ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

10 نشانه بر اینکه از آنچه فکر می کنید موفق تر هستید

نکته ی خنده داری که در مورد موفقیت وجود دارد این است که هیچ کس نمی تواند بر سر تعریف آن با بقیه به توافق صد درصد برسد. تعریف یک زندگی خوب از فردی به فرد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

نکته ی خنده داری که در مورد موفقیت وجود دارد این است که هیچ کس نمی تواند بر سر تعریف آن با بقیه به توافق صد درصد برسد. تعریف یک زندگی خوب از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ ممکن است یک نفر به ترقی شغلی اولویت بیشتری بدهد در حالی که دیگری ممکن است رسیدگی به زندگی شخصی اش را در این جایگاه قرار دهد.

این یعنی بدون آنکه در وهله ی اول تعریف دقیقی از واژه ی موفقیت داشته باشیم نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم. از طرف دیگر نیز اگر مدتی است در مورد تعریف شخصی خود از موفقیت فکر نکرده اید، ممکن است از آنچه فکر می کنید به آن نزدیک تر باشید. این، پیام انرژی بخش یکی از تازه ترین نوشته های کارلس ساباریچ است. او در نوشته ی خود می گوید: «عدم شفافیت می تواند به راحتی باعث شود فکر کنید در رسیدن به موفقیت شکست خورده اید، حتی اگر تمام شواهد زندگی تان خلاف این را نشان دهند». او در ادامه فهرستی 25 موردی ارائه می کند که به شما نشان می دهد احتمالاً از آنچه در حال حاضر فکرش را می کنید موفق تر هستید. 10 مورد از این فهرست را به طور خلاصه در ادامه می خوانید.

1- تحت کنترل درآمدتان نیستید

ساباریچ تصریح می کند: «اگر هر روز خود را بدون این نگرانی سپری می کنید که ممکن است پول شما تا آخر ماه کفاف هزینه هایتان را ندهد، به احتمال قریب به یقین می توان این را یک موفقیت نامید».

2- به دنبال تعریف و تمجید دیگران نیستید

او می گوید: «اگر در محل کار و یا منزل بی صبرانه منتظر تأیید دیگران و تعریف و تمجید آنها از خود نمی گردید، بیش از آنچه فکر می کنید موفق هستید. اینکه بتوانید بدون آنکه به دنبال تعریف دیگران باشید کار خود را انجام دهید نشانه ای قوی دال بر اطمینان خاطر شماست».

3- با مشکلات شخصی کمتری درگیر هستید

موفقیت فقط پول و تعریف و تمجید شنیدن نیست. درگیر نبودن با مشکلات طاقت فرسای شخصی نیز یک نوع موفقیت است. به عقیده ی ساباریچ «آشفتگی نداشتن و عدم وجود هرج و مرج، نشانه ی نظم و هماهنگی است».

4- برنامه دارید

شابد فکر کنید موفقیت یعنی به هدف های خود رسیدن، اما ساباریچ اصرار دارد که موفقیت بیشتر داشتن نقشه ای برای رسیدن به این هدفهاست. او می گوید «اگر واقعاً در زندگی خود برای رسیدن به اهدافتان چارچوبی دارید، تا همینجا هم تا حد زیادی موفق محسوب می شوید، چرا که اغلب آدمها برای اهداف خود از قبل برنامه ریزی نمی کنند».

5- تشنه ی رسیدن به دستاوردهای بیشتری هستید

نداشتن هرآنچه که می خواهید، به طور قطع نشانه ی شکست نیست. به اعتقاد ساباریچ «اگر در هر موقعیتی به دنبال رسیدن به چیزهای بیشتری هستید در مسیر موفقیت قرار دارید. بلندپروازی و طلب دانش نشانه ی انسان های مصممی است که به دنبال رشد و پیشرفت خود هستند».

6- برای هر چیزی احترام متقابل قائلید

به نوشته ی ساباریچ «موفقیت از تجربه های خود شما در زندگی ناشی می شود، تجربه هایی از جمله استرس ها و دشواری هایی که مجبور به تحملشان بوده اید». اگر دوران های سخت خود را درونی کرده اید و از آنها برای احترام و ابراز همدلی بیشتر بهره می گیرید، همین حالا هم یکی از پیشران های اصلی موفقیت را تحت کنترل خود در آورده اید.

7- دوست دارید به دیگران کمک کنید

ساباریچ به خوانندگان مطالب خود یادآور می شود که «موفقیت شما در این دنیا بسیار فرا تر از قیمت اتومبیلتان است. اگر قادر هستید به مثابه پشتیبانی قابل اتکا برای همکاران خود عمل کنید، موفقیت خیلی از شما دور نخواهد بود».

8- به دور از غرور، اعتماد به نفس دارید

«تفاوت بزرگی که میان افراد موفق و کسانی که فکر می کنند موفق هستند وجود دارد، در شیوه ی رفتار آنها است. اگر می توانید از ته دل متواضعانه رفتار کنید، انسان موفقی هستید».

9- دیگران را به صبر توصیه می کنید

ساباریچ می گوید «صبر فضیلتی است که موفق ترین انسان های روی زمین بسیار از خود بروز می دهند. بدون صبر، حتی نمی توانید آن تأثیری که همیشه دوست داشته اید را در کار و زندگی شخصی خود روی دیگران بگذارید».

10- می توانید «نه» بگویید

نه گفتن به این بر می گردد که بدانید چه چیزی برایتان اهمیت دارد و چه چیزی نه. بنابراین اگر می توانید نه بگویید، این را بدانید که همین حالا هم در مسیر رسیدن به درکی درست و شفاف از ارزش های خود قرار دارید. به قول ساباریچ «اگر قادر هستید نه بگویید، خود را از نیاز به راضی کردن همه رهانیده اید».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rihan
    Rihan | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    بسیار عالی
    ازتون ممنونیم

  • سعید
    سعید | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    ایولاااااااااااااااااااااااااااااا

مطالب پیشنهادی