ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دومین شرکت توسعه دهنده تکنولوژی هایپرلوپ هم دست به کار شد

چندی پیش بود که مطلع شدیم کمپانی Hyperloop Technologies پروسه ساخت مسیر سه مایلی خود در بیابان های نوادا را آغاز کرده و حالا دیگر کمپانی فعال در این زمینه، Hyperloop Transportation Technologies نیز اخیرا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

چندی پیش بود که مطلع شدیم کمپانی Hyperloop Technologies پروسه ساخت مسیر سه مایلی خود در بیابان های نوادا را آغاز کرده و حالا دیگر کمپانی فعال در این زمینه، Hyperloop Transportation Technologies نیز اخیرا اعلام داشت که در حال راه اندازی مسیری 5 مایلی در کینگز کانتی کالیفرنیا هستند.

این شرکت می گوید که نقشه برداری زمین را طی یکی-دو هفته آتی آغاز خواهد کرد و پروسه ساخت و ساز نیز اواسط 2016 پیگیری می شود. دِرک آلبورن، مدیرعامل کمپانی در بیانیه ای گفت: «پس از دو سال و نیم تحقیق و توسعه، تیم ما به یک نقطه مهم دیگر رسید. این اولین سیستم هایپرلوپ آماده به انتقال مسافرین در جهان خواهد بود. تمام کسانی که در سال 2016 از بزرگراه I-5 کالیفرنیا گذر کنند قادر خواهند بود تا فعالیت ما را مشاهده کنند.»

هفته آینده، اسپیس اکس مسابقه دو روزه طراحی پاد خود را در دانشگاه Texas A&M آغاز خواهد کرد که طی آن، صدها دانش آموز از دبیرستان ها و کالج های آمریکا برای تصاحب جایزه 50 هزار دلاری تلاش خواهند کرد. علاوه بر این، برندگان جایزه این فرصت را دریافت خواهند کرد تا با اسپیس اکس یا دیگر شرکت توسعه دهنده هایپرلوپ کار کنند. کمپانی درک آلبورن در این مسابقه اسپانسر نیست اما برخی تیم ها را پشتیبانی می کند.

Hyperloob Technologies و Hyperloop Transportation Technologies دو شرکتی هستند که با نامی نسبتا مشابه، روی طرحی یکسان، تحت حمایت ایلان ماسک و اسپیس اکس کار می کنند. از آنجایی که ایلان ماسک به سختی سرگرم توسعه دو کمپانی اسپیس اکس و تسلا شده، فرصت چندانی برای هایپرلوپ ندارد، اما طرحی که وی در سال 2013 ارائه داد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و نتیجه این شد که هایپرلوپ توسط کمپانی های دیگر، اما با حمایت ایلان ماسک توسعه یابد.

هایپرلوپ، مسیری لوله ای شکل است که می تواند مسافرین و حتی بارها را با سرعت 760 مایل بر ساعت یا 1220 کیلومتر بر ساعت انتقال دهد. یعنی یک سفر تقریبا 6 ساعته از سان فرانسیسکو تا لس آنجلس، در مدت زمان 30 دقیقه انجام می پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی