ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای پتنت تازه ای را در تولید خودروهای سایز متغیر شهری به ثبت رساند

هیوندای را باید یکی از هوشمند ترین خودروسازان حال حاضر جهان توصیف کرد. این کمپانی ظرف ده سال گذشته پویایی فوق العاده ای را در ساخت و توسعه خودروهای مورد نیاز مصرف کنندگان ارائه داده ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

هیوندای را باید یکی از هوشمند ترین خودروسازان حال حاضر جهان توصیف کرد. این کمپانی ظرف ده سال گذشته پویایی فوق العاده ای را در ساخت و توسعه خودروهای مورد نیاز مصرف کنندگان ارائه داده و با ارائه معجونی از مهندسی خوب، دوام بالا، طراحی به روز، خدمات پس از فروش فوق العاده و قیمت مناسب سهم بیشتری را در بازار فروش بدست آورده است.

حالا این کمپانی طرحی نوین را به نام خود در راستای غلبه بر ترافیک و زندگی شلوغ شهری ثبت کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمبود فضا نه تنها در زمینه یافتن جای پارک، بلکه در مورد ترافیک و قابلیت هدایت خودرو در فضاهای تنگ و باریک، مسئله مهمی است،اما از آنجا که خودروهای کوچک و بزرگ هر کدام معایب و مزایای خود را دارند، همواره شاهد بروز مشکلاتی در خصوص استفاده از خودروهای بزرگ و خانوادگی در معابر شهری هستیم.

HUN-13
مقایسه فضای اشغال شده توسط 200 نفر در شرایط مختلف؛ استفاده از خودرو شخصی، استفاده از دوچرخه، استفاده از اتوبوس و مترو

حالا هیوندای در راستای برآورده کردن یک آرزوی قدیمی قدم برداشته و طرح یک خودرو طول متغییر را برای استفاده درون شهری به نام خود ثبت کرده است.

HUN-9

HUN-10

طراح مذکور براساس یک شاسی کشویی با چند لولا شکل گرفته. موتور و مجموعه انتقال نیرو همانند بسیاری خودروهای مدرن بر روی نیمه جلویی خودرو قرار گرفته اند و طبیعتا انتقال قدرت نیز از طریق چرخ های جلو انجام می شود.

HUN-12

HUN-11

چرخ های عقب این خودرو نیز به نیمه عقبی شاسی متصل هستند و بدین ترتیب امکان حرکت کشویی شاسی بدون بروز مشکل در مورد اتصالات میل گاردان (مخصوص خودروهای دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک) فراهم می شود.

HUN-6

علاوه بر این، یک ساختار لولایی برای باز و بسته شدن سقف خودرو نیز تعبیه شده است که در این مورد نقش درب خودرو را نیز بازی می کند.

HUN-5

در واقع آنطور که از طرح های ثبت شده بر می آید، محصول نهایی از نظر عملکرد سقف، مکانیزمی شبیه به کالسکه حمل کودکان خواهد داشت که البته به جای نیروی ماهیچه ای از یک پمپ برقی نیرو می گیرد.

HUN-1

HUN-3

HUN-4

نکته اصلی در خصوص این طرح این است که پیشتر نیز شرکت به نام رین اسپید، خودرویی را به صورت کشویی طراحی کرده بود که قابلیت حمل 2 یا 4 سرنشین را در حالت جمع و باز شده داشت، بنابراین طرح هیوندای را نمی توان یک اختراع قلمداد کرد.

HUN-14
خودرو مفهومی کمپانی سوئیسی رین اسپید با قابلیت تغییر سایز که هرگز به تولید انبوه نرسید.

با این وجود هنر اصلی هیوندای می تواند تولید تجاری این محصول با قیمتی رقابتی باشد.

چرا که به دلیل وجود مکانیزم های اضافی و پیچیدگی های فنی، تولید چنین شاسی و بدنه ای ارزان تمام نخواهد شد و این مورد به خصوص در سگمنت قیمتی خودروهای درون شهری، عامل بسیار تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست یک محصول قلمداد می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saman
    Saman | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    فقط این درش جطور باز می شه ؟

مطالب پیشنهادی