ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف نانوذراتی که با نور به جنگ باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها می روند

در راستای افزایش تلاش محققان به منظور یافتن راهکار مناسب برای مبارزه با باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها، دانشمندان دانشگاه Colorado Boulder توانسته اند با تکیه بر نانوتراپیِ مبتنی بر نور (light-activated ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

در راستای افزایش تلاش محققان به منظور یافتن راهکار مناسب برای مبارزه با باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها، دانشمندان دانشگاه Colorado Boulder توانسته اند با تکیه بر نانوتراپیِ مبتنی بر نور (light-activated nanotherapy) گامی بزرگ در این مسیر بردارند.

سوپرباگ ها یا همان باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک همانند Salmonella، ای-کولی و استافیلوکوک ها هر ساله حدود 2 میلیون نفر از مردم آمریکا را مبتلا نموده و نزدیک به 23 هزار نفر از آنها را به کام مرگ می فرستند.

محققان مورد بحث نوعی ریزعنصر توسعه داده اند که با نور فعال می شوند و قادرند باکتری های سرسخت و مقاوم را کشته و از بین ببرند. این نانوذرات در تاریکی خفته و غیر فعال هستند اما با تاباندن امواج نوری مناسب به آنها، فعال شده و به سلول های مبتلا حمله می کنند و برخلاف ریز عنصرهای فلزی به صورت سهوی و ناخواسته موجب آسیب دیدن سلول ها نخواهند شد.

البته این مسئله هم وجود دارد که باکتری های یاد شده می توانند به مرور خود را در برابر این نانوذرات نیز مقاوم نموده و همچنان به حیات خود ادامه دهند. اما به یاد داشته باشید که این ذرات مثل داروهای معمولی نیستند که پزشک برای هر بیماری تجویز نماید. بعلاوه، این نقطه های کوانتومی به صورت سفارشی ساخته خواهند شد تا همیشه کارایی لازم را داشته باشند.

در آخر هم باید اشاره کنیم که تا نهایی شدن این پروژه و در دسترس قرار گرفتن آن زمان زیادی باقی مانده اما ارزش صبر کردن دارد زیرا می تواند ماموریتی که آنتی بیوتیک ها نتوانسته اند تاکنون به انجام برسانند را تمام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی