ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

چهار قدم برای تغییر مسیر شغلی

اگر فکر های خود را کرده اید و در نهایت به این نتیجه رسیده اید که مسیر شغلی که در آن قرار دارید برای شما مناسب نیست، آماده ی حرکت باشید. اما فراموش نکنید این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

اگر فکر های خود را کرده اید و در نهایت به این نتیجه رسیده اید که مسیر شغلی که در آن قرار دارید برای شما مناسب نیست، آماده ی حرکت باشید. اما فراموش نکنید این کار در عمل ساده نیست. هیچ به این فکر کرده اید که چگونه می خواهید از مسیری که مدتی در آن فعالیت کرده اید خارج شوید و در مسیر تازه ای قدم بگذارید؟

قدم اول: در مورد علت اصلی اقدام خود شفافیت داشته باشید

شما باید مسیر شغلی جدید خود را بر اساس حقایق انتخاب کنید. چه مشکلاتی را می خواهید حل کنید؟ از چه مهارت هایی می خواهید استفاده کنید؟ چگونه می خواهید برای کارفرما ارزش آفرینی کنید؟ هر چه در مورد مسیر شغلی جدید خود به شفافیت بیشتری برسید، وصل کردن نقاط یک شغل جدید به هم و انجام کاری که دوست دارید برایتان آسانتر خواهد شد.

راهنمایی: شرکت ها به این دلیل شما را استخدام می کنند که برایشان صرفه جویی مالی و یا درآمدزایی داشته به همراه داشته باشید. آنها به دنبال نقاط قوت ویژه ای خواهند بود که فکر می کنند برای انجام یک کار مورد نیاز است. دانستن شخصیت کاری خودتان به شما کمک خواهد کرد نحوه ی ارزش آفرین شدن مهارت هایتان برای آن شرکت را بهتر برایشان توضیح دهید؛ فارغ از اینکه پیش از آن مشغول چه کاری بوده اید.

قدوم دوم: از شرکت های مورد نظر خود فهرستی تهیه کنید

یک جستجوی فعالانه و هدفمند به دنبال شغل، همیشه نتایج بهتری در بر خواهد داشت. شما با شناسایی شرکت هایی که خیلی به کار کردن در آنها راغب هستید، می توانید طرحی برای جستجوی شغل تازه ی خود تدارک ببینید که باعث شود هوشمندانه تر عمل کنید.

راهنمایی: کوچک کردن این فهرست به 10 تا 20 شرکتی که بیشترین همخوانی را با روحیات شما دارند، می تواند باعث شود از قرارگیری در محل درست، یا حد اقل قرار نگرفتن در محل نادرست، اطمینان حاصل کنید. پیدا کردن شرکت هایی که با نیاز های شما سازگاری داشته باشند به شما کمک می کند خود را با اشتیاق بیشتری به آنها معرفی کنید.

قدم سوم: در مسیر شغلی جدید برای خود دوست پیدا کنید

این موضوع که 80 درصد موقعیت های شغلی از طریق معرفی پر می شوند هنوز صحت دارد. اگر قصد دارید مسیر شغلی خود را عوض کنید، باید با کسانی که در شرکت های موجود در فهرست شما مشغول کار هستند آشنا شوید.

راهنمایی: وقتی نوبت به گسترش شبکه ی ارتباطات شما می رسد، باید روی تعداد بالا حساب کنید. اگر کسی برای ارتباط گرفتن با شما از خود اشتیاق نشان نداد ناراحت نشوید. در عوض سعی کنید انتظارات خود را مدیریت کنید. برای مثال، اگر می خواهید در شرکتی دو ارتباط تازه داشته باشید، با آگاهی از اینکه برخی از آنها ممکن است رقبتی برای این کار از خود نشان ندهند، حداقل باید با 5 نفر تماس بگیرید.

قدم چهارم: مهارت های شغل قبلی خود را برای جلب اعتماد به کار بگیرید

پیدا کردن شغل در شرکتی که موقعیت های مورد علاقه ی شما را در خود داشته باشد ممکن است با انجام برخی از همان کارهایی شروع شود که در وهله ی اول سعی در فاصله گرفتن از آنها داشته اید. وقتی تا حدی در شرکت جدید خود جا افتادید، می توانید از زیرکی حرفه ای خود برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایتان استفاده کنید؛ به گونه ای که بتواند برای سپردن فرصت انجام کار مورد علاقه تان به شما اعتماد کند.

راهنمایی: قدم گذاشتن با چشمان بسته در هر موقعیت شغلی تازه ای که با مسیر مورد نظر شما در یک راستا قرار دارد کار درستی نیست. فرایند های ثبت درخواست همکاری به صورت آنلاین با هدف حذف درخواست های ناهمخوان با نیاز های شرکت ها طراحی شده اند و احتمالاً به خاطر نداشتن سابقه در حوزه ی کاری جدید، شما را از روند بررسی حذف خواهند کرد. به همین دلیل باید این فرایند را دور بزنید و با کسانی صحبت کنید که بتوانند با وجود عدم بهره مندی تان از سابقه ی مورد نیاز، با شخصیت و علاقه ی شما به انجام این کار آشنا شوند.

تغییر دادن مسیر شغلی کار آسانی نیست، اما قابل انجام است. موضوع تماماً به این بر می گردد که حاضر باشید چقدر زمان و انرژی برای تحقق بخشیدن به آن صرف کنید. اگر به این فکر می کنید که نمی خواهید مسیر شغلی فعلی خود را ادامه دهید، این نکته را به یاد داشته باشید: هیچ کس جز خود شما نمی تواند این موضوع را سر و سامان دهد. تنها خود شما قادر به این کار هستید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    از سری مطالب شغلی هم بزارید.

    مطالب بدرد بخوریه

مطالب پیشنهادی