ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا رباتی برای تمیز کردن واحد 3 نیروگاه هسته ای فوکوشیما ساخته است

دولت ژاپن تصمیم گرفته نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما که با نام «فوکوشیما دای ایچی» نیز شناخته می شود را به طور کامل تخریب نماید که به ادعای مدیر این نیروگاه، روند این کار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

دولت ژاپن تصمیم گرفته نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما که با نام «فوکوشیما دای ایچی» نیز شناخته می شود را به طور کامل تخریب نماید که به ادعای مدیر این نیروگاه، روند این کار حدود 30 تا 40 سال به طول خواهد انجامید.

آنها در نظر دارند در سال آینده میلادی، رآکتور 3 این نیروگاه را منهدم نماید که در اثر انفجار هیدروژنی سال 2011 میلادی، آسیب زیادی به آن وارد گشته و فعالیت آن متوقف شده بود. در حال حاضر، مسئولان برای تخریب کامل این رآکتور با مشکلی مواجه شده اند و آن این است که واحد 3 نیروگاه مملو از تشعشات بسیار خطرناک برای نوع بشر است و انسان ها نمی توانند وارد آن شوند.

پیرو همین امر، کمپانی توشیبا تمهیدی اندیشیده که به جای ارسال نیروهای انسانی به منظور انجام عملیات پاکسازی، ربات ها این کار را انجام دهند.

در روز دوشنبه هفته جاری، شرکت یاد شده از نوعی دستگاه بزرگ کنترلی رونمائی نمود که دو بازوی جرثقیل مانند دارد و قادر خواهد بود میله های سوختی را از استخرهای سرد کننده ی درون رآکتور 3 بیرون بیاورد. به این صورت که یک بازو آنها را بلند نموده و میله را برش می دهد و بازوی دیگر آنها را ثابت نگه می دارد.

ربات مورد بحث به گونه ای طراحی گشته که از سال 2017 میلادی، 566 دسته از میله های سوختی را از رآکتور بیرون بیاورد. این دستگاه به چندین دوربین نیز مجهز گشته و به افراد اجازه می دهند تا از راه دور بر عملکرد این ربات نظارت داشته باشند.

در آخر نیز بد نیست یادآوری نمائیم انفجار نیروگاه فوکوشیما پس از حادثه چرنوبیل در سال 1986 میلادی یکی از بدترین و بزرگ ترین فاجعه های اتمی تاریخ به شمار می رود. زمین لرزه ای که با سونامی نیز همراه بود موجب روی دادن این حادثه و ذوب شدن سه رآکتور هسته ای گشت که در نتیجه آن، مواد رادیواکتیو در محیط اطراف نیروگاه نشت کردند و از ادامه فعالیت این سایت جلوگیری به عمل آمد.

برای تماشای دقیق نحوه کار دستگاه یاد شده توصیه می کنیم ویدئوی زیر را تماشا نمائید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    ایران دوروزه راکتور اراکو منهدم کرد واسه اینا چهل سال طول میکشه

    • 0
      0 | ۳۰ دی ۱۳۹۴

      like..

مطالب پیشنهادی