ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های برگزیده برای علاقه مندان به آشپزی [اپلیکیشن های ایرانی]

اگر به خاطر داشته باشید، در جعبه ابزار هفته گذشته به معرفی اپلیکیشن های خارجی آموزش آشپزی پرداختیم؛ اپلیکیشن هایی که با نصب آنها می توانستید به دستور پخت هزاران غذا از کشورهای مختلف دنیا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اگر به خاطر داشته باشید، در جعبه ابزار هفته گذشته به معرفی اپلیکیشن های خارجی آموزش آشپزی پرداختیم؛ اپلیکیشن هایی که با نصب آنها می توانستید به دستور پخت هزاران غذا از کشورهای مختلف دنیا دسترسی داشته باشید.

نمونه های خارجی شاید از منظر امکانات بسیار مجهزتر از اپلیکیشن های ایرانی باشند، اما نکته مسلم اینجاست که دستور پخت غذاهایی مثل میرزا قاسمی، آلبالو پلو و کوفته تبریزی را نمی توانید در آنها پیدا کنید.

به همین خاطر، تصمیم گرفتیم تا بهترین اپلیکیشن های آشپزی ایرانی را در مطلبی جداگانه به شما معرفی کنیم. نمونه های فارسی اپلیکیشن های آشپزی فراوانند، اما ما شش مورد از برترین هایشان در پلتفرم های مختلف را برایتان گلچین کرده ایم که در ادامه به معرفی امکانات آنها خواهیم پرداخت.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

لذت آشپزی

Lezzat Ashpazi 11

مجله اینترنتی برترین ها، طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد که آشپزی هم یکی از آنهاست. با نصب اپلیکیشن رایگان و سه مگابایتی "لذت آشپزی" می توانید به دستور پخت صدها غذا، دسر، نوشیدنی، سالاد و ترشیجات ایرانی و بین المللی دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه در لذت آشپزی، دستور پخت غذاهای ایرانی از غذاهای خارجی جدا شده و تمرکز اپلیکیشن نیز بر آموزش غذاهای سنتی کشورمان به مخاطب بوده است.

امکانات لذت آشپزی با دیگر اپلیکیشن های این فهرست قابل مقایسه نیست، چرا که تنها مطالب منتشر شده در وبسایت برترین ها را در خود گردآوری کرده. اما محتوای این مطالب بسیار ساده و مفیدند و هر کسی می تواند طبق این دستورات غذایی، شروع به پخت لذیذترین غذاها بکند.

لذت آشپزی

لذت آشپزی

سازنده: برترینها قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

آشپزی هایکوک- HiCook

HiCook 1

در مقایسه با اپلیکیشن های رایگان این فهرست، شاید قیمت 4000 تومانی هایکوک برایتان کمی غیر منطقی به نظر برسد. اما حقیقتا اینگونه نیست؛ هایکوک از نظر تعداد دستورات غذایی با بزرگترین کتاب های آموزش آشپزی بازار رقابت می کند.

دستورات پخت هایکوک در آخرین نسخه اش دارای 23 دسته بندی است که در مناسبت های خاص مثل ماه رمضان یا شب یلدا، دسته بندی های جدیدی به موارد قبلی اضافه می شود.

غذاهای محلی، دریایی، رژیمی، گیاهخواری، فست فود، سوپ و آش و ... فقط بعضی از دستورات پختی هستند که می توانید در آن پیدا کنید. تعیین ویژگی هایی همچون سختی، تعداد نفرات و زمان پخت برای هر غذا هم فقط بخش کوچکی از امکانات هایکوک هستند تا بتوانیم آن را یکی از برترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی ایرانی قلمداد کنیم.

آشپزی هایکوک- HiCook

آشپزی هایکوک- HiCook

سازنده: HiSoft قیمت: 4000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 32.8 مگابایت زبان:

آشپزی تصویری لبخند

Smile 1

رابط کاربری ساده و مینیمال، آموزش های تصویری و انیمیشن های روان نقاط قوتی هستند که هر کاربری را به استفاده از اپلیکیشن آشپزی لبخند تشویق می کنند.

به ادعای توسعه دهنده، آخرین نسخه اپلیکیشن نزدیک به 1000 دستور پخت را در خود گنجانده که حدودا 75% آنها دارای آموزش تصویری قدم به قدم هستند. با این شیوه آموزشی، حتی دست و پا چلفتی ترین افراد هم می توانند یک قرمه سبزی قابل قبول بپزند!

آشپزی لبخند از زمان عرضه نسخه اولیه تاکنون، مرتبا بروزرسانی می شود و هر بار چندین دستور پخت جدید را به آرشیو بزرگش می افزاید. از امکانات ویژه این اپ می توان به تخمین کالری، میزان مهارت لازم و زمان لازم برای آماده سازی غذاها و  همچنین بخش جستجوی پیشرفته اش اشاره کرد.

