ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر لمسی لومیاهای جدید چندان هم حساس نیست
تکنولوژی

نمایشگر لمسی فوق حساس لومیا 950 چندان هم حساس نیست

در سال 2012 بود که شرکت نوکیا در خلال معرفی پرچمدار خود لومیا 920، برای اولین بار از صفحه نمایشی در تلفن های هوشمندش پرده برداشت که مدعی بود از لحاظ حساسیت به لمس، یک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۰

در سال 2012 بود که شرکت نوکیا در خلال معرفی پرچمدار خود لومیا 920، برای اولین بار از صفحه نمایشی در تلفن های هوشمندش پرده برداشت که مدعی بود از لحاظ حساسیت به لمس، یک سر و گردن از سایر نمونه های مشابه بالاتر است. این حساسیت بالا امکان آن را فراهم می آورد که بتوان با دست های دستکش پوش نیز به راحتی با این موبایل ها کار کرد.

این روند با معرفی لومیا 930 نیز ادامه یافت، و مایکروسافت در برخی تبلیغات خود اعلام داشته بود که این سنت را در تولید پرچمداران جدیدش یعنی لومیا 950 و 950XL هم حفظ خواهد کرد.

اما با عرضه عمومی این موبایل های جدید، برخی از کاربران متوجه شدند که بر خلاف ادعای مایکروسافت، لومیاهای جدید در کار با دستکش آن طور که باید خوب عمل نمی کنند.

رسانه فرانسوی theWINdose بعد از شنیدن برخی از این شکایات تصمیم گرفت این موضوع را بررسی کند. آنها ابتدا سری به صفحه مشخصات این دو پرچمدار جدید در وبسایت رسمی مایکروسافت زدند تا ببینند خود سازنده نوع صفحه نمایش این دو محصول را چه معرفی کرده است.

نکته جالب اینجاست که همواره در مقابل نوع نمایشگر لومیاهای قدیمی تر، عنوان «فوق حساس به لمس» درج می شد، اما همانطور که در تصویر زیر می بینید، در مورد دو لومیای جدید چنین نیست و تنها به صفحه نمایش با قابلیت چند لمسی اشاره شده است.

Microsoft-specs-page

پس باید پذیرفت که ردموندی ها از خیر گنجاندن چنین قابلیتی در پرچمداران تازه خود گذشته اند. برای اطمینان از این مسئله تست ساده ای انجام شد. همانطور که در تصویر متحرک زیر می بینید، با انگشتی که یک تکه پارچه به دور آن پیچیده شده، تلاش می شود از صفحه قفل Galaxy S6 و سپس لومیا 950 عبور شود. نتیجه کاملاً مشخص است.

Lumia-950-touch-sensitivity-2

برخی معتقدند که شاید این قابلیت به صورت نرم افزاری در ویندوز 10 غیرفعال شده باشد، تا به حفظ شارژ بیشتر باتری کمک کند. اما بسیاری از صاحبان لومیا 930 وجود دارند که تلفن خود را به ویندوز 10 آپدیت کرده اند و همچنان از «لمس فوق حساس» موبایل خود لذت می برند. ضمن این که چنین قابلیتی اصولاً یک تکنولوژی سخت افزاریست که توسط شرکت سیناپتیکس (Synaptics) در لایه حسگر لمسی نمایشگر تلفن های مذکور تعبیه شده است.

خب، اینطور به نظر می رسد که به هر دلیلی، مایکروسافت از خیر استفاده از این قابلیت در پرچمداران خود گذشته است، اما نکته ناراحت کننده تر آن است که بر خلاف سایت رسمی مایکروسافت، صفحه مشخصات لومیاهای جدید در Microsoft's Store همچنان مدعی است که صفحه نمایشگر این اسمارت فون ها «فوق حساس به لمس» هستند.

Super-sensitive-touch

آیا می شود تصور کرد که این تناقض صرفاً یک اشتباه ناشی از خطای انسانی در تایپ بوده؟ یا این که واقعاً ردموندی ها قصد داشته اند این فناوری را در موبایل های جدید خود حفظ کنند، اما در آخرین لحظات به مشکلی برخورده اند و به ناچار از خیرش آن گذشته اند؟ یا این که اصلاً چنین امکانی در لومیاهای جدید وجود دارد، اما به هر دلیلی به درستی عمل نمی کند؟

به احتمال فراوان در روزهای آینده حقیقت ماجرا آشکار خواهد شد. پس باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چگونه به این مسئله واکنش نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    واقعاً عجیبه که یه همچین ضعفی داره. من یه لومیا 620دارم که آخر گوشی ارزون هست و مال دو هزار سال پیشه. حتی در صورتی که لمس حساسش رو فعال نکنم هم با دستکش و با کلید هم کار می کنه. اگه فعالش کنم حتی با پتو هم کار می کنه!
    شاید اینا این گزینه رو فعال نکردند تو 950. وگرنه واقعاً عجیبه و افتضاح!

  • محمد حسین آهنی ها
    محمد حسین آهنی ها | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    این امکان سامسونگ از معرفی اس 4 بوده و گزینه اس هست که قابلیت خاموش کردن داره

    ولی حیف نوکیا کی مایکروسافت اینجوری کرد

  • محمد
    محمد | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    به نظرم مایکروسافت با نوکیا ادامه میداد خیلی بهتر بود ، حدودا ۴ ساله ۹۲۰ دارم ، هنورم بهترین لمس رو داره ، بعدش مگه ۹۵۰ ایکس ال هنگام معرفی رنگ آبی نداشت؟؟؟

  • امیر
    امیر | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    کلا امسال لومیا تعععععععطیل بودا!

  • Ali
    Ali | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    يه z ultra.دارم با همه چی تاچش کار میکنه
    خيار! موز! خودکار و...... فقط سونی فکر اينجاش رو نکرد که اگه قراره روش با خودکار نوشته بشه لاقل يه صفحه ضد خش بذاره روش!! کلی خش افتاده

مطالب پیشنهادی