ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک از دوربین اندرویدی لومیکس CM10 پرده برداشت

دوربین متعلق به تلفن-موبایل لومیکس CM1 پاناسونیک با بهره گیری از یک لنز 20 مگاپیکسلی، حسگر یک اینچی و لنز 10 میلیمتری با گشودگی دهانه لنز f/2.8 (معادل با 28 میلیمتر) را می توان قدرتمندترین دوربینی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

دوربین متعلق به تلفن-موبایل لومیکس CM1 پاناسونیک با بهره گیری از یک لنز 20 مگاپیکسلی، حسگر یک اینچی و لنز 10 میلیمتری با گشودگی دهانه لنز f/2.8 (معادل با 28 میلیمتر) را می توان قدرتمندترین دوربینی دانست که تا به امروز روی دستگاه های موبایل نصب شده است.

اما سوال اینجاست که آیا اساسا چنین دستگاهی را به جای آیفون یا تلفن های هوشمند اندرویدی خود انتخاب می کنید؟ شاید خیر. با در نظر داشتن همین مساله، پاناسونیک قابلیت تلفنی دوربین موبایل CM1 را حذف نموده و محصول تازه ای به نام CM10 را رونمایی کرده که در اصل یک دوربین اندرویدی با قابلیت های LTE است.

در واقع تنها تفاوت عمده میان دو محصول مورد بحث همین است: CM10 همان بدنه قطور مدل قبلی با ضخامت 15 میلیمتر را (در قسمت دوربین ضخامت دستگاه به 21 میلیمتر می رسد) دارد و از یک نمایشگر 4.7 انچی با رزلوشن 1080p، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و چیپست اسنپدراگون 801 بهره می برد.

گفتنی است که اندروید 5.0 از قبل روی این دوربین-موبایل بارگذاری شده در حالی که نسخه CM1 همراه با کیت کت به بازار عرضه گردید. پاناسونیک توصیه کرده است که CM10 را صرفا با سیم کارت های دیتا و ارسال پیامک مورد استفاده قرار دهید تا اشتراک گذاری عکس ها به شیوه ساده تری برایتان میسر شود.

قیمت تعیین شده برای این گجت برابر با 850 دلار است و به همین خاطر شاید خرید آن در مقایسه با دوربین وای فای RX100 سونی عقلانی به نظر نیاید. اما شرکت سازنده مدعی شده که بازار «دوربین های ارتباطی» را خوب می شناسد و این محصول نیز با در نظر داشتن همین شناخت ساخته شده و قرار است که ماهانه تنها 500 دستگاه از آن را تولید نماید. گفتن است که CM10 از 25 فوریه در بازار ژاپن موجود خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی