ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاست های زیست محیطی اپل برای تولید گازهای گلخانه ای
تکنولوژی

یکی از سهامداران از اپل می خواهد که شرکایش را وادار به کاهش آلاینده های زیست محیطی کند

بر کسی پوشیده نیست که سیاست و برنامه های زیست محیطی اپل از سایر کمپانی های عظیم آمریکایی کاملاً متمایز است. با این وجود یکی از سهامداران برجسته این شرکت معتقد است که ارزشمندترین کمپانی دنیا می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

بر کسی پوشیده نیست که سیاست و برنامه های زیست محیطی اپل از سایر کمپانی های عظیم آمریکایی کاملاً متمایز است. با این وجود یکی از سهامداران برجسته این شرکت معتقد است که ارزشمندترین کمپانی دنیا می تواند تغییر بیشتری ایجاد کند.

شرکت سرمایه گذاری Jantz Management قصد دارد در مجمع آتی سهامداران اپل طرحی را ارائه دهد که بر طبق آن تولید گازهای گلخانه ای توسط شرکای تامین کننده اپل به صفر برسد.

بر اساس این طرح مدیران ارشد مستقر در کوپرتینو می بایست نقشه جامعی را طراحی کنند که طبق آن تمام شرکای سخت افزاری و تامین کننده های قطعات به سمتی پیش روند که تا سال ۲۰۳۰ تولید گازهای گلخانه ای توسط آنها به صفر برسد.

موسسه سرمایه گذاری Jantz از آن دست شرکت هایی است که همواره ملاحظات زیست محیطی را در تعیین اهداف سرمایه گذاری خود لحاظ می کند. طرح فوق اپل را موظف می سازد تا ماه ژوئن گزارشی را در خصوص امکان سنجی و گزینه های پیش روی شرکایش برای رسیدن به هدف طرح مذکور، به مجمع ارائه دهد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید عکس العمل سایر سرمایه گذاران و مدیران ارشد شرکت نسبت به این طرح بلندپروازانه چگونه خواهد بود. از اخبار چنین برمی آید که تیم کوک و همکارانش موافق این پیشنهاد نیستند و معتقدند برنامه های فعلی کمپانی در همین شرایط هم با سرعت زیادی رو به سبزتر شدن تامین کننده ها پیش می رود.

بر اثر همین تلاش ها بود که اواخر سال قبل طرحی برای راه اندازی یک نیروگاه تولید برق پاک به قدرت ۲ گیگاوات، در کشور چین مطرح شد. همچنین اپل اعلام کرده فاکسکان به عنوان یکی از اصلی ترین شرکایش با راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی به قدرت ۴۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۱۸ موافقت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    تو چین از بس هوا آلوده شده که خورشید چینی زدن حالا فکر نکنم با یه گل بهار بشه مگر اینکه کل آلودگی صنعتی چین و هند وآمریکا و جهان تو فاکسکان و شرکای اپل ببینیم خخخ ?

مطالب پیشنهادی