ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی Vive VR اچ تی سی
تکنولوژی

ممکن است کسب و کار واقعیت مجازی اچ تی سی به یک شرکت مستقل تبدیل شود

به نظر می رسد اوضاع مالی نه چندان مساعد شرکت اچ تی سی سبب شده که مدیران آن به فکر کوچک سازی کمپانی خود بیوفتند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

به نظر می رسد اوضاع مالی نه چندان مساعد شرکت اچ تی سی سبب شده که مدیران آن به فکر کوچک سازی کمپانی خود بیوفتند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و همچنان خود را سرپا نگه دارند.

در همین راستا از کشور تایوان خبر می رسد که این موبایل ساز باسابقه در حال بررسی، و یا حتی برنامه ریزی، برای جداسازی بخش واقعیت مجازی خود است. در صورت تحقق چنین تصمیمی، کسب و کار واقعیت مجازی اچ تی سی به صورت یک شرکت مستقل درآمده، و احتمالاً نامی مجزا خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی Vive VR برای اولین بار در نمایشگاه MWC  سال قبل در شهر بارسلون رونمایی شد، و شرکت تایوانی از آن تاریخ تا به امروز بدون هیچ عجله ای در حال توسعه سخت افزار و کیت توسعه نرم افزاری آن بوده است. آن طور که از اخبار برمی آید محصول نهایی از لحاظ ظاهری با نمونه به نمایش درآمده در نمایشگاه سال قبل متفاوت خواهد بود.

برخی کارشناسان معتقدند دلیل دیگر این جداسازی می تواند حفظ این محصول پرامید از مشکلات چند سال اخیر صنعت موبایل اچ تی سی باشد. این شرکت باسابقه و خوش نام چند سالی هست که از قله بازار تلفن های هوشمند فاصله گرفته و این روزها بیشتر برای بقا تلاش می کند، بنابراین جدا شدن سازوکار تولید محصولی که بازارش تازه در حال رشد است، کمک می کند تا از سقوط احتمالی کل کسب و کار اسمارت فون های شرکت اصلی، گزندی به آن وارد نشود.

البته شرکت تازه تاسیس باز هم به طور کامل در مالکیت برند اچ تی سی باقی خواهد ماند، اما قرار نیست درآمدهای آن زیان های روز افزون عدم فروش کافی موبایل های شرکت مادر را جبران کند. این یعنی حتی اگر کل کسب و کار تولید موبایل اچ تی سی هم سقوط کند، یا واگذار گردد، خللی در کار شاخه واقعیت مجازی آن ایجاد نخواهد شد.

دلیل دیگر می تواند امکان پرورش یک برند قدرتمند و مستقل باشد. با آن که این دسته از محصولات یکی دو سالی هست که معرفی شده اند، اما بازار آنها هنوز به طور کامل شکل نگرفته و برد نهایی و میزان عرضه و تقاضا، و همچنین نحوه اقبال خریداران به آنها مشخص نشده است. بنابراین برند Vive VR فرصت این را دارد که از همین حالا به دنبال محکم کردن جای پای خود باشد و خریداران را بدون توجه به وضعیت ناامید کننده برند اچ تی سی، به سمت محصول پیشروی خود جلب نماید.

این جداسازی حسن دیگری هم دارد، و آن این است که تیم مهندسان و مدیران می توانند با استقلال کامل و تمرکز بیشتر تنها روی توسعه پلتفرم واقعیت مجازی Vive کار کنند. همین مسئله می تواند برای افراد نخبه این کمپانی انگیزه ای باشد تا کمتر به فکر ترک آنجا به مقصد شرکت های رقیب بیوفتند.

هنوز قیمت دقیقی برای هدست واقعیت مجازی Vive VR تعیین نشده، اما شایع شده که این محصول مورد انتظار در تاریخ 29 فوریه و با قیمت 1500 دلار روی پیشخوان مغازه ها قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی