ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنوع نیروهای کاری اپل در یک سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است

در تعطیلات پایانی این هفته، اپل در سکوت خبری جدیدترین گزارش حاوی اطلاعات مربوط به کارکنانش را که برای دولت فدرال آمریکا تهیه می کند منتشر کرد و در آن به ذکر جزئیاتی پیرامون تنوع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

در تعطیلات پایانی این هفته، اپل در سکوت خبری جدیدترین گزارش حاوی اطلاعات مربوط به کارکنانش را که برای دولت فدرال آمریکا تهیه می کند منتشر کرد و در آن به ذکر جزئیاتی پیرامون تنوع جنسیتی کارکنان خود از یکم آگست سال 2015 تا به امروز پرداخته.

داده های منتشر شده در این گزارش حاکی از اعمال پیشرفت های خوبی در فرایندهای استخدامی این شرکت مستقر در کوپرتینو است، با این همه، تغییرات سال به سال در قومیت این افراد، جنسیت و توزیع نژادی متفاوت از چشم انداز مثبت ارزیابی شده توسط کوک در سال قبل به نظر می آید.

در آگست سال قبل، صفحه مربوط به تنوع جنسیتی کارکنان اپل به نقل از تیم کوک آورده بود که بین سال های 2014 تا 2015 میلادی، این شرکت بیش از 11 هزار خانم را استخدام کرده که افزایشی 65 درصدی را نشان میدهد.

در ایالات متحده آمریکا، استخدام سیاه پوستان نیز ظاهرا افزایشی 50 درصدی داشته و شمار کارکنان اسپانیایی و لاتین تبار این شرکت نیز با افزایش 66 درصدی به رقم 2700 نفر رسیده است.

با این همه، گزارش 2015 اپل نشان می دهد که از سال قبل تنها 1457 نفر بر جمعیت سیاه پوستان و 1633 نفر نیز بر شمار اسپانیایی زبان های این شرکت اضافه شده است. جالب است بدانید اختلافی که در گزارش امسال این شرکت مستقر در کوپرتینو  مشاهده گردیده از سوی مقامات آن توضیح داده نشده است اما اپل احتمالا جابجایی هایی که در نیروهای کاری اش اعمال نموده را نیز به جساب آورده.

این غول فناوری آمریکا اعلام داشته که قصد ندارد با استفاده از این آمار و ارقام از پیشرفت خود در این زمینه سخن بگوید و مدعی شده که گزارش دولت فدرال آمریکا همگام با «تغییرات نیم قرن اخیر در صنعت تکنولوژی و نیروهای کار آمریکا نیست».

این شرکت پیشنهاد داده که برای دریافت اطلاعات دقیق تر در این باره، بهتر است کاربران به وبسایت رسمی آن مراجعه نمایند هرچند صفحه ای از سایت که به آن اشاره گردیده آخرین بار در ماه اوت به روز رسانی شده و حاوی اطلاعات مربوط به گزارش  EEO-1 (گزارش اخیر منتشر شده) نیست.

اگر بخواهیم مبنایمان را تغییرات سال به سال قرار دهیم، اپل 6378 کارمند سفید پوست را برای بازه زمانی منتهی به ماه آگست استخدام کرده که مجموعا 59 درصد از کل نیروهای این شرکت در داخل خاک آمریکا را تشکیل می دهند.

استخدام های صورت گرفته در داخل آسیا نیز در این بازه زمانی برابر با 2824 نفر بوده که برابر با 17 درصد کل کارکنان اپل در خاک آمریکا (یعنی 12583 نفر) است. تغییرات اعمال شده در سطوح مدیریتی و اجرایی نیز چندان قابل توجه نبوده و لاتین تبارها تنها 7 درصد از جایگاه های مدیریتی این شرکت را به خود اختصاص داده اند که نسبت به سال قبل افزایشی یک درصدی را نشان میدهد.

این شرکت در مقابل بیشتر به نصب سیاه پوستان، آسیایی ها و چندنژادی ها برای این سمت ها راغب بوده و اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، به خاطر آمار و ارقام مشابه در استخدام سفید پوستان برای سمت های مدیریتی، تغییر محسوسی در میزان اقلیت های نصب شده برای این پست ها دیده نمی شود.

گفتنی است که اپل نیز درست مانند بسیاری شرکت های دیگر فعال در صنعت تکنولوژی مجبور است که محیط کاری متنوع تری را به لحاظ نژادی ایجاد نماید و برای نمونه به موجب پیشنهادی که اخیرا برای رای گیری در جلسه آتی سهامداران این شرکت تهیه گردیده، این شرکت ملزم خواهد شد تعداد بیشتری از رنگین  پوستان را برای فعالیت در پست های بالای مدیریتی انتخاب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی