ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در نمونه بعدی Surface Pen از یک باتری قابل شارژ بهره می گیرد

اگرچه سرفس پرو ۴ در برابر نسل سوم از همین دستگاه هیبردی، پیشرفت هایی کرده بود اما ارتقای این محصول آنقدرها به چشم نمی آمد و صرفا برخی بروز رسانی های ضروری در آن انجام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

اگرچه سرفس پرو ۴ در برابر نسل سوم از همین دستگاه هیبردی، پیشرفت هایی کرده بود اما ارتقای این محصول آنقدرها به چشم نمی آمد و صرفا برخی بروز رسانی های ضروری در آن انجام شده بودند.

اکنون و بر اساس اطلاعات پتنتی که شرکت سازنده ی سرفس آن را به ثبت رسانده، به نظر می رسد که ردموندی ها می خواهند ارتقای بیشتری به سرفس پروی ۵ داده و البته لوازم جانبی که در کنار این تبلت به مشتری می فروشند را نیز دست خوش تغییرات مثبتی بکنند.

چنین به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد باتری های قلمی را از Surface Pen حذف کرده و یک باتری قابل شارژ را جایگزین آن نماید. البته استفاده از باتری در این قلم چندان هم قابل سرزنش نبوده چرا که هر باتری AAA قادر بود چند ماه نیروی مورد نیاز سرفس پن را فراهم آورد (که البته این موضوع بستگی به نوع استفاده شما هم دارد). در هر حال، اکنون تقریبا مطمئن هستیم که مایکروسافت تصمیم خود را گرفته که در نمونه بعدی قلم خود، از یک باتری قابل شارژ استفاده کند.

microsoft-pen-patent-recharge

این پتنت، نحوه شارژ شدن قلم را توسط یک داک مخصوص به نمایش می کشد که در آن، داک قلم را به خود چسبانده و آن را شارژ می کند. لازم به ذکر است که داک مورد اشاره، قلم سرفس را به شکل مغناطیسی در جای خود نگه داشته و آن را به بدون اتصال سیم شارژ می نماید. نکته این جاست که آیا خود داک قرار است روی میز کاربر قرار بگیرد یا خیر.

شرکت ساکن ردموند پیش از این بیان نموده که در نسل های آینده سرفس نمی تواند قابلیتی را فراهم آورد که در آن، کاربران قادر شوند قلم سرفس را در بدنه این تبلت قدرتمند جای دهند چرا که ضخامت قلم از ضخامت خود تبلت بیشتر است.

apple-pencil-charging-screens

تصور عمومی اکنون چنین است که داک، به نحوی به خود سرفس متصل شده و سپس قلم برای شارژ شدن در آن قرار گیرد. در این میان و با نگاهی به تصویر پتنت مذکور، به راحتی می توان دید که مایکروسافت تمام تلاش خود را می کند تا اشتباه عجیب اپل در طراحی نحوه شارژ شدن «اپل پنسل» را تکرار نکند؛ جایی که خود قلم در پورت لایتنینگ آیپد قرار گرفته و شارژ می شود و البته انتظار هر حادثه ای را نیز می کشد.

باید تا نیمه دوم سال ۲۰۱۶ منتظر ماند و دید که تصمیمات مایکروسافت در این خصوص چه خواهند بود و در نهایت سرفس پروی ۵، تغییرات گسترده ای در قیاس با نسل چهارم خود خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی