ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی در ۹۰ روز ابتدایی مدیریت بر توییتر چه اقداماتی انجام داد؟

سه ماه پیش وقتی سهام داران توییتر از «جک دورسی» درخواست کردند مدیریت کلی مجموعه را خودش در دست بگیرد، امید داشتند تا این شرکت پس از مدتی با اوضاع روبراهی مواجه گردد. اکنون بیش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سه ماه پیش وقتی سهام داران توییتر از «جک دورسی» درخواست کردند مدیریت کلی مجموعه را خودش در دست بگیرد، امید داشتند تا این شرکت پس از مدتی با اوضاع روبراهی مواجه گردد.

اکنون بیش از ۹۰ روز از مدیریت دائمی دورسی بر مجموعه توییتر سپری شده و او در این مدت بیشتر استعداد "فروشندگی" اش را به نمایش گذاشته است.

حال کار این برند به جایی رسیده که ارزش سهامش، به پایین ترین حد ممکن رسیده و از طرفی، بیشتر کارمندان این شبکه اجتماعی هم دیگر به مدیر عامل ۳۹ ساله ی خود اعتمادی ندارند.

آقای دورسی حالا زمان خود را برای مدیریت توییتر و Square تقسیم می کند و در این سه ماه ابتدایی که سایه مدیریت کلی اش بر پیکره توییتر قرار گرفته بود، هیچ تصمیم استراتژیک و مهمی اتخاذ نکرد. افراد آشنا به توییتر البته خاطر نشان می کنند که بیشتر تغییرات پس از حضور او در کمپانی، کوچک اما زیرکانه بوده اند که به راحتی نمی توان متوجه آنها شد. وی تصمیم گرفته بیشتر بر حل مشکلات بدیهی که در ساختار شبکه اجتماعی مورد بحث دیده می شدند تمرکز کرده و آنها را رفع کند.

مذاکرات موفق؛ مردی که آرامش می دهد

یکی از افراد نزدیک به توییتر می گوید: «جک شخصیتی دارد که به سادگی می تواند شما را قانع به انجام کاری کند. اوضاع شرکت مناسب نیست و زمانی که یکی از مهره های کلیدی با عصبانیت تصمیم به ترک آن می گیرد، دورسی با ملایمت با او شروع به صحبت کرده و نظرش را تغییر می دهد.»

rts7z1v-w600

البته دورسی همواره موفق به ترغیب دیگران به انجام کاری نمی شود. اگر به خاطر داشته باشید در جولای ۲۰۱۵، جمعی از مهره های کلیدی این شرکت را ترک کردند و در آن زمان نیز دورسی به شکل آزمایشی مدیر عاملی توییتر را بر عهده گرفته بود.

استخدام نیروهای جدید و با استعداد برای توییتر هم تبدیل به یک مشکل حقیقی شده است اما با این حال، دورسی موفق شد دو مدیر بسیار قدرتمند در سیلیکون ولی به نام های «امید کردستانی» و «Jessica Verrilli» را به استخدام خود درآورد.

آقای دورسی حالا صبح ها را در توییتر و عصر ها را در Square سپری می کند. پس از قطعی شدن حضورش در توییتر به عنوان مدیر عامل نیز گفته می شود که جلسات طولانی مدتی را به شکل هفتگی با مدیران ارشد این شبکه اجتماعی برگزار می کند و به شکل مفصل در مورد بسیاری از امور کندوکاو می کنند. این همان درسی است که دورسی از مدیریت در Square فراگرفته و حالا آن را در توییتر عملی می کند.

پس از حضور دورسی، اقدامات توییتر به شکل بسیار واضح تری گزارش می شوند که البته از طرفی می تواند همچون شمشیری دولبه برای این شبکه اجتماعی عمل کند چرا که سهام داران از وی بابت این روش تشکر می کنند اما برخی مدیران باور دارند که این حرکت صحیح نیست.

تغییرات کوچک در ساختار توییتر

دفتر مرکزی توییتر در شهر سان فرانسیسکو
دفتر مرکزی توییتر در شهر سان فرانسیسکو

از زمانی که جک دورسی صندلی مدیریت را در توییتر تصاحب کرده، شاهد تغییرات اندک اما مثبتی بوده ایم. برای مثال قابلیت Moments حالا به شما کمک می کند تا به شکل راحت تری بتوانید توییت های مرتبط با یک رویداد را مشاهده کنید و یا ادغام شدن ویدیوهای Periscope در میان توییت ها.

دورسی در این میان به یک تغییر بسیار بزرگ برای توییتر اشاره نموده که هنوز مشخص نیست چه زمانی عملی خواهد شد. بنا بر گزارش منابع مختلف، دورسی در نظر دارد تا محدودیت کارکترهای هر توییت را از ۱۴۰ عدد به ۱۰.۰۰۰ عدد افزایش دهد که البته این امر می تواند هویت این شبکه اجتماعی را تا حدی زیر سوال ببرد.

توییتر قرار است در تاریخ دهم فوریه سال جاری، گزارش عملکرد مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ را به شکل عمومی بیان کند و احتمالا در آن زمان می توانیم نگاهی نزدیک تر به برنامه های شرکت مذکور برای آینده اش داشته باشیم.

نکته اینجاست که تغییرات بزرگ برای ادامه حیات توییتر الزامی اند اما کافی نیستند. شاید بهتر باشد توییتر اکنون قبول کند که بازی کنونی را به رقبایی نظیر «اینستاگرام» واگذار کرده و به فکر امتحان کردن موارد کاملا تازه ای باشد. این همان تغییری است که طرفداران و سهام داران توییتر از دورسی انتظار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Witcherfalse
    Witcherfalse | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    توییتر هر چه قدر هم تو مشکل باشه جنازه ش هم به اینستاگرام شرف داره .
    واقعا چرا باید توییتر و فیس بوک فیلتر باشه ولی اینستاگرام که خدایی ده برابر گندش از بقیه بیشتر درومده آزاده

مطالب پیشنهادی