آشپزی تصویری لبخند

آشپزی تصویری لبخند

سازنده: گروه نرم افزاری لبخند قیمت: 3000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 35.3 مگابایت زبان:

سرآشپز پاپیون

Papillon 1

سرآشپز پاپیون تنها اپلیکیشن این فهرست است که از یک شبکه اجتماعی درون برنامه ای بهره می برد. به غیر از 2500 دستور پختی که به صورت پیش فرض در اپلیکیشن گنجانده شده، خودتان می توانید دست به کار شوید و دستور پخت غذاهایی که بلدید را به صورت مصور در حساب کاربری پاپیون تان بارگذاری کنید.

در سرآشپز پاپیون می توانید غذاها را با استفاده از هشتگ ها جستجو کنید، و ضمنا از میان جامعه مجازی آن دوستانی برای خود بیابید؛ آنها را دنبال کنید و تجربیاتتان در آشپزی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

امکان تنظیم تایمر، ساخت لیست خرید از مواد اولیه، محاسبه مواد لازم برای تعداد نفرات مختلف، شبکه اجتماعی و بروزرسانی های مرتب و دوره ای عواملی هستند که چشم بسته سرآشپز پاپیون را بهترین اپلیکیشن آشپزی ایرانی در پلتفرم موبایل بدانیم.

سرآشپز پاپیون

سرآشپز پاپیون

سازنده: پاپیون قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.6 مگابایت زبان:

مزه

Mazze 1

مزه شاید از نظر تعداد دستورات پخت و امکانات به اپلیکیشن های دیگر این فهرست نرسد، اما مزیت بزرگش دسترسی به آن در پلتفرم iOS محسوب می شود. نسخه های اندروید و iOS مزه خوشبختانه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ در هر دو می توانید به محتوایی یکسان دسترسی داشته باشید.

تمرکز اپلیکیشن مزه بیشتر بر آموزش تهیه خوراکی های سبک و خوشمزه مثل اسنک ها، چیپس ها و مخلفاتشان مثل ادویه ها و سس ها بوده و از منابع معتبر خارجی برای تهیه آموزش هایش بهره گرفته.

نکته بسیار خوب در مورد آن، مصور و گام به گام بودن آموزش هاست. هر اسنکی که در آن انتخاب کنید، از صفر تا صدش را می توانید در آموزش تصویری مزه ببینید، و اپلیکیشن هیچ هزینه ای بابت این کار از شما دریافت نمی کند.

مزه

مزه

سازنده: ۳۶۰ درجه راهکارهای خلاق یکپارچه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8.8 / 25.3 مگابایت زبان:

Persian Recipes

Ashpazi 1

در صحرای خشک و بی آب و علف اپلیکیشن های ویندوزفون، Persian Recipes حقیقتا یک غنیمت محسوب می شود. دستور پخت تعداد نسبتا قابل توجهی از خورش ها، کباب ها، آش ها و سوپ های سنتی ایرانی در این اپلیکیشن گنجانده شده که تفاوت بزرگی با دیگر اپلیکیشن های فهرست این هفته دارد.

دستورات پخت Persian Recipes طبق تجربه توسعه دهنده اپ تنظیم شده اند، بنابراین با دستورات غذایی استاندارد اندکی متفاوتند. Persian Recipes ادعا می کند که می تواند در آموزش های آشپزی اش، نکات کلیدی یا همان "فوت کوزه گری" را به رایگان در اختیارتان بگذارد تا غذایی که طبق آن می پزید، هوش از سر تمام افرادی که بر سر سفره نشسته اند ببرد.

Persian Recipes

Persian Recipes

سازنده: NeshatSa قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 2 مگابایت زبان:

به غیر از اپلیکیشن های این فهرست، شما چه موارد دیگری می شناسید که فکر می کنید جایشان در مطلب خالی بوده؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hamid313
    hamid313 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    برنامه ی آشپزی بدون روغن هم توی بازار هست همه ی غذاهایی که آموزش داده بدون استفاده از روغنه


  • a2
    a2 | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    نرم افزار انواع کباب هم نرم افزاری خوبی هست
    هر چند خلاصه هست ولی خیلی از کباب ها رو داره!


    البته مردها بصورت دیفالت استادن تو کباب کردن :))))

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    کدوم شون دکمه سفارش هم داره!؟؟ :))

  • هر کی
    هر کی | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    مگه هایکوک هنوز زنده است ؟
    اپی که این همه پول براش بدی حتی یه بارم آپدیت نشه مفتشم گرونه و مصداق بارز دزدی سر گردنه است.
    هیچکدوم از این اپ ها در زمینه دستور تهیه خوب و حرفه ای نیستن همه اشون کپی پیست از بلاگ ها و اپ های دیگه هستند و ارزش حرفه ای ندارن و فقط جنبه سرگرمی دارن و بس.

مطالب پیشنهادی