماید تا فرد دوباره کنترل ماشین را به دست گرفته و از موانع عبور کند.

البته این طرح فعلا در مرحله تست قرار دارد و نباید منتظر باشید که محصول بعدی خودروساز مورد بحث با این قابلیت راهی بازار گردد. اما ارائه و افزودن چنین امکاناتی به ماشین ها از جمله مواردی است که بدون شک مورد توجه مشتری های زیادی در سراسر دنیا قرار خواهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی