ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دونالد ترامپ: اپل را مجبور خواهم کرد محصولاتش را در خاک آمریکا تولید کند

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی امروزش در دانشگاه Liberty اعلام داشت که در صورت انتخاب شدن می تواند قانونی را به تصویب برساند که اپل را ملزم به تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی امروزش در دانشگاه Liberty اعلام داشت که در صورت انتخاب شدن می تواند قانونی را به تصویب برساند که اپل را ملزم به تولید محصولاتش در داخل خاک آمریکا نماید.

سخنان این نامزد تندرو، به دنبال ابراز تمایل فورد برای انتقال کارخانجات تولیدی اش به مکزیک مطرح می شود و او نیز برای مقابله با فرایند انتقال کارخانجات تولیدی آمریکایی به خارج از مرزهای این کشور برآن شده تا مالیاتی 35 درصدی را برای تمامی اجناس تولیدی و اسمبل شده در خارج از این کشور وضع نماید.اما در نهایت توجه ترامپ به اپل معطوف شد و مدعی گشت رژیم حقوقی وی اپل را ملزم خواهد کرد که «کامپیوترهای لعنتی اش را به جای کشورهای دیگر در داخل آمریکا بسازد».

این ادعاهای ترامپ از دیدگاه اشخاص منطقی و آنها که تحصیلات اقتصادی دارند، به نوعی نقض قوانین مربوط به تجارت آزادانه محسوب می شود. اما ظاهرا شخص او با این امر موافق نیست و حتی مدعی شده که من یک تاجر آزاد هستم و می خواهم آزادانه تجارت کنم اما در باب این مساله بهتر است کمی باهوش تر عمل کنیم.

اگر هذیان های این کاندیدای افراطی را کنار بگذاریم، روشن است که اسمبل کردن محصولات اپل در داخل خاک آمریکا در نهایت به نفع این کشور خواهد بود، چراکه با این کار فرصت های شغلی بیشتری در آمریکا ایجاد شده و اپل به نوعی منبع مستقیم رشد اقتصادی برای کشورش بدل می گردد.

علاوه بر این، نگرانی هایی که در مورد شرایط نامساعد کاری کارگران فاکسکان در چین وجود دارد نیز مرتفع می گردد. با این همه، رئیس جمهور آمریکا (هر شخصی که می خواهد باشد) آنقدر اختیار نخواهد داشت که بدون اعمال محدودیت های شدید بر قوانین تجارت آزاد بتواند چنین تصمیمی را عملیاتی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Me
    Me | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    فقط در باب این شخص بیخود باید توصیه ایلان ماسک رو به کار برد
    اینکه با موشک بفرستندش به مریخ

  • BlackBerry Forever
    BlackBerry Forever | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    این رئیس جمهور بشه کار ایران تمومه،خدانکنه این اوسکول رئیس جمهور شه

  • بهزاد
    بهزاد | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    این ترامپ راب میاره من میدونم
    همونجوری که یه آقایی اینجا بود رای آورد
    میدونین که کی ؟
    بگم ؟
    بگم ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